Recenze filmu Reminiscence

64%

Komentáře a recenze 15

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
4
Přiznávám, že už od prvních záběrů a prvním představení hlavního nápadu celého filmu jsem byl na pochybách. Pořád jsem ale věřil, že se to někam posune ale toho jsem se bohužel nedočkal. Při sledování jsem někdy od půlky měl divný pocit nudy a hlavně mě mrzelo nevyužití potenciálu a pořád jsem si říkal, že jsem to nedávno zažil u nějakého jiného projektu. A tím projektem byl seriálový Westworld a když jsem zapátral, co nám nevýrazná režisérka filmu Reminiscence přinesla, bylo to několik dílů Westworldu. A přesně tam byl zakopaný pes. Nudná režie, nevyužitý potenciál světa, znuděný až unavený Jackman a vůbec celkově nezajímavý příběh a jeho zpracování. Ach ty ženy na režisérských stoličkách.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
36 593 bodů
8
Snímek v podstatně používá námět snímku 'Minority Report' (2002), jen s patřičným rozdílem. Nejde o vizi budoucnosti, ale o minulost. Tedy, jak prozrazuje název snímku, o vzpomínky. Metoda je jinak po technické stránce svým způsobem totožná. Takže nasadit klapky na hlavu, které jsou napojené na počítač s hologramem, ponořit se do vody ve vaně, uvalit se do bezvědomí a nechat zbytek na vyhodnocení přístrojem. Zatímco v 'Minority Report' (2002) nějaký kapitán John Anderson vedl detektivní práci vlivem vizí budoucnosti, které projevují vědmy, tady pro změnu soukromý detektiv Nick Banister provádí detektivní práci na základě vzpomínek svých klientů. Směska tří žánrů, tedy sci-fi, thrilleru a romance, nemá sice nijak neznámý děj, ale jako celek po vizuální stránce vypadá poměrně dobře. Výpravná stránka vyobrazuje budoucnost změněnou vlivem klimatických změn a s technickým vývojem. Ale to je jen vizuální stránka zcela obyčejného detektivního příběhu, ve kterém se na zjištění vzpomínek místo klasické hypnózy používá výkonná technologie. Dalo by se říct, že v onom klasickém stylu námět pro film noir. Detektiv, femme fatale a složitý případ. Z každý žánr má ve vývoji děje své pevné místo a navzájem se krásně doplňují. Obyčejné sci-fi drama říznuté nějakou tou milostnou scénou a emocemi, doplněné pevnými akčními scénami v asijském stylu. A funguje to. Dalo by se i říct, že by se do jádra věci mohlo přidat více filozofie, ale to už by mířilo také do artu, což by asi mohlo být ve výsledku zbytečně až moc. Nakonec, mnohé dialogy svou myšlenkovou hloubku mají a tak to svým způsobem postačuje. Bez kýče se to samozřejmě jako obvykle také neobešlo a tak tu je ve vývoji děje například několik situaci, které působí dosti vynuceně, aby se vůbec něco dělo a posunulo se dál. Ale to lze lehce přehlédnout. Stačí se nechat unášet příběhem, u kterého není potřeba složitě přemýšlet. Jako celek snímek potenciál má a dá se podívat z té stránce příjemně užít.
Pete69
Pete69
32 609 bodů
7
Zajímavý snímek, který se odehrává v blízké budoucnosti. Svět je napůl zatopen vodou, je po válce a existuje příběh, který vyvolává a zhmotňuje vzpomínky. Rozjede se zajímavá kriminálka s milostným podtextem to vše se odehrává ve slušně zpracovaném postapokalyptickém světě. Film nezaujme ničím, co by bylo vyloženě bombastické. Slepím-li ale hodně dobrých střípků, celkově z toho vyjde slušná práce za 70%.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
6
Takový ten typ filmu, na který kdybych kdysi narazil v půjčovně (takhle pod radarem), tak bych asi byl dost spokojený. Chytré lehce akční scífko, kterému jen moc nesluší ten hi-tech postapo háv. 7/10
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
4
Seriál Westworld zaznamenal solidní úspěch a velkou zásluhu na tom nepochybně má Lisa Joy, která je společně se svým manželem Jonathanem Nolanem tvůrcem seriálu. Seriáloví tvůrci při úspěchu svých seriálů někdy dostávají příležitost natočit celovečerní film a přesně to se stalo s Joy. Svůj celovečerní debut Reminiscence si sama napsala a natočila neo-noirovou sci-fi s Hughem Jackmanem a Rebeccou Ferguson v hlavní roli. Stojí ovšem filmový debut Joy za to a máme před sebou nového nadějného filmového tvůrce? Někde v tom je schovaný dobrý film. Zajímavý svět se zajímavým konceptem stroje, který lidí vrací do jejich oblíbených vzpomínek. V samotném počátku Reminiscence působí tak trochu jako Total Recall Paula Verhoevena, přičemž