Evzen Illín: Nejlepší filmy
a seriály

6.5

Evzen Illín: Filmy a seriály

  • Světáci
    Světáci (1969)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kde velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    85%
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kde velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    1
  • Nebeští jezdci
    Nebeští jezdci (1968)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Západní protinacistický odboj byl v minulém režimu když ne přímo přezírán, tak aspoň zpochybňován jako politicky pomýlený. Přesto vzniklo několik filmů, které vzdávají hold válečným hrdinům - kromě děl jako Atentát nebo Oáza to byli zejména Nebeští jezdci. Režisér Jindřich Polák jimi oslavil statečnost českých letců v anglických řadách. Přitom se zdařile vyhnul patetickému ladění, naopak zdůraznil všední události i všední pohnutky, začlenil i milostné pletky. Zachycuje bodré vtipkování, jen zastírající napětí před odletem, který mohl být pro kohokoli tím posledním. Příběh je to výtečně napsaný, mimořádně strhující nejen autenticitou zobrazení, ale také hereckým ztvárněním.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    81%
    Západní protinacistický odboj byl v minulém režimu když ne přímo přezírán, tak aspoň zpochybňován jako politicky pomýlený. Přesto vzniklo několik filmů, které vzdávají hold válečným hrdinům - kromě děl jako Atentát nebo Oáza to byli zejména Nebeští jezdci. Režisér Jindřich Polák jimi oslavil statečnost českých letců v anglických řadách. Přitom se zdařile vyhnul patetickému ladění, naopak zdůraznil všední události i všední pohnutky, začlenil i milostné pletky. Zachycuje bodré vtipkování, jen zastírající napětí před odletem, který mohl být pro kohokoli tím posledním. Příběh je to výtečně napsaný, mimořádně strhující nejen autenticitou zobrazení, ale také hereckým ztvárněním.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    2
  • Lásky jedné plavovlásky
    Lásky jedné plavovlásky (1965)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • iVysílání
    • +4
    Zdánlivě banální zápletka druhého celovečerního filmu Miloše Formana se točí kolem učnice z internátu svedené na maloměstské zábavě pražským klavíristou. Dívka po společně strávené noci přijíždí s kufrem za mladíkem do Prahy a až tam pochopí, že ji nikdo nečeká. Příběh Anduly, možná jediné ženské hrdinky celé Formanovy filmografie, který napsal Forman společně se svými osvědčenými spolupracovníky Ivanem Passerem a Jaroslavem Papouškem, je zakotven v tragikomických kulisách československého socialismu 60. let. Lásky jedné plavovlásky svědčí o Formanově mistrovství v režírování neherců i herců: přirozeně je situuje do bravurně inscenovaných a zároveň dokonale autenticky působících situací, které jsou plné absurdity a černého humoru, ale také soucitu a něhy. Právě v tom spočívá podstata formanovského realismu: trapnost a pravda mají k sobě blíž, než si obvykle uvědomujeme. Po Černém Petrovi upevnil Miloš Forman tímto filmem svou pozici originálního glosátora společenské reality, který se dokázal přiblížit zejména mladým hrdinům na intimní vzdálenost. Lásky jedné plavovlásky měly světovou premiéru v roce 1965 v hlavní soutěži benátského filmového festivalu. Posléze byly nominovány na Oscara i Zlatý glóbus. Nyní se vrací na plátna kin v digitálně restaurované podobě. (NFA)
    81%
    Zdánlivě banální zápletka druhého celovečerního filmu Miloše Formana se točí kolem učnice z internátu svedené na maloměstské zábavě pražským klavíristou. Dívka po společně strávené noci přijíždí s kufrem za mladíkem do Prahy a až tam pochopí, že ji nikdo nečeká. Příběh Anduly, možná jediné ženské hrdinky celé Formanovy filmografie, který napsal Forman společně se svými osvědčenými spolupracovníky Ivanem Passerem a Jaroslavem Papouškem, je zakotven v tragikomických kulisách československého socialismu 60. let. Lásky jedné plavovlásky svědčí o Formanově mistrovství v režírování neherců i herců: přirozeně je situuje do bravurně inscenovaných a zároveň dokonale autenticky působících situací, které jsou plné absurdity a černého humoru, ale také soucitu a něhy. Právě v tom spočívá podstata formanovského realismu: trapnost a pravda mají k sobě blíž, než si obvykle uvědomujeme. Po Černém Petrovi upevnil Miloš Forman tímto filmem svou pozici originálního glosátora společenské reality, který se dokázal přiblížit zejména mladým hrdinům na intimní vzdálenost. Lásky jedné plavovlásky měly světovou premiéru v roce 1965 v hlavní soutěži benátského filmového festivalu. Posléze byly nominovány na Oscara i Zlatý glóbus. Nyní se vrací na plátna kin v digitálně restaurované podobě. (NFA)
    3
  • Bílá paní
    Bílá paní (1965)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Satirická a trochu duchařská veselohra. Byla natočena podle povídky Karla Michala ze sbírky "Bubáci pro všední den". Vesnicí Komonice s přilehlým hradem otřese neobvyklá událost. Perchta z Borštejna, paní tamního hradu, jinak také Bílá paní komonická, sestoupila z obrazu, aby na prosbu staré výminkářky udělala v jejich chaloupce vodovod. Film je svou satirou namířen proti těm nedostatkům v našem životě, které by měly být odstraňovány lidmi a ne "dobrými duchy". (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    81%
    Satirická a trochu duchařská veselohra. Byla natočena podle povídky Karla Michala ze sbírky "Bubáci pro všední den". Vesnicí Komonice s přilehlým hradem otřese neobvyklá událost. Perchta z Borštejna, paní tamního hradu, jinak také Bílá paní komonická, sestoupila z obrazu, aby na prosbu staré výminkářky udělala v jejich chaloupce vodovod. Film je svou satirou namířen proti těm nedostatkům v našem životě, které by měly být odstraňovány lidmi a ne "dobrými duchy". (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    4
  • Vánoční stromeček
    Vánoční stromeček (1968)
    Film
    71%
    5
  • Smrt v sedle
    Smrt v sedle (1959)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    Tomáš se ve státním hřebčíně připravuje s dalšími chlapci na povolání žokeje. Rád čte kovbojky a rodokapsy a je pro tuto svou vášeň terčem posměchu svých druhů i hezké Věry, dcery trenéra Mikoty. Tomáš hledá útočiště u stárnoucího žokeje Kosiny, s obdivem naslouchá jeho vyprávění o staré slávě žokejů. Netuší, že Kosina musel opustit závodní dráhu pro podvody a že i nyní hledá cesty, jak lehce přijít k penězům.
    68%
    Tomáš se ve státním hřebčíně připravuje s dalšími chlapci na povolání žokeje. Rád čte kovbojky a rodokapsy a je pro tuto svou vášeň terčem posměchu svých druhů i hezké Věry, dcery trenéra Mikoty. Tomáš hledá útočiště u stárnoucího žokeje Kosiny, s obdivem naslouchá jeho vyprávění o staré slávě žokejů. Netuší, že Kosina musel opustit závodní dráhu pro podvody a že i nyní hledá cesty, jak lehce přijít k penězům.
    6
  • Dům ztracených duší
    Dům ztracených duší (1967)
    Film
    64%
    7
  • Všude žijí lidé
    Všude žijí lidé (1960)
    Film
    64%
    8
  • Ženu ani květinou neuhodíš
    Ženu ani květinou neuhodíš (1966)
    Film
    • VOYO
    Když se muž nedokáže rázně rozejít se žádnou ženu, zadělává si na nemalé potíže. Přesně to postihne nesmělého a poněkud nekňubovitého flétnistu, jehož ostýchavá povaha ženy nebývale vzrušuje, takže se na něho stále dotěrněji lepí. Nebohý muž se před nimi dokonce dává na útěk. Podle vtipného scénáře Jaroslava Dietla, jenž nepromarnil smysl pro nadsázku, natočil tuto veselohru Zdeněk Podskalský a do hlavních rolí obsadil stálice českého filmu: Vlastimila Brodského, Janu Brejchovou, Jiřinu Bohdalovou, Květu Fialovou, Jan Libíčka... Přes nahromadění oblíbených hvězd však výsledku schází jak odpovídající spád, tak realizační nápaditost.
    Žánry:Komedie
    64%
    Když se muž nedokáže rázně rozejít se žádnou ženu, zadělává si na nemalé potíže. Přesně to postihne nesmělého a poněkud nekňubovitého flétnistu, jehož ostýchavá povaha ženy nebývale vzrušuje, takže se na něho stále dotěrněji lepí. Nebohý muž se před nimi dokonce dává na útěk. Podle vtipného scénáře Jaroslava Dietla, jenž nepromarnil smysl pro nadsázku, natočil tuto veselohru Zdeněk Podskalský a do hlavních rolí obsadil stálice českého filmu: Vlastimila Brodského, Janu Brejchovou, Jiřinu Bohdalovou, Květu Fialovou, Jan Libíčka... Přes nahromadění oblíbených hvězd však výsledku schází jak odpovídající spád, tak realizační nápaditost.
    Žánry:Komedie
    9
  • Tarzanova smrt
    Tarzanova smrt (1962)
    Film
    64%
    10
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    11
  • Ferda Mravenec
    Ferda Mravenec (1984)
    Seriál
    Ferda mravenec, veselý chlapík s červenou puntíkovanou mašlí kolem krku, který se ničeho nezalekne, už potěšil několik generací malých čtenářů knížek Ondřeje Sekory. Tentokrát se Ferda, brouk Pytlík, Beruška a další staří známí objeví v německém animovaném seriálu. Ferda je kamarád jaksepatří, je chytrý a šikovný, se vším si ví rady a vždycky je ochoten pomoci přátelům i těm, s nimiž se setká poprvé.
    62%
    Ferda mravenec, veselý chlapík s červenou puntíkovanou mašlí kolem krku, který se ničeho nezalekne, už potěšil několik generací malých čtenářů knížek Ondřeje Sekory. Tentokrát se Ferda, brouk Pytlík, Beruška a další staří známí objeví v německém animovaném seriálu. Ferda je kamarád jaksepatří, je chytrý a šikovný, se vším si ví rady a vždycky je ochoten pomoci přátelům i těm, s nimiž se setká poprvé.
    12
  • Škola hříšníků
    Škola hříšníků (1965)
    Film

