Máte-li s drahou polovičkou alternativní romantický vkus, nadcházející den svatého Valentýna můžete s Apple TV+ strávit nad roklí, která snad ukrývá portál do jakési démonické dimenze. Režisér Scott Derrickson (Černý telefon) a scenárista Zach Dean (Válka zítřka) nás trailerem na romantický sci-fi horor Roklina (The Gorge) zvou na příběh dvou postav, proti nimž jsou strážci majáků sociálně aktivní lidé. Mezi dvěma hlídkovými věžemi se dvěma špičkovými odstřelovači zeje mlžná propast obývaná čímsi, co za žádných okolností nesmí proniknout do našeho světa. Ukázka dělá radost spojováním neotřelé dálkové romance a sestupem do míst, kde by znervózněla i imaginace Stephena Kinga.
Články 43
Ani tento letní víkend nebude na streamovacích službách nouze o zajímavé novinky, tentokrát zejména ze světa filmů. V pohodlí svého obýváku se budete moci podívat na filmové hity a i jeden nespravedlivý komerční propadák, který si zaslouží mnohem více divácké pozornosti.
Technologický vývoj je především v posledních dvou stoletích úžasný, úroveň života na Zemi se v obecném měřítku stále zlepšuje a od druhé světové války jsme neměli válečný konflikt, který by vojensky rozmetal regionální meze a připravoval o život miliony lidí (přestože strašlivé genocidy v Africe se nesmí přehlížet a některé vnitrostátní diktatury nepolevují). Budoucnost civilizace přesto nevypadá zcela růžově. Ve vybledlých barvách ji často vykreslují také filmová díla, ať už ta původní, nebo odvozená z obvykle mnohem komplexnějších literárních zdrojů. Představme si šťastnou třináctku dystopických snímků, jež během necelých sta let nejvýrazněji utvářely přemýšlení o tomto subžánru, který se nemusí omezovat pouze na ryze futuristické science fiction.
Australského herce Chrise Hemswortha mají především fanynky za boha, který si v ničem nezadá s marvelovským Thorem. Asgardského superhrdinu hraje od roku 2011 a patřil k pilířům zlaté komiksové éry, již s vypouklým pupkem završil v Avengers: Endgame roku 2019. Hlavně díky Marvelu jeho filmy vydělaly jen v USA přes čtyři a půl miliardy dolarů. Jakmile ovšem odloží kladivo Mjölnir, sympaťák odhodlaný překonávat fyzické limity ztrácí pevnou půdu pod nohama. Nepočítáme-li úspěšnou netflixovskou Vyproštění, Hemsworthovi se z finančního hlediska dlouhodobě nedaří a postrádá star-power, jíž disponuje stále méně hollywoodských herců. Následné vyšumělé filmové krachy jsou toho důkazem.
Polovina roku 2024 je za námi, a tak stojí za to se podívat, které filmy byly letos nejlepší a nejúspěšnější. Opakovaně jsme psali o těžké době pro kinaře, jelikož z mnoha důvodů se letos do kina chodí výrazně méně, než bychom si na základě poslední dekády (vyjma covidem dramaticky ovlivněných let) představovali. Přesto i toto období urodilo několik výrazných hitů.
Mizérie českých kin bohužel i nadále pokračuje a s nimi i přepisování historických tabulek v tom nejhorším možném smyslu. Pokud jsme v minulosti mluvili o suchu a bídě, tentokrát už se jedná o katastrofu, která nemá v dějinách návštěvnosti takřka obdoby. Do kin totiž přišlo nejméně diváků za toto století.
Furiosa: Sága Šíleného Maxe (Furiosa: A Mad Max Saga) se většině z těch, co na ni přišli, líbila. Někteří ji možná považovali za slabší zářez než Zběsilá cesta, jíní dokonce za silnější, jen málokdo ale odešel z kina s tím, aby rozhazoval rukama a nespokojeně pokřikoval: „Tak takhle ne!“ Problém je, že se lidé nedostavili v dostatečném počtu. Naděje George Millera na regulérní pokračování Šíleného Maxe tedy pomalu vyhasíná. Vyjádření Toma Hardyho pak situaci nezlehčuje.
Zatímco ve světě kina oživuje obří úspěch animáku V hlavě 2, v domácí kotlině se na tento potřebný doping ještě čeká. Uplynulý víkend se naopak v našich sálech obešel bez větší novinky, takže pořadí v hlavní pětici se příliš nezměnilo. A kinaři stále čekají, až k jejich velkým plátnům zase začne chodit více lidí.
A už je v kinech zase pusto a prázdno. Po minulém týdnu, kdy i díky propršenému počasí lidé naplnili kina přeci jen o něco více, než bylo v poslední době zvykem, se znovu vracíme do období tristních výsledků a zklamaných kinařů. Lidé dali před kinosály přednost teplému počasí. Doplatila na to jak největší novinka týdne v podobě čtvrtých Mizerů (Bad Boys: Ride or Die), tak animovaná stálice jménem Garfield (The Garfield Movie).
Všichni cinefilové světa se dočkali studené sprchy, když převážně kladně přijímaná Furiosa (Furiosa: A Mad Max Saga) skončila jako propadák. Po dvou týdnech od kinopremiéry už ji začíná stahovat většina kinosálů a oznámilo se promptní uvedení na VOD již 25. června, což je nevyhnutelně smrt pro život filmu v kinech. Mnoho bylo a bude napsáno o tom, jak se to mohlo stát. Ještě důležitější otázka ale je: Co to znamená pro budoucnost Šíleného Maxe?