se ovšem časem projeví, že má blíže spíše k Blade Runnerovi Ridleyho Scotta či Čínské čtvrti Romana Polanskiho. V průběhu filmu se občas objeví myšlenka o tom, že by se člověk neměl vrtat v minulosti a věci prostě přejít a jít dál. Je jen škoda, že tahle myšlenka ve finále vlastně žádný význam nemá a finále jí vyloženě zašlapává botou. Časem se vlastně definitivně ukáže, že v tom filmu toho funguje velmi málo. Hugh Jackman a Rebecca Ferguson se mohou snažit sebevíc, ani oni ovšem moc věcí spasit nedokážou. A i když oba hrají dobře, především jejich stěžejní chemie nefunguje, protože je nevěrohodná. Od stěžejního bodu jejich setkání je jasně patrné, že má Jackman hrát muže, který je od pohledu svůdnou ženou posedlý. A i když je Jackman dobrý herec, ani jemu a ani Ferguson se to klíčové zamilování prodat nedokáže. Jackman i Ferguson přitom mezi sebou měli fungující chemii v Největším showmanovi, zde je ovšem problém právě v tom, že má být Ferguson femme fatale (problém není v tom, že by na to neměla) a Jackman má být mužem, kterému se při setkání s jeho osudovou láskou ´´ zastaví svět ´´ . Jejich vztah je navíc klíčový v rámci celé zápletky a proto je tak důležité, aby ten vztah působil věrohodně a skutečně osudově. No..... Po pár minutách se ovšem definitivně ukáže o čem Reminiscence vlastně je. Rozjede se v podstatě detektivní zápletka, kdy do sebe pomalu vše začne zapadat a pak pochopitelně dorazí klíčové vyvrcholení, které má dodat divákovi blažený pocit, že to čekání za to stálo. Přitom občas dojde na akci, která kdovíjak nesedne k tónu celého filmu (především první akční sekvence působí jako přesně ten moment, který vzniká při dotáčkách z obav hlavounů, že je tam málo akčních scén) a pak dojde k tomu finálnímu rozuzlení záhady, které je působí skutečně hloupě. Reminiscence v závěru chce, aby do sebe vše opravdu zapadlo, ve finále ovšem v jistých momentech podtrhuje nohy sama sobě. Působí to jako přesně ten film, který mohl při pitchingu znít opravdu chytře, realita je ovšem někde jinde. A to zasazení do zatopeného Miami je v podstatě nevyužité a zbytečné. Ten film přitom není vyloženě špatný. Očividně stál hodně peněz, protože to je na filmu vidět. Vizuální efekty jsou povedené, výprava je celkem nápaditá. Kamera Paula Camerona je poté vyloženě krásná a je to snad jediný důvod, proč se film vyplatí na velkém plátně vidět. Klidně bych se několikrát za sebou podíval na krátký sestřih nádherných záběrů, přičemž by mi ani nevadilo, že nejsem v kontextu děje. V momentech, kdy jsem nad celým nezvládnutým vyprávěním a dalším rádoby šokujícím odhalením kroutil hlavou mi stačil jeden hezký záběr a byl jsem o něco klidnější. Je jen škoda, že vizuální stránka je o poznání povedenější než obsahová. Na Reminiscenci je právě smutné to, že to není tak špatný film, aby se při něm šlo bavit tím, jak je špatný. Má totiž pozitivní aspekty, které jsou jen bohužel zadupané těmi negativními, kterých je víc. Film se celou dobu bere vážně, přitom v několika momentech je jednoduše absurdní. Jde o film, který za pochodu připomíná různé filmy a jen v divákovi vyvolává smutek z toho, že radši nestrávil čas právě u nich. Reminiscence je přitom očividně ambiciózní, především právě snaha mít neo-noir sci-fi thriller, který občas skočí do vyložené romantiky a občas do sci-fi akčního filmu ovšem filmu tolik podráží nohy. V jistých momentech to prostě vypadá, že Reminiscence vlastně neví, jakým filmem chce být. Ten film má momenty, které jsou chytré a dojemné, je jich ale strašně málo. Samotný závěr chce dojmout, vyvolává ovšem otázky a také zcela podráží tu dobrou, zajímavou a nevyužitou myšlenku z počátku filmu. Reminiscence je ve finále opravdu nemilou ukázkou toho, že se na Westworld navázat nedokázalo. Hrál snad u Westworldu důležitější roli právě Jonathan Nolan? Nebo je Reminiscence případ filmu, který vzalo studio a zničilo původní vizi tvůrce? (v pár momentech mě právě tohle napadlo, především v momentech, kdy Jackman za pochodu skrze voice over něco vysvětluje). Skutečně těžko říct. Mrzí mě to nejen kvůli solidnímu castingu (kromě Jackamana a Ferguson stojí za zmínku především Thandiwe Newton), ale i proto, že Lisa Joy svým celovečerním debutem prostě zklamala. A vlastně bych celkem rád věděl, co by ze stejného světa a námětu vytěžil její švagr Christopher Nolan......
