Recenze filmu Kdo mi jde po krku

54%

Komentáře a recenze 20

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 170 bodů
5
Taylor Sheridan na mne udělal dojem svým předchozím filmem Wind Rive, takže očekávání byla vysoká. Možná až příliš, protože je pro mne Kdo mi jde po krku obrovským zklamáním, které selhává na vícero místech. To jak se Angelina Jolie hodí na tuto roli nechám na posouzení každého z vás. Jako béčko se solidním rozpočtem funguje film celkem dobře, ale po Wind River je tohle obrovský krok zpět.
Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
4
Angelina po dlouhé době před kamerou a Sheridan po delší době za ní. Vznikl překvapivě nudný, nevýrazný a pitomý thriller z atraktivního prostředí s nezajímavými postavami a nijak se nestupňujícím příběhem. Sheridan úplně mimo, když si vzpomenu na vynikající Yellowstone i Wind River, nechápu jak mohl napsat a natočit film, který se tváří děsně temně a seriózně a přitom je hloupější než kdejaké béčko a občas jsem si říkal, že kdyby tam hrál Seagal, nijak by mě to nepřekvapilo. Kdo mi jde po krku technicky není špatný film a rozhodně nevypadá jako indie záležitost, ale je to průser pro všechny zúčastněné a i v sobotu odpoledne na Nově by si těžko hledal spokojeného diváka.
Pete69
Pete69
32 979 bodů
5
Tenhle film mě bez košatých a zbytečných slov zkrátka a jednoduše nebavil. Scénář je obyčejný, zpracování dobré, nikdo z herců mě nezaujal a dvojice zabijáků byla dokonce směšná. Angelina Jolie vůbec neprodala svůj potenciál, akce cistě průměrná jako i film celý.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
4
Po všem, co Taylor Sheridan udělal (hlavně vynikající Wind River) jsem čekal nějakou podobnou bombu... a hlavně uvěřitelnou!!! Ale tohle není ani stejný hřiště, to je úplně jiná liga. Něco jak okresní čutaná. Průser na n-tou. Z počátku mě hned absolutně odradila Angelina Jolie, která se do role vůbec nehodila. Ta její drsná chlapská póza k ní vůbec neseděla, to by musela mít jinou tělesnou stavbu, než vychrtlá samá ruka, samá noha, samá koza. Dokonce mě tady napadl rým: dělá chlapské pózy, ale ční jí kózy. Podle mě byla tohle prostě role spíš pro chlapa, ale holt chceme mít asi genderově vyváženej film, tak co už... A pak je tu samozřejmě logika a chování postav. Největší peklo bylo to množství blesků, které nejdřív zničily vysílačku a pak při běhu po otevřeném prostranství jich kolem Angeliny uhodilo tolik (a jeden jí dokonce osmahl nohu, chch), že to bylo jak někde na třeskotéce. Ale to nic, blesk sem, blesk tam, jedeme dál. Duo zabijáků Aidan Gillen a Nicholas Hoult, na které si všichni stěžují, že byli jak Pat a Mat, to jsou asi až moc silná slova. Já s jejich nekompromisností neměl problém a jistou dobu působili fakt profesionálně (a herecky taky v pohodě)... a holt pak se trochu nezadařilo, no. No ale je pravda, že těch chyb ke konci dělali čím dál tím víc. A pak tu je Jon Bernthal - na to jakej je to kabrňák, tady měl dost nevýraznou roli - větší bad-ass byla jeho těhotná černá manželka, která jela jak namydlenej blesk (ha, další blesk!) a pěkně si je podala. Prostě takhle: celej film měl docela dobrej námět a nápad, ale zmrdali to výběrem herečky do hlavní role a různými hloupými detaily.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
4
Tak za tímhle bych Sheridana nečekal. Áčkové obsazení v šestákovém příběhu, který by byl asi snesitelnější, nebýt toho na sílu roubovaného požáru. Ta snaha obzláštnit to zrovna tímhle prvkem to ve finále poslala do kytek ještě víc. 5/10
Spooner
Spooner
15 887 bodů
6
Ono by vůbec nevadilo, že si chtěl tentokrát Taylor Sheridan natočit přímočarý a divácký survival bez hloubky a nějaký ambicích. Jen by to celé nesmělo být tak strašně pitomé a zejména veleprůměrně natočené. A celá survival část by nakonec nesměla trvat asi tak 20 minut. Kdo mi jde po krku je jedním z těch snímků, v němž se hodinu rádoby buduje napětí, aby se pak ta hlavní část, na kterou se divák těší, sfoukla v nejkratším možném čase. Sheridan pak navíc jako by zapomněl na své největší přednosti, budování atmosféry a práci s postavami, které jsou na celém snímků asi nejsmutnější. Postavy jsou opravdu načrtnuté tím nejprostším způsobem, pouto mezi Angelinou a malým klukem tu prakticky neexistuje a místo děsivých vrahů tu máme dva neorganizované idioty, které bych si na odklizení nepohodlných lidí nenajal ani zadarmo. Nikdo tu nemá co hrát a někteří se filmem vyloženě pronudí. A diváka od absolutní nudy zachraňuje jen solidní tempo a krátká stopáž, díky níž tohle další sheridanovské rozčarování rychle uteče. S tímto materiálem a jmény mělo vzniknout něco víc než jednoduchý thriller, který uspěje max. v televizi ve večerním vysílacím čase.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 654 bodů
