Pokračování tři roky starého seriálového hitu vrací do kruté hry nešťastného hrdinu Gi-huna. O poznání zkušenější soutěžící 456 má možná při opakování děsivé soutěže více praxe, smrtící mechanismy Hry na oliheň (Squid Game) mu ale připraví stejné utrpení.
Články 13
Netflix nám na letošní Vánoce nadělí svůj možná nejcennější dárek, neboť od 26. prosince si budeme moct pustit druhou sezónu jihokorejské senzace Hra na oliheň (Squid Game). Tamní nejsledovanější pořad s více než dvěma miliardami zhlédnutí volně naváže příběhem Seong Gi-huna (Lee Jung-jae), jenž po vítězství v sérii smrtelných her o obrovskou finanční odměnu znovu skončí s číslem 456 mezi novou várkou soutěžících, nevědomky odsouzených k smrti. Služba vypouští oficiální teaser, který zprostředkovává hlavně pohled do zákulisí titulního podniku s harmonickým Straussovým valčíkem.
Nejsledovanější pořad v dějinách malé streamovací služby známé jako Netflix možná není tak originální, jak by přijetí a humbuk plynoucí z milionů promítacích hodin mohly napovídat. Hra na oliheň (Squid Game) principiálně nikdy nebyla původní látkou a vycházela z tradic smrtících her vytyčených třeba v Battle Royale či Hunger Games. Vypečená i drsná satira kapitalistických poměrů nicméně čelí obvinění, že svůj koncept odcizila neznámému indickému filmu Luck z roku 2009. Jeho režisér Soham Shah se s Netflixem hodlá soudit, přičemž v zádech má naděje dusící precedens.
David Fincher patří k nejvíce respektovaným filmařům své generace a jeho filmy, v nichž se rád nimrá v lidské perverzi a zvrácenosti, se většinou stávají událostmi sezóny. Zároveň jde o režiséra, který nemá sebemenší problém adaptovat látku, která i mimo něj žije vlastním životem. Většina jeho filmů jsou literární adaptace a snímek Muži, kteří nenávidí ženy (The Girl with the Dragon Tattoo) dokonce uvedl nehledě na existenci úspěšné švédské filmové verze. Přesto je trochu překvapivé, že by se rozhodl zpracovat jihokorejský fenomén a největší hit Netflixu Squid Game, neboli Hra na oliheň.
Nejsledovanější série v historii Netflixu, která si namazala na chleba i Stranger Things, má konečně přidělené datum comebacku. Streamovací gigant, jenž dle statistik denně generuje víc uživatelské aktivity než Apple TV+ za celý měsíc, si pro druhou řadu Hry na oliheň (Squid Game) rezervoval to vůbec nejvytíženější divácké okénko. Jihokorejská hra o obrovskou finanční odměnu, v níž z hordy padlých soutěžících vzejde jediný žijící vítěz, bude pokračovat 26. prosince tohoto roku. A to není všechno, neboť třetí a poslední série dorazí někdy v příštím roce.
Korejský seriál Hra na oliheň (Squid Game) se stal celosvětovým fenoménem, a to tak obrovským, že v takovou popularitu a boření rekordů možná nedoufal ani sám Netflix. Streamovací platforma ovšem hodlá tuto značku evidentně ždímat naprosto všemi způsoby. Nejen, že se letos logicky dočkáme druhé řady, ale loni jsme dostali také reality show Hra na oliheň: Výzva (Squid Game: The Challenge) a kroky producentů aktuálně vedou k tomu vůbec nejzbytečnějšímu kroku – americkému remaku.
Nemělo by nás už asi překvapovat, že Hollywood přehlíží poselství vlastních děl ve jménu komerce. I proto jsme viděli skutečnou a v rámci žánru poměrně slušnou reality show na téma seriálu Hra na oliheň. Nyní vzniká virtuální projekt na motivy dystopického filmu Ready Player One, který tvrdil, že bychom měli víc času trávit ve fyzické realitě. Nakonec se však tvůrci zřejmě rozhodli, že strach ze zapomenutí skutečných hodnot není tak žhavý.
Ještě několik hodin předtím, než se rozhodlo o tom, kdo si z první řady nové reality show inspirované seriálem Hra na oliheň (Squid Game) odnesl čtyři a půl milionu dolarů, Netflix oznámil přípravu další série. Přestože se tedy na tuto reality show mnozí zpočátku dívali skepticky, evidentně si získala svoje publikum. A neboť po pohádkové výhře zatouží nejeden smrtelník, rozběhnuté castingové kolo bude určitě nadupané přihláškami.
Hra na oliheň: Výzva alias reality show na motivy Hry na oliheň (Squid Game) je od prvního okamžiku doprovázená kontroverzemi. To Netflix jistě viděl rád, obzvlášť v tomto žánru neexistuje lepší reklama než pořádný skandál. Přesto panovaly i specifičtější obavy. Odkud bude plynout napětí, když nejde o život? Jak máme soucítit se čtyřmi stovkami lidí naráz? A to v Netflixu vážně nepochopili, že jsme z megaúspěšného korejského hitu měli odejít se zjištěním, že čeho jsme byli svědky, je špatné?
Každý týden vám představíme několik filmových a seriálových titulů, které najdete na některé ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci. Kromě článku nabízíme i videoverzi VOD tipů, kterou provází youtuber Medojed.