Recenze filmu Vánoční příběh

56%

Komentáře a recenze 20

Chrustyn
Chrustyn
43 483 bodů
6
Další z českých pokusů o ultimátní vánoční film (kde Vánoce hrají výrazně menší pocit, než by se mohlo zdát) s hromadou postav a jejich vzájemných potkávání a všemožných společných interakcí. Bohužel postav je zbytečně mnoho a ne všechny minipříběhy jsou zajímavé a v klidu by se dala jedna z linek úplně odstřihnout a zkrátit tak film o dobrých dvacet minut. Stejný problém je standardně se scénářem y který nemá pevný příběh ale pouze několik epizodek, které se (někdy dost na sílu) propojují a nepřináší tak pocit, že by zde byl začátek, prostředek a konec. Potěší tak hlavně nenáročnost dění, minimum trapnosti a hlavně parta veteránů, kteří nejsou pravidelnou hereckou sestavou, většiny tuzemských filmů a minimálně duo Kaiser/Lábus dokáží vyvolat příjemný pocit retro vzpomínek, přestože je vývoj jejich postav dost křečovitý. Snesitelných 50%
5
Sázka na jistotu, především neurážející vánoční oddychová podívaná, která svou cílovku nejspíš nadchne a doprovod v podobě manželů či dobrotivých synů přitom nebude muset obracet oči v sloup. Paradoxně se Vánoční příběh jeví jako prozatím nejsnesitelnější film Ireny Pavláskové, kterému sice chybí nějaké vyšší ambice a nevyhnutelně bude srovnáván s podobnými filmy, přesto zvládne neurazit…. Více zde
avenis
avenis
10 670 bodů
5
Vystajlované interiéry, idylické exteriéry a občané Prahy redukovaní na tři rodiny plus několik statistů, vše doprovázené optimistickou hudbou. Trochu to připomíná Přijde letos Ježíšek, což se mi taky nelíbilo (ještě víc). "Humor" dua Lábus - Kaiser vyznívá vyčpěle a trapně. Z celého filmu jsou nejzábavnější ksichty, které dělá Roden, když zjišťuje, co všechno uniklo do éteru. Scénáristé nevymysleli vůbec nic nového, spíš pokradli, co se dalo. Druhé sledování bych považovala za ztrátu času.
9 996 bodů
6
O obyčejných filmech se píše hrozně těžko... Tak těžko, že by stačilo napsat jen "Vánoční příběh je Láska nebeská po česku" a mám hotovo. Všechno je to vlastně tolik nevybočující a okázalé, že na chyby se dá upozornit jen v případě nadměrnému počtu postav a tím limitujícího času pro jejich uvěřitelný vývoj. Zbytek je po technické stránce zvládnutý (snad jen ty občas nepovedené posynchrony) průměr, kde humoru dominuje osvědčené duo Kaiser & Lábus a až roztomile "hloupý" Roden. Zbytek je neurážející standard, který splní účel svého vzniku a vyplní tak čas, který chtějí lidé spolu trávit, ale nemají dostatek témat, či ochoty se spolu normálně bavit. A naštěstí obdobných snímků máme za posledních let z naší kotliny tolik, že si tichou domácnost může každý předpřipravit na 10 let dopředu. PS: Že ale něco takového bude točit zrovna Pavlásková (prosím režisérka, která má za Čas dluhů zvláštní uznání z Cannes), tak je něco opravdu špatně.
mojmir.sedlacek
6 266 bodů
6
Příznivci vánoční romantiky museli na tento projekt dlouho čekat. Natáčení během první pandemické zimy provázela řada komplikací a kvůli covidu se odložila i premiéra plánovaná už na loňské Vánoce. Snímek je tedy konečně v kinech, i když milovníci výstřednosti a hysterie, typických vlastností filmů Ireny Pavláskové, přijdou zkrátka. Autorka si totiž vystačila s početnou sestavou herců a hereček, jimž dala dostatek prostoru k exhibici. A to je (víceméně) ku prospěchu věci.
Lubor68
Lubor68
4 606 bodů
6
V záplavě českých tv produkcí koukatelný průměr. Pobaví a vyloženě nezklame...
Innuendo
Innuendo
2 891 bodů
4
Jedna hvězda za Kaisera a jedna za Lábuse.
daPhytCZ
daPhytCZ
2 553 bodů
5
I přes extrémní množství postav se vyprávění podařilo udržet v rozumných mantinelech, bohužel na úkor některých linek, které by si zasloužily delší stopáž. Ale celkově docela fajn.
Kuca25
2 455 bodů
6
Ono to mohlo být vlastně fajn.... ale ono to vlastně bylo i celkem fajn. Co čekat od vánočního filmu než pohádkové konce. Je fakt, že někdy to bylo až přehnané a já musel kroutit hlavou. Vánoční příběh je vlastně taková česká Láska nebeská, akorát je problém, že půlka herců mě baví, zatímco druhá půlka jsou otřesní. Nejhorší je, však když je tu postava, kterou mám rád, ale její děj skončí úplně stupidně a to se bohužel stává často. Je to hrozně těžký hodnotit, protože fakt nechci být zlej a potenciál tu byl, ale jak říkám půlka filmu ideál druhá hrůza. To nám dává průměrné hodnocení 3 hvězdičky. Největším problémem je podle mě menší možnost ve výběru herců. Česko není amerika ani anglie a když potřebujete někoho obsadit je to zkrátka o něco těžší. Moje vánoční klasika to nebude, ale šlo to.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů