Kan'emon Nakamura: Nejlepší filmy
a seriály

7.2

Kan'emon Nakamura: Filmy a seriály

  • Ninjo kami fusen
    Ninjo kami fusen (1937)
    FilmRole: Shinza
    80%
    1
  • Inochi bô ni furô
    Inochi bô ni furô (1971)
    FilmRole: Ikuzô
    78%
    2
  • Kwaidan
    Kwaidan (1965)
    FilmRole: Kannai (segment "In a Cup of Tea")
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    77%
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    3
  • Pod vlajkou vycházejícího slunce
    Pod vlajkou vycházejícího slunce (1972)
    FilmRole: Takeo Senda
    Každý rok se vdova po japonském seržantovi (Hidari Sačiko) vrací na ministerstvo sociálních věcí a pokouší se prosadit, aby bylo očištěno jméno jejího mrtvého muže. Togaši Kacuo (Tamba Tecuro) byl koncem 2. světové války na Nové Guineji odsouzen za dezerci a popraven. Jeho vdova Sakie obchází všechny dosud žijící svědky a snaží se odhalit pravdu o tom, co se tehdy skutečně odehrálo. Od každého bývalého vojáka se dozvídá odlišnou verzi příběhu a pozvolna se před ní rozvíjí hrůzný obraz zvěrstev války a úpadku japonské armády v zámoří.
    Žánry:DramaRetro
    77%
    Každý rok se vdova po japonském seržantovi (Hidari Sačiko) vrací na ministerstvo sociálních věcí a pokouší se prosadit, aby bylo očištěno jméno jejího mrtvého muže. Togaši Kacuo (Tamba Tecuro) byl koncem 2. světové války na Nové Guineji odsouzen za dezerci a popraven. Jeho vdova Sakie obchází všechny dosud žijící svědky a snaží se odhalit pravdu o tom, co se tehdy skutečně odehrálo. Od každého bývalého vojáka se dozvídá odlišnou verzi příběhu a pozvolna se před ní rozvíjí hrůzný obraz zvěrstev války a úpadku japonské armády v zámoří.
    Žánry:DramaRetro
    4
  • Furin kazan
    Furin kazan (1969)
    FilmRole: Nobukato Itagaki
    Kansuke Jamamoto, samuraj snící o sjednocené a mírové zemi od moře k moři, vstupuje do služeb Takedy, pána panství Kai. Přesvědčí Takedu, aby zabil pána sousední Suwy a vzal si jeho ženu jako konkubínu. Následně přesvědčí vdovu, princeznu Ju, aby toto uspořádání přijala a porodila Takedovi syna. Slibuje jim svůj život. Poté tráví roky lstí, poetickým citem, vojenskou a politickou strategií k rozšíření Takedovy říše, prosazení nároku Juina syna jako dědice a přípravě na konečnou bitvu se silami Ečiga. Přecenil Kansuke své síly? Jsou jeho sny, zaslepené láskou, příliš velké?
    76%
    Kansuke Jamamoto, samuraj snící o sjednocené a mírové zemi od moře k moři, vstupuje do služeb Takedy, pána panství Kai. Přesvědčí Takedu, aby zabil pána sousední Suwy a vzal si jeho ženu jako konkubínu. Následně přesvědčí vdovu, princeznu Ju, aby toto uspořádání přijala a porodila Takedovi syna. Slibuje jim svůj život. Poté tráví roky lstí, poetickým citem, vojenskou a politickou strategií k rozšíření Takedovy říše, prosazení nároku Juina syna jako dědice a přípravě na konečnou bitvu se silami Ečiga. Přecenil Kansuke své síly? Jsou jeho sny, zaslepené láskou, příliš velké?
    5
  • Kochiyama soshun
    Kochiyama soshun (1936)
    FilmRole: Kaneko Ichinojo
    71%
    6
  • Miyamoto Musashi
    Miyamoto Musashi (1944)
    FilmRole: Kojiro Sasaki
    První z pěti filmů série o Musašim. Shinobu a její bratr Geničiró prosí slavného šermíře Musašiho Mijamota, aby je vyučoval šermu a pomohl jim pomstít smrt jejich otce. Vrazi jejich otce vidí sestru a bratra trénovat s Mijamotem, a proto si najmou dalšího mocného šermíře, Kodžira Sasakiho, což dává Sasakimu záminku k boji s Mijamotem.
    Žánry:Drama
    63%
    První z pěti filmů série o Musašim. Shinobu a její bratr Geničiró prosí slavného šermíře Musašiho Mijamota, aby je vyučoval šermu a pomohl jim pomstít smrt jejich otce. Vrazi jejich otce vidí sestru a bratra trénovat s Mijamotem, a proto si najmou dalšího mocného šermíře, Kodžira Sasakiho, což dává Sasakimu záminku k boji s Mijamotem.
    Žánry:Drama
    7