    Dodnes zůstává otázkou, zda narušená mládež, která projde polepšovnami, se skutečně napraví. Tvůrci si ovšem hlavního hrdinu idealizují: dospívající mládenec, byť vybavený předsevzetími žít řádně, se nedokáže smířit s nečestným a nepoctivým jednáním dospělých, jak je poznává v rodině i v zaměstnání, Po nějakém čase opět skončí v převýchovném ústavu, odkud jej novátorsky uvažující ředitel před časem prospustil. Moralizuijící tón výpovědi a polovičaté upozorňování na celospolečenský úpadek mravů nevynesly tento snímek mezi přední tituly 60. let.

    62%

    Dodnes zůstává otázkou, zda narušená mládež, která projde polepšovnami, se skutečně napraví. Tvůrci si ovšem hlavního hrdinu idealizují: dospívající mládenec, byť vybavený předsevzetími žít řádně, se nedokáže smířit s nečestným a nepoctivým jednáním dospělých, jak je poznává v rodině i v zaměstnání, Po nějakém čase opět skončí v převýchovném ústavu, odkud jej novátorsky uvažující ředitel před časem prospustil. Moralizuijící tón výpovědi a polovičaté upozorňování na celospolečenský úpadek mravů nevynesly tento snímek mezi přední tituly 60. let.

