Pavel Juráček

7.5

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pavel Juráček
Už za studií na FAMU byl považován za hlavního mluvčího nastupující filmařské generace. Se spolužákem Janem Schmidtem (*1934) natočil Kafkou inspirovanou grotesku POSTAVA K PODPÍRÁNÍ (1963), napsal scénář postkatastrofického sci-fi KONEC SRPNA V HOTELU OZÓN (1966. režie: Jan Schmidt), natočil povídkový film z prostředí povinné vojenské služby KAŽDÝ MLADÝ MUŽ (1965) a spolupracoval na filmu pro Kinoautomat ČLOVĚK A JEHO DŮM (1966). V roce 1969 natočil svůj druhý celovečerní, a také poslední, film na motivy části románu Jonathana Swifta Gulliverovy cesty PŘÍPAD PRO ZAČÍNAJÍCÍHO KATA (1970). Z politických důvodů byl s nástupem normalizace počátkem 70. let propuštěn z FIlmového studia Barrandov. Po návratu ze zahraničí, kam na čas odjel na vystěhovalecký pas, už nenašel uplatnění v oboru. V roce 2003 vydal Národní filmový archiv část Juráčkových deníků z let 1959-1974.



Pavel Juráček: Filmy a pořady 30



Dodatečné informace

Narození:
2. 8. 1935
Příbram, Československo
Úmrtí:
20. 5. 1989
Praha, Československo

Další články

  1. I muži mají své dny. Ale proč to dostali právě Filip a Robert?
    8. 11. 2014
    I muži mají své dny. Ale proč to dostali právě Filip a Robert?

    Vzhledem k tomu, že (vpravdě zasloužený) rozruch kolem udílení Medailí za zásluhy nijak neutichá a pravděpodobně bude kulminovat pouličními boji 17. listopadu, rekapitulujme, cože se to vlastně stalo. Dvěma filmařům středního věku – Filipu Renčovi a Robertu Sedláčkovi – byly uděleny Medaile za zásluhy. Nedalo mi to, abych se nepodíval, co se za tím vágním názvem metálu skrývá.

  2. Na koho se už Čeští lvi nedostanou...
    18. 2. 2010
    Na koho se už Čeští lvi nedostanou...