Minisérii Vlastně se nic nestalo si již teď můžete pustit na iVysílání České televize, šest epizod si bude nárokovat něco přes tři hodiny vašeho času, tedy ne o tolik víc než delší celovečerák. Vrací se s ní režisér Jan Vejnar po své povedené loňské bytové komedii Přišla v noci. Sleduje v ní příběh lidí, do jejichž životů a vztahů zasáhl moderní fenomén OnlyFans a jeho ekvivalenty, na němž ženy nabízejí v různé intenzitě „osobní“ obsah pro pány, kteří jsou ochotní si připlatit. Vejnar a scenáristka Darja Miková situaci zkoumají z úhlu pohledu nabídky, poptávky i nevěřících svědků.
Články 11
Adam Sedlák se svým loňským filmem BANGER. postaral o nejvýraznější český film sezóny a rok 2024 zahájí pokusem o nastavení laťky světu seriálů. Adikts vypadají na první pohled zajímavěji než další mravokárné pořady České televize jako TBH a Pět let, které se pokusily najít cestu k mladší generaci, přičemž nepanuje jasný konsenzus o tom, jestli se jim to podařilo. Sedlák se svým stylem stojí předně před výzvou, aby ve stylu Klubu rváčů nepředložil varovné dílo, které však svým drajvem naopak vyvolává vůči předmětu své kritiky respekt.
Vznik sedmi snímků podpořili radní Státního fondu kinematografie ve výzvě na výrobu celovečerního filmu. Rozdělili mezi ně celkem 62,5 milionu korun. Vybírali celkem z 27 přihlášených projektů. Podívejte se, komu nakonec přiklepli peníze a kolik.
České filmy obecně moc nezobrazují, že žijeme ve věku internetu. Postavy ho málokdy používají, téměř nikdy není součástí zápletek a celkově málokdy někoho napadne si dohledat něco, co by vyřešilo problém nebo celý plot během pěti minut. Nicméně už vyrůstá generace, která se narodila do digitálního světa a v mnohém je pro ně důležitější než „svět venku“. Přichází první český kyberthriller o tom, že si máme dávat pozor na svá data.
Česká televize uvádí v sobotu a v neděli večer Pět let, původně desetidílní seriál s celkovou délkou přes dvě hodiny. Režisér Damián Vondrášek a scenáristka Sára Zeithammerová v něm otevírají příběh mladé novinářky Terezy, jež byla před pěti lety po maturitním večírku znásilněna svým spolužákem Davidem a celou dobu v sobě dusila odpor, vztek a ponížení. Nyní má možnost o své zkušenosti napsat knihu, ulevit si tak a snad i pomoct své kariéře. Jenže je tohle cesta, kterou se chce vydat?
Jubilejní 30. ročník Českého lva patřil hlavně tvůrcům snímku Il Boemo, kteří kromě řady technických kategorií uspěli i v hlavních disciplínách nejlepší film a režie. Vedle Il Boema se prosadil i debut Vojtěcha Maška Arvéd pojednávající o pražském okultistovi a na mobilní telefon natočený BANGER. Adama Sedláka, který uspěl ve dvou kategoriích.
Ceny české filmové kritiky za rok 2022 znají své vítěze. Snímkem roku je Arvéd, který navíc získal další dvě ceny. Dohromady třikrát uspěly i počiny Michala Blaška, který se stal objevem roku díky filmu Oběť a minisérii Podezření. Všechny ceny byly vyhlášeny na slavnostním večeru v pražském Divadle Archa. V přímém přenosu České televize ho moderovali herci Tereza Dočkalová a Jiří Panzner.
Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) oznámila nominace jubilejního 30. ročníku Českého lva. Podobně jako v případě Cen české filmové kritiky mají nejvíce šancí na úspěch snímky Arvéd (12 nominací), Il Boemo (11), následované titulem BANGER. (8) a filmem Terezy Nvotové Světlonoc (7), který naopak Česká filmová kritika naprosto opomenula. Čeští lvi se budou udílet 4. března v pražském Rudolfinu.
Ceny české filmové kritiky představily nominovaná díla, z nichž kritičky a kritikové vyberou vítěze, které ocení na galavečeru 4. února. Nominace se dočkalo celkem sedmnáct snímků, po čtyřech želízcích v ohni mají Arvéd, BANGER. a Il Boemo, které se do výročních anket tuzemských publicistů a kulturních médií na sklonku loňského roku často dostávaly.
Již pátý ročník festivalu Serial Killer, který se zaměřuje na kvalitní evropskou seriálovou tvorbu, byl slavnostně zakončen v sobotu 24. září. I letos získal cenu nejlepší televizní seriál střední a východní Evropy a nejlepší webseriál. Vítěze vybírala mezinárodní porota odborníků a profesionálů z audiovizuálního průmyslu.