    13
  • Červená kůlna
    Červená kůlna (1968)
    Film
    Rodina Horáčků, zejména pak tatínek (Darek Voráček) samozřejmě, se po dlouhém čekání konečně dočkali vytouženého embéčka, jenže ho nemají kde garážovat. Tatínek Horáček, profesí advokát, dává inzeráty a poptává se všude možně. Nakonec dostane tip od svého bývalého klienta recidivisty Vrány, který ho zavede na předměstí Prahy. Jenže tam nestojí garáž, ale stará kůlna, která se okamžitě zalíbí Horáčkovi nejmladšímu devítiletému Míšovi (David Schneider). Majitelem boží kůlny je starý pan Andrýs (Bohuš Záhorský). Horáček ho navštíví i se synkem Míšou. Děda má v kůlně nepojízdné staré auto a spoustu krámů a docela by se i na uvolnění dohodl, jenže už má nějakého zájemce. Navrhne proto nějaký čas na rozmyšlenou. Rozhodnutí odkládá, protože si od prvního okamžiku oblíbil malého Míšu, kterému dává neustále nějaké boží dárky – skleněnou lékovku, perníkového husara a tak. Míša si dědu Andrýse a jeho aktivity oblíbí a začne s ním trávit spoustu času. Jednoho dne se udivená maminka dozví od učitelky, že Míša prodává s dědou Večerní Prahu. Míša proto mamince vysvětlí, že pomáhá Andrýsovi šetřit na pohřeb a jestliže mu tvrdí, že se děda cítí sám, tak on to má úplně stejně. POZOR SPOILER! Děda jim kůlnu nakonec prodá, ale přeje si splátky po pěti korunách, aby se mohl s Míšou stále vídat. Když je kůlna nakonec zbořena a auto opět na ulici. Je jasné, že se děda stal členem rodiny.
    Žánry:Rodinný
    61%
    Rodina Horáčků, zejména pak tatínek (Darek Voráček) samozřejmě, se po dlouhém čekání konečně dočkali vytouženého embéčka, jenže ho nemají kde garážovat. Tatínek Horáček, profesí advokát, dává inzeráty a poptává se všude možně. Nakonec dostane tip od svého bývalého klienta recidivisty Vrány, který ho zavede na předměstí Prahy. Jenže tam nestojí garáž, ale stará kůlna, která se okamžitě zalíbí Horáčkovi nejmladšímu devítiletému Míšovi (David Schneider). Majitelem boží kůlny je starý pan Andrýs (Bohuš Záhorský). Horáček ho navštíví i se synkem Míšou. Děda má v kůlně nepojízdné staré auto a spoustu krámů a docela by se i na uvolnění dohodl, jenže už má nějakého zájemce. Navrhne proto nějaký čas na rozmyšlenou. Rozhodnutí odkládá, protože si od prvního okamžiku oblíbil malého Míšu, kterému dává neustále nějaké boží dárky – skleněnou lékovku, perníkového husara a tak. Míša si dědu Andrýse a jeho aktivity oblíbí a začne s ním trávit spoustu času. Jednoho dne se udivená maminka dozví od učitelky, že Míša prodává s dědou Večerní Prahu. Míša proto mamince vysvětlí, že pomáhá Andrýsovi šetřit na pohřeb a jestliže mu tvrdí, že se děda cítí sám, tak on to má úplně stejně. POZOR SPOILER! Děda jim kůlnu nakonec prodá, ale přeje si splátky po pěti korunách, aby se mohl s Míšou stále vídat. Když je kůlna nakonec zbořena a auto opět na ulici. Je jasné, že se děda stal členem rodiny.
    Žánry:Rodinný
    14
  • 15
  • Ta naše písnička česká
    Ta naše písnička česká (1967)
    Film
    • VOYO

    Hašlerovské pražské písničky, tak oblíbené koncem devatenáctého a začátkem dvacátého století, nestárnou. Zpívají je stále v hospodách i na stavbách, zkrátka všude. Mají své místo i v milostných příbězích ze staré Prahy, které tak pěkně vypráví panna Veronika. Jejich hrdinkou je panna Stázi, která nejprve neměla štěstí v lásce se studentem Tadeášem. Ale potom se zamilovala do tří pánů najednou. Do nesmělého pana Aloise, do veselého pana France a do pana Johanese, který ji svedl za Koňskou branou. Nakonec však dala přednost starému, leč bohatému domácímu. Tři opuštění páni si pod Kamenným mostem málem vzali život. Ale smutek přebolel a pánové zakotvili v manželstvích, bohatě požehnaných roztomilými dítky. A panna Stázi? Ta utekla od starého muže a vrátila se k panu Francovi, když přišel domů z vojny. A to všechno se událo v malostranském domě v Praze, které Hašler vyznal lásku písní: "To je má krásná, princezna bílá. Jediná, kterou na světe znám. To je má láska, to je má milá, které už nikdy nezanechám." (oficiální text distributora)

