Máme tu první červencový týden a karlovarský festival je v plném proudu. Pokud jste na místě, jednu z distribučních premiér tohoto týdne jste už možná viděli v sobotu, na obřím plátně v Thermalu. Pokud ne, ode dneška na vás čeká v českých kinech spolu s dalšími třemi filmy.
Články 11
Letošní festival v Cannes odměnil vůbec nejdelším aplausem světovou premiéru francouzského historického dramatu Hrabě Monte Christo (The Count of Monte-Cristo), již se vestoje tleskalo bezmála dvanáct minut. Nejnovější adaptaci legendárního románu Alexandra Dumase o neprávem uvězněném Edmondu Dantèsovi (Pierre Niney) obstarala dvojice Alexandre de La Patellière a Matthieu Delaporte, která nám loni přinesla vynikající dvoudílné zpracování Tří mušketýrů. Nejnovější upoutávka s českým dabingem načrtává tragickou romanci, čtrnáctiletý pobyt v žaláři i následnou „spravedlivou pomstu“, již zvýrazní strhující lokace a vedlejší politické linie.
Ani tento víkend na streamovacích službách neproběhne bez zajímavých novinek, které mají ambice vám zpestřit následující večery. Nechybí mezi nimi další várka seriálů od Netflixu ani jeden z nejchválenějších českých filmů loňského roku, který bohužel tuzemskými kiny po hříchu prohučel.
Od jeho zrodu uplynulo takřka 130 let a malajský tygr Sandokan zůstává jednou z nejslavnějších postav dobrodružné literatury. Hrdina z pera italského spisovatele a námořníka Emilia Salgariho, jenž prvně pozvedl šavli proti britským kolonizátorům v románu Tajemství černé džungle roku 1895, našel v 70. letech ikonického představitele v indickém herce Kabirovi Bedim. Ten si roli zopakoval ještě v 90. letech díky seriálu Sandokanův návrat, od té doby uhrančivý pirát stojící jako inspirace i filmovým drsňákům spaghetti westernů z televize zmizel. Vrátí se až nyní díky italskému rebootu od tvůrce Lucy Bernabeiho, v němž po Bedim přebírá otěže turecká hvězda Can Yaman.
Francouzští tvůrci pokračují ve velkolepých adaptacích literárních klasik Alexandra Dumase a nadcházející Hrabě Monte Cristo (Le Comte de Monte-Cristo), v němž zrazeného a do žaláře vsazeného muže ztvárňuje Pierre Niney, svou výpravností v první minutové ukázce převyšuje hollywoodské blockbustery. Snímek napsala a zrežírovala dvojice Alexandre de La Patellière a Matthieu Delaporte, která stojí za scénářem loňské dvoudílné ságy Tří mušketýrů. Do francouzských (a snad i českých) kin dorazí 28. června.
V dubnu tohoto roku jsme se dočkali prvního dílu nové adaptace Tří mušketýrů, jež se příliš nezpronevěřila své ambici nabídnout moderní, přesto láskyplnou adaptaci literární předlohy Alexandra Dumase z roku 1844. Technicky se jedná o špičkovou produkci plnou komplexních a promyšlených akčních scén. A dějově o poměrně přesnou, i když ne puritánskou adaptaci.
Do kin se letos v prosinci vrátí noví Tři mušketýři s podtitulem Milady (The Three Musketeers: Milady), kteří uzavřou filmový příběh inspirovaný slavným románem Alexandra Dumase. Nyní se představují v plnohodnotném traileru. První Tři mušketýři: D'Artagnan vstoupili do kin letos na jaře. Dvojice filmů, ve kterých září například Vincent Cassel nebo Eva Green, platí za jednu z finančně nejnákladnějších francouzských produkcí roku 2023.
Eva Green jistě patří k nejpopulárnějším a nejúspěšnějším francouzským herečkám své generace. Viděli jsme ji v blockbusterech jako Casino Royale či Království nebeské, ale také ve festivalovkách Snílci a Lůno, pro určitou část seriálového publika se stala kultovní jako Vanessa Ives v Penny Dreadful. Nyní si odnesla milionový šek za účast na dalším filmu. Za zmínku to stojí, protože v něm nakonec nehrála, hrát nebude a samotná produkce nespatří světlo světa.
Už přinejmenším od oběda jsme tu neměli nové Tři mušketýry, takže je samozřejmě načase přivítat aktuální verzi. Tentokrát poctivě francouzskou, soustředěnou na d’Artagnana a adaptující jen část příběhu. Pokračování bude uvedeno už za půl roku, má cenu ho vyhlížet?
Další bitva nekonečných kulturních válek je tady a opět nejde o nic menšího než o obsazení černošského herce do role, v níž jsme zvyklí vídat bílou tvář. Je zarážející, na kolika úrovních je rozhořčení nad touto volbou zbytečné, a přesto se jí musíme opakovaně věnovat.