Tvůrčí duo Matt Bettinelli-Olpin a Tyler Gillett, též známé pod produkční zkratkou Radio Silence, se v posledních letech etablovalo v hororových vodách poměrně sympatickým způsobem. Jejich odvázaná Krvavá nevěsta (Ready or Not) i poslední dva Vřískoty přinesly rozverné, nápadité a hlavně svižné hrátky se žánrem, jež se navíc nebraly příliš vážně. Bettinelli-Olpin a Gillett zkrátka mají nakoukáno a nebojí se to při otáčení klasických žánrových propriet využít. Jejich počiny možná nepatří k hororovým vrcholům, jsou však více než zdařilými jednohubkami. A to se dá ostatně říci i o jejich novince Abigail.
Články 25
Před pěti lety se australská hvězda Samara Weaving provdala do zámožné rodiny s velmi pochybnými tradicemi ve skvěle přijaté hororové komedii Krvavá nevěsta (Ready or Not). Morbidně zábavné protnutí strašidelného gotického sídla s vyvražďovacím krvákem představilo hravou premisu s již památným závěrečným zvratem, s rozpočtem 6 milionů dolarů se tržby i díky přívětivým ohlasům vyšplhaly k 57 milionům a režisérská dvojice Matt Bettinelli-Olpin a Tyler Gillett rázem dostala na starost dva díly kultovní série Vřískot (Vřískot a Vřískot 6). Scénář k pokračování prý režiséři mají před premiérou své spokojeně přijímané hororové novinky Abigail takřka připravený a má jít o pořádný nářez.
Po úspěšném restartování série Vřískot (Scream) pátým dílem v roce 2022 se zdálo, že všechno je na dobré cestě. Relativní kritické, především však kasovní spokojenosti se dočkala i šestka, jež měla premiéru loni v březnu. Přípravy sedmého dílu oddálily hollywoodské stávky, během posledních měsících se však vršil jeden problém za druhým. Nyní však fanoušci série dostali aspoň určitou dávku naděje.
Hororový Vřískot (Scream) se nám po celkem nadějném restartu rozpadl pod rukama v důsledku série více či méně spojených událostí. Naposledy sérii opustil nový režisér Christopher Landon s tím, že „práce jeho snů se změnila v noční můru“. Před ním zařadila zpátečku největší hvězda projektu Jenna Ortega, oficiálně kvůli přeplněnému harmonogramu a povinnostem vůči druhé Wednesday. Kostky domina se však začaly řítit, když dostala padáka Melissa Barrera za svá slova podpory civilistům v Palestině a kritiku Izraele. Nad tímto drastickým rozhodnutím studia nejeden člověk z branže nevěřícně kroutí hlavou dodnes.
Jenna Ortega, miláček publika a hvězda streamovacího gigantu Netflixu, se podle magazínu Variety vzdala role v sedmém Vřískotu. Novinka o jejím odchodu přišla poté, co byla z hororového snímku vyhozená třiatřicetiletá Melissa Barrera kvůli svým komentářům o Izraeli a Palestině na sociálních sítích. Ortega však oznámila, že její odchod je prostý: natáčení filmu totiž koliduje s přípravou seriálu Wednesday, kde má hlavní roli.
Padesátiletá herečka, modelka a aktivistka Rose McGowan, kterou si můžete pamatovat z filmů jako Vřískot či Planeta Teror, má neuvěřitelný život. Podle vlastních slov nezažila dětství, narodila se do kultu Children of God a následně prchla do USA, které rovněž popisuje jako mocenský a lidská práva potlačující kult. Hollywood, v němž se angažovala jen proto, aby předešla bezdomovectví, jí namísto lukrativního přístřeší poskytl celoživotní trauma. Roku 1997 ji znásilnil producent Harvey Weinstein, proti němuž o dvacet let později jako první veřejně vystoupila.
Produkční společnost Radio Silence už nepočítá s režiséry Mattem Bettinelli-Olpinem a Tylerem Gillettem (Krvavá nevěsta) pro další film ze série Vřískot. Jejich místo zaujme scenárista a režisér Christopher Landon (série Všechno nejhorší), jak uvedl magazín The Hollywood Reporter.
Máme za sebou jeden z nejslabších víkendů návštěvnosti tuzemských kin za poslední roky (když pomineme covidové měsíce). Druhý Shazam! od DC nedokázal ani vyrovnat premiérové statistiky komiksové jedničky, a tak se na vrchol dostala novinka Tomáše Magnuska, čtvrtí Bastardi. Dokumentární film Víta Klusáka a Mariky Pecháčkové reflektující covidové lockdowny Velké nic skončil o premiérovém víkendu až šestnáctý.
Kočka má devět životů, Kocour v botách návštěvnost 435 tisíc platících a po víkendu mu patří první místo v tržbách a návštěvnosti tuzemských kin. Animovaný vytrvalec přejel konkurenci vůbec poprvé od své premiéry ve druhé polovině prosince.
Pro spoustu herců a hereček je představa, že by jimi natočený film mohl vést k pokračování, případně rovnou k letité franšíze, v podstatě splněným snem. Jde o jisté peníze, budou pravidelně vidět a kdo by nechtěl mít ve filmografii další hit?