    60%

    Hašlerovské pražské písničky, tak oblíbené koncem devatenáctého a začátkem dvacátého století, nestárnou. Zpívají je stále v hospodách i na stavbách, zkrátka všude. Mají své místo i v milostných příbězích ze staré Prahy, které tak pěkně vypráví panna Veronika. Jejich hrdinkou je panna Stázi, která nejprve neměla štěstí v lásce se studentem Tadeášem. Ale potom se zamilovala do tří pánů najednou. Do nesmělého pana Aloise, do veselého pana France a do pana Johanese, který ji svedl za Koňskou branou. Nakonec však dala přednost starému, leč bohatému domácímu. Tři opuštění páni si pod Kamenným mostem málem vzali život. Ale smutek přebolel a pánové zakotvili v manželstvích, bohatě požehnaných roztomilými dítky. A panna Stázi? Ta utekla od starého muže a vrátila se k panu Francovi, když přišel domů z vojny. A to všechno se událo v malostranském domě v Praze, které Hašler vyznal lásku písní: "To je má krásná, princezna bílá. Jediná, kterou na světe znám. To je má láska, to je má milá, které už nikdy nezanechám." (oficiální text distributora)

    16
  • Malé letní blues
    Malé letní blues (1967)
    Film
    59%
    17
  • Letiště nepřijímá
    Letiště nepřijímá (1959)
    Film
    59%
    18
  • 19
  • Klapzubova jedenáctka
    Klapzubova jedenáctka (1968)
    Seriál

    První, druhý, třetí kluk... když se Klapzubovým narodil jedenáctý syn, rozhodl se starý Klapzuba k ideálnímu řešení rodinné situace - postaví fotbalové mužstvo, nad něž ve světě nebude. S ošoupanými kopačkami a hadrákem to sice nebude snadné, Klapzubova jedenáctka má ale oproti jiným týmům jednu velkou výhodu - já na bráchu a brácha na mě tu kope jeden každý. Přijdou sice chvíle útlumu, při nichž starý Klapzuba překousne svou legendární fajfku vejpůl, pak se ale jeho kluci vzchopí, správnou českou uličkou proběhnou každou obranou a už se sypou góly do soupeřovy branky.

    Žánry:Komedie
    58%

    První, druhý, třetí kluk... když se Klapzubovým narodil jedenáctý syn, rozhodl se starý Klapzuba k ideálnímu řešení rodinné situace - postaví fotbalové mužstvo, nad něž ve světě nebude. S ošoupanými kopačkami a hadrákem to sice nebude snadné, Klapzubova jedenáctka má ale oproti jiným týmům jednu velkou výhodu - já na bráchu a brácha na mě tu kope jeden každý. Přijdou sice chvíle útlumu, při nichž starý Klapzuba překousne svou legendární fajfku vejpůl, pak se ale jeho kluci vzchopí, správnou českou uličkou proběhnou každou obranou a už se sypou góly do soupeřovy branky.