Tom Hardy
Tom Hardy
8 369 bodů
8
V podstatě něco jako Ad Adstra, pokud jde o relativně zbytečné, ale ve výsledku vesměs fungující spojení dvou různých žánrů, kdy by si jeden bez druhého vystačil, ale naštěstí se navzájem netlučou. Bavilo mě to hlavně proto, že 1) zoufalství hlavního hrdiny mi přišlo téměř hmatatelné (a že je Jackman výborný herec tomu samozřejmě hodně pomohlo), 2) Rebecca Ferguson se pro roli osudové ženy narodila a 3) sci-fi omáčka nelichotivé budoucnosti možná neměla tunu detailů, ale působila uceleně a nabídla hned několik dech beroucích záběrů. A mám slabost pro takové ty esteticky načančané dialogy jak z románů Oscara Wildea. There’s no such thing as a happy ending. All endings are sad, especially if the story is happy. Žeru i s navijákem.
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Nebudu lhát film se mi moc líbil, zajímavé prostředí a nápad. Jen jsem ho sledoval v době, kdy moje soustředění nebylo nejlepší a tudíž jsem po chvilce úplně ztratil nit o čem ten film vlastně je. Úplně jsem nechápal hlavní dějovou linku a celkově mi ten děj přišel poněkud nudný a zbytečně natahovaný.
slord
slord
3 842 bodů
8
Zaujímavé sci-fi, ktoré si berie prvky z iných filmov, ale zároveň dokáže stáť aj na vlastných nohách. Zo začiatku to má síce pomalý rozjazd, ale niekde v polovici sa to rozbehne a pozerá sa na to veľmi dobre. Škoda, že sme neprebádali trošku viac z toho sveta a niektoré udalosti tam boli len načrtnuté, akcia nie je žiadna sláva, ale keďže to nie je film o akcii, tak to vôbec nevadí (aj tak sú tam asi len dve také scény). Nový Počiatok sa nekoná, ale napriek tomu je to viac než pozerateľné a stojí to za pozornosť. 7/10
NifKor
NifKor
2 220 bodů
4
Film jsem objevil nedávno úplnou náhodou a díky jeho traileru a samotným nápadem mě zaujal. Hugha Jackamana mám rád ale podle mě šlápl tady vedle. Jeho postava není tolik sympatická a bylo pro mě těžké najít důvody, díky kterým bych si ji mohl aspoň trochu oblíbit. Jeho kolegyně/kamarádka, kterou hrála Thandiwe Newton jsem si dokázal i nějak oblíbit a ve výsledku jsem ji měl i dost rád. Postava Mae byla tak nezajímavá, nesympatická a v pár scénách mě i upřímně srala, byla asi tou nejhorší postavou, která se ve filmu objevila a její herečka se nijak taky nepředvedla. Děj byl o ničem a nedával mi moc důvodů, proč bych měl film dokoukávat a nebo si vůbec u filmu nezdřímnout, protože už samotný osud postavy Mae jsem si uhádnul tak nějak před půlkou filmu. Důvod Nicka hledat Maeu byl naprosto ze začátku směšný ale musím uznat, že v průběhu filmu se ten důvod Nicka proč ji najít odůvodnil líp ale i přes tento důvod byl pořád svým způsobem směšný a mně osobně moc nedávalo smysl, proč ji prostě furt hledá. Záporáci jsou o ničem a nezajímal mě ani jeden upřímně. Film neměl moc velký rozpočet takže nechci řešit CGI ale prostě už ta první scéna řekne divákovi tím jak vypadá, že ten film nebude nic extra. Soundtrack to mělo ale dobrý, kameru v jistých scénách taky a neskutečně pěknou scénu u ruského kola. Akce v některých částech haprovala a nepřišel mi nijak zvlášť dobrý ale potom tu byla i akce, která mě bavila sledovat (bitka na střeše). Musím uznat, že souhlasím s ostatními a samotné pozadí ať je to město, válka, celkově všechno co se týká minulosti mě neskutečně zajímalo a přišlo mi to snad i jako jedna z nejlepších věcí na filmu, které tam ale nebylo dostatek. Nápad má film skvělý ale to provedení je prostě děs. Reminiscence je po Cherry už druhé zklamání tohoto roku a upřímně už mě to štve. Film jako detektivka v určitých částech funguje dobře ale pořád to bohužel nezmění nic na tom, že je to pro mě velké zklamání. 4/10
orionn
orionn
1 289 bodů
6
Částmi nudný, romantický Thriller, který nabízí nový pohled na vaši zapomenutou minulost. Vizuál ušel, scénář takový lehký nadprůměr. Postavy super, akce ucházející. Chyběla mi tam romance, protože i když se o ni snažili, tak moc nefungovala. Během těch 2 hodin jsem se tak 50 minut nudil, každopádně ale výsledná pointa filmu mě dokopala ke 4*. Je to fajn. Hugh Jackman boží, Rebecca Ferguson skvělá a její verze Nothing gonna hurt you baby je audiovizuální bomba. O filmu se moc lidí nedozvědělo a je to škoda, protože to je povedený film, který má co nabídnout. 7/10