Pravá noha patří na plyn a pedál musí ležet na podlaze. Tom Cruise se i po šedesátce řídí jednoduchou filosofií, již lze vztáhnout na filmový průmysl i na libovolné závodnické okruhy. A proč ne obojí naráz? Nestárnoucí hvězda zvládla po šestatřiceti letech osedlat kokpit stíhačky ve druhém Top Gunu a ve studiu Paramount Pictures hodlá protáčet miliardy i nadále. Nejenže osmý film z franšízy Mission: Impossible letitou produkcí šponuje rozpočet ke 400 milionům dolarů, ale s vidinou prázdných peněženek dnešních i nostalgických diváků možná vznikne také opožděný sequel k přehlížené závodní řachandě Tonyho Scotta Bouřlivé dny (Days of Thunder) z roku 1990.
Články 12
Jen co na Netflixu pomalu doznívá trpělivě střižený příběh o zkorumpované policii a nerozvážně diskriminovaném hrdinovi Rebel Ridge, už se na nás řítí další akční krimi s autorským vkladem a klišé přetvarovanými do intenzivní a morálně mnohoznačné partie. Velmi osobitý Australan Justin Kurzel totiž prvním trailerem stvrzuje náklonnost k pochybným antihrdinům v kriminálním thrilleru The Order, který rozplétá skutečný případ teroristické organizace známé také jako Silent Brotherhood. Jude Law coby nesmlouvavý polda nahání Nicholase Houlta v roli vůdce rasistického hnutí, jež má zálusk na svržení americké vlády. A nejen dle spokojených prvních kritiků to vypadá na žánrovou událost.
Málokterý film obestírá podobně těžký závoj mysteria a tragiky jako komiksovou Vránu (The Crow), která roku 1994 předložila Brandonu Lee jednosměrný tiket mezi hollywoodskou smetánku. Osmadvacetiletý syn Bruce Lee při natáčení kultovního filmu bohužel zemřel, a přestože následně vznikla podřadná série složená z nepovedených sequelů, až po třiceti letech přichází plnokrevný ambiciózní restart. Nová Vrána od režiséra Ruperta Sanderse (Sněhurka a lovec) má mít premiéru v kinech už letos v červnu a herecké šlépěje zbarvené zbytečnou krví vyplňuje talentovaný Bill Skarsgård (To, John Wick: Kapitola 4). První zveřejněné fotografie a režisérova slova slibují hodně temnou romanci.
Ani tento víkend nebude na streamech nouze o zajímavé novinky, ať už se jedná o originální tvorbu, či „dovoz“ z kin. Na své si přijdou příznivci hudby, českých filmů i populárních videoher. Platforma Apple TV+ pak po nedávných Vládcích nebes (Masters of the Air) odstartovala svůj další ambiciózní seriál.
Videohry pro filmaře a filmařky představují perspektivní výzvu a podnětný podklad, na němž se dá dál větvit či převyprávět již představený fikční svět. Videoherní estetiku může film přiznat, nebo se vydat odlišnou cestou. Jaké slavné herní značky se v budoucnu dočkají hraných filmových adaptací?
Minule zaznamenal historický rekord v rámci premiérové návštěvnosti a tržeb u tuzemského filmu, nyní pro změnu rekordní propad. Bublina kolem Kazmovy ONEMANSHOW splaskla, přesto se opět drží na vrcholu žebříčku, který pravidelně zveřejňuje Unie filmových distributorů.
Víkendový žebříček tržeb a návštěvnosti českých kin s přehledem opanoval titul ONEMANSHOW: The Movie Kamila Bartoška. Tomu se podařilo do klimatizovaných sálů dostat nevídané množství divaček a diváků, kteří byli motivovaní například tím, že jeden z nich se údajně může dostat k pohádkové výhře milion dolarů. Zmiňovaný snímek v rámci historických premiérových statistik převálcoval dlouhou řadu hollywoodských velkofilmů.
Fenomén Barbenheimer dál válcuje kina po celém světě. U nás udávají snímky Barbie – Oppenheimer tempo čtvrtý víkend v řadě a i když byl tento víkend slabší než ten rekordní předchozí, minimálně filmová Barbie má důvod k radosti. V rámci návštěvnosti českých kin pokořila metu půl milionu platících a jednoznačně vede letošní žebříček komerčně nejúspěšnějších titulů.
Adaptace počítačových her se množí a stává se z nich velké zboží, akorát málokdy bývají úplně boží. Závodní hry mívají ještě méně dějových elementů než videoherní mlátičky a bojovky. Need for Speed bylo velmi průměrné. Gran Turismo prolamuje prokletí.
Nejprodávanější videoherní série na playstation Gran Turismo je závodní simulátor, jenž si klade za cíl co nejpřesněji imitovat realitu. Týká se to především skupování licencí skutečných strojů a závodních drah, jež jsou důsledně rekonstruované v digitálním prostoru. V roce 2011 se marketingový tým rozhodl, že úroveň simulace došla tak daleko, že nejlepšího hráče světa může posadit do skutečného závoďáku a vpustit přímo do asfaltového ringu. Právě o cestě mladého Brita Janna Mardenborougha na výsluní je nový celovečerní snímek.