    Žánry:Komedie
    20
  • Neobyčejná třída
    Neobyčejná třída (1964)
    Film
    Studentky střední školy prožívají všední starosti svého věku - připravují se na maturitu, chodí na výrobní praxi do strojírenského závodu a soutěží o lyžařský zájezd do Krkonoš. Vznikl mírně nabádavý příběh, který upřednostňuje vzorové chování svých hrdinek a ukazuje, jak zodpovědně a uvědoměle by se všechna mládež měla chovat - třeba uzavírat závazky, že při zkoušení nebude opisovat, napovídat si. Samozřejmě, že vedle bezprostředních vhledů, jaké přinesly filmy jako Pytel blech nebo Černý Petr, tento snímek stěží obstojí.
    Žánry:KomedieMuzikál
    58%
    Studentky střední školy prožívají všední starosti svého věku - připravují se na maturitu, chodí na výrobní praxi do strojírenského závodu a soutěží o lyžařský zájezd do Krkonoš. Vznikl mírně nabádavý příběh, který upřednostňuje vzorové chování svých hrdinek a ukazuje, jak zodpovědně a uvědoměle by se všechna mládež měla chovat - třeba uzavírat závazky, že při zkoušení nebude opisovat, napovídat si. Samozřejmě, že vedle bezprostředních vhledů, jaké přinesly filmy jako Pytel blech nebo Černý Petr, tento snímek stěží obstojí.
    Žánry:KomedieMuzikál
    21
  • Páté oddělení
    Páté oddělení (1960)
    Film
    57%
    22
  • Život bez kytary
    Život bez kytary (1962)
    Film
    57%
    23
  • Králíci ve vysoké trávě
    Králíci ve vysoké trávě (1961)
    Film
    Desetiletý Martin (Michal Koblic) navštěvuje ve škole hodiny náboženství, v místním kostele pokaždé ministruje a je k ruce panu faráři (Václav Lohniský). Martin ví moc dobře, že jeho ministranství dělá velkou radost jeho mamince Anči (Antonie Hegerlíková), zapálené katoličce, která má zdravotní problémy a upíná své uzdravení také v dobré víře v Boha. Martin je v hodinách náboženství snaživý, což je samozřejmě trnem v oku jeho výrazně flegmatičtějších spolužáků, kteří si ho kvůli tomu dobírají. Když ve škole probíhají nábory do dětského pionýra, chce Martin pochopitelně trávit také čas s osttaními dětmi. Jeho máma je ale výrazně proti a staví ho do pozice, ať si vybere, zda dá přednost kostelu nebo pionýru. Martin je přemýšlivý chlapec, má moc rád své králíky, které si doma chová a snaží se být svědomitý, jenže jeho otec (Elo Romančík) ho bez důvodu obviní z krádeže peněz, které však krade jeho starší bratr, aby měl na lístky do kina, s mámou se dostává do konfliktu kvůli pionýru a když doma nalezne své králíky mrtvé začíná pochybovat o existenci Boha.
    Žánry:Drama
    54%
    Desetiletý Martin (Michal Koblic) navštěvuje ve škole hodiny náboženství, v místním kostele pokaždé ministruje a je k ruce panu faráři (Václav Lohniský). Martin ví moc dobře, že jeho ministranství dělá velkou radost jeho mamince Anči (Antonie Hegerlíková), zapálené katoličce, která má zdravotní problémy a upíná své uzdravení také v dobré víře v Boha. Martin je v hodinách náboženství snaživý, což je samozřejmě trnem v oku jeho výrazně flegmatičtějších spolužáků, kteří si ho kvůli tomu dobírají. Když ve škole probíhají nábory do dětského pionýra, chce Martin pochopitelně trávit také čas s osttaními dětmi. Jeho máma je ale výrazně proti a staví ho do pozice, ať si vybere, zda dá přednost kostelu nebo pionýru. Martin je přemýšlivý chlapec, má moc rád své králíky, které si doma chová a snaží se být svědomitý, jenže jeho otec (Elo Romančík) ho bez důvodu obviní z krádeže peněz, které však krade jeho starší bratr, aby měl na lístky do kina, s mámou se dostává do konfliktu kvůli pionýru a když doma nalezne své králíky mrtvé začíná pochybovat o existenci Boha.
    Žánry:Drama
    24
  • Einstein kontra Babinský
    Einstein kontra Babinský (1963)
    Film
    Krotká satira pojednává o malých i větších podvodnících, jimž se daří v plánovaném hospodářství. Skvěle využili veškeré jeho přednosti i nedostatky. A režisér Zdeněk Podskalský se táže, zda je člověk více určen svým genetickým vybavením nebo výchovou - na čem záleží, že ze dvou přibližně stejně nadaných dětí může vyrůst vědec stejně jako loupežník, jak naznačuje už sám název. Jednotlivé části vyprávění jsou laděny do různých komediálních stylů, od němé grotesky přes budovatelskou agitku až civilním pohledům začínající nové vlny.
    Žánry:Komedie
    54%
    Krotká satira pojednává o malých i větších podvodnících, jimž se daří v plánovaném hospodářství. Skvěle využili veškeré jeho přednosti i nedostatky. A režisér Zdeněk Podskalský se táže, zda je člověk více určen svým genetickým vybavením nebo výchovou - na čem záleží, že ze dvou přibližně stejně nadaných dětí může vyrůst vědec stejně jako loupežník, jak naznačuje už sám název. Jednotlivé části vyprávění jsou laděny do různých komediálních stylů, od němé grotesky přes budovatelskou agitku až civilním pohledům začínající nové vlny.
    Žánry:Komedie
    25
  • Klaun Ferdinand a raketa
    Klaun Ferdinand a raketa (1962)
    Film
    52%
    26
  • Strašná žena
    Strašná žena (1965)
    Film
    51%
    27
  • Sedmý kontinent
    Sedmý kontinent (1960)
    Film
    48%
    28
  • Ledoví muži
    Ledoví muži (1960)
    Film
    44%
    29
  • Neklidnou hladinou
    Neklidnou hladinou (1962)
    Film
    42%
    30
  • 31