Žádná pomsta, ale spravedlnost. Hrabě Monte Christo slibuje nejvýpravnější spektákl roku
Z dlouhé řady dosavadních adaptací stojí za zmínku především jedna z těch nejklasičtějších, v níž si roku 1954 zahrál Jean Marais. Francouzi dokázali uchopit vlastní literární bohatství vždy svědomitěji, což následně potvrdil i seriál z 90. let, kde krutý osud následovaný nečekanou příležitostí k odplatě stihne Gérarda Depardieua.
Nadčasový příběh lásky, zrady i morálně pochybné satisfakce znovu oslnil publikum v Cannes, kde se po skončení takřka tříhodinové epiky tleskalo skoro kompletní herecké delegaci. Vedle pětatřicetiletého Nineyho jí dominoval ještě Ital Pierfrancesco Favina ze Suburry či Rivalů. jenž ztvárnil Dantèsova spoluvězně Abbé Fariu, inspirovaného skutečným knězem a průkopníkem hypnózy z 18. století.
Několik dostupných zahraničních recenzí chválí přínos obou režisérů, kteří z tradiční látky dokázali vytěžit svěží a novátorský zážitek. Totéž se povedlo i s loňskou sérií Tři mušketýři (D'Artagnan a Milady), již podle jejich scénáře natočil Martin Bourboulon. Trailer tentokrát nikam nespěchá a pohlcuje do známého narativu, který dostává opravdu krásný audiovizuální kabát. Materiál nenese žádné stopy po CGI a ohromující historické kulisy, silný příběh zhrzeného protagonisty a naznačované zákulisní intrikaření láká na volné kvalitativní i formální propletení s Bourboulonovými filmy.
Očekávaného spektáklu se v českých kinech dočkáme už od 4. července díky společnosti Bioscop, pro americkou distribuci si práva pojistila společnost Samuel Goldwyn Films. O špičkové dobrodružné řemeslo se podle všeho nemusíme bát a je dobře, že Evropané stále dokážou Hollywoodu konkurovat ve výpravných velkofilmech, které navíc nestojí nekřesťanské peníze. Snímek přišel dle webu Deadline na 46 milionů dolarů, a přestože bitevní sekvence ve stylu dvousetmilionového Napoleona v katalogu nemá, důvodů zajít do kina dosud předhazuje víc než dost.