8
Taylor Sheridan se díky scénářům k filmům jako Sicario nebo Za každou cenu stal uznávaným scenáristou akčních thrillerů, jako scenárista a režisér poté pár let nazpátek stal za povedeným thrillerem Wind River. Kromě toho také Sheridan stojí za povedeným seriálem Yellowstone a kromě psaní scénářů se nadále věnuje i režii, přičemž jeho novinka Kdo mi jde po krku je adaptací knihy Michaela Koryti. Sheridanova novinka poté lákala na přitažlivé prostředí Montanské divočiny, kde ovšem bude dvojice zabijáků nahánět malého chlapce a ženu, která se ho pokusí ochránit. A do toho všeho ještě bratři rozpoutají nebezpečný požár. Stojí tenhle akční thriller ovšem vlastně za to? Kdo mi jde po krku je poctivá filmová práce. Nejen, že jde o dokonale natočenou podívanou, ale celé to má zároveň neskutečně pěkný vizuál, akční scény jsou perfektní a především jsou herci výteční a i přes to, že se jedná o akční film nejsou ty dané postavy dvourozměrné. Snadno se přitom bude argumentovat v tom smyslu, že Kdo mi jde po krku nemá kdovíjak komplikovanou zápletku a do jisté míry se dají potvrdit ohlasy, které Kdo mi jde po krku považují za film, který by vypadl z 90. let. Jenomže to platí v tom dobrém slova smyslu a především se něco takového dalo od Kdo mi jde po krku automaticky očekávat. Jenomže potěšující je, že i přesto jde o skvělou podívanou. Angelina Jolie se v Kdo mi jde po krku vrací ve skvělé formě. Role Hannah jí sedne na míru, Jolie zde dostává herecký prostor a především Hannah není jednoduchou postavou. Scénář od začátku pracuje s tím, že má postava PTSD, což má na ní zásadní emocionální vliv a především není nesmrtelnou hrdinkou. Přesto je Jolie v perfektní akční formě a přitom má též výtečnou chemii s Finnem Littlem, který je do role klíčového chlapce skvěle obsazen. Tenhle malý klučina se v Kdo mi jde po krku slušně předvedl a rozhodně patří mezi nejvýraznější dětské herce za poslední dobu. Vynikající je i duo Aidan Gillen/Nicholas Hoult. Tahle dvojice má spolu též úžasnou chemii, přičemž každý má v dvojici otec/syn svou úlohu. Hoult překvapivě skvěle funguje jako děsivě působící zabiják, Gillen poté nadále dokazuje, že by si jen málokdo v nadcházejících letech zasloužil více hereckých příležitostí. Gillen totiž skutečně působí jako šílenec, kterému byste nechtěli zkřížit cestu a to samé se dá víceméně říct i o Houltovi v roli jeho syna. Na první pohled tak trochu zvláštní volba na dvojici nájemných zabijáků je tak i v tomhle ohledu castingovou trefou. Jon Bernthal zde dostává velmi vděčnou roli, přičemž jí zvládá už díky svému charizmatu i herecké přirozenosti. Neznámá Medina Senghore zde má též velmi zajímavou roli a Tyler Perry ve své čestné roličce dokazuje, že hrát skutečně umí pod tím správným tvůrčím dohledem. Na malém prostoru navíc solidní práci odvede Jake Weber jako otec pronásledovaného klučiny, přičemž se i na malém prostoru zvládne vybudovat uvěřitelný vztah mezi otcem a synem. V Kdo mi jde po krku se skvěle pracuje se zvukem, kdy každá střela, plameny ohně i naráz zní intenzivně. Skladatel Brian Tyler pro film složil svůj nejlepší soundtrack za posledních několik let. Kameraman Ben Richardson po Wind River opět dodal Sheridanovu filmu silnou vizuální stránku, kdy se dá jednoduše kochat nad mnoha jeho záběry. Ať už právě kvůli té krásné divočině, která je poté zasažena oním vyvolaným požárem. Právě zapojení požáru působí svěžím dojmem, ohně působí realisticky a to jakým způsobem film pracuje s atmosférou je prostě neskutečná slast. Ten film navíc nezpomaluje, pořád se v něm něco děje a i přes to, že se jedná o akční thriller je výraznější než většina aktuálně vznikající konkurence. Celou dobu to působí realistickým nádechem, přičemž lehké přimhouření se tak nějak pochopitelně musí vyžadovat. Ten film sice nebourá zavedená pravidla svého žánru, přesto v něm ovšem předvádí vrcholnou práci. Daří se mu pracovat s hlavní hrdinkou, která má PTSD, působí to skutečně intenzivně a ten film skutečně působí jako vrchol daných možností. Kdo mi jde po krku je skvělá akční podívaná, která je dokonale natočená, výtečně pracuje s obrazem i kamerou, má výtečné obsazení a jde zároveň o nostalgickou připomínku staré poctivé akční školy i vrcholný úkaz akčních filmů 21. století. Jeden z nejlepších akčních thrillerů posledních let, skvělý comeback Jolie a příslib toho, že Sheridan by mohl v Hollywoodu ještě předvést zajímavé věci..... PS: Tenhle film potřebuje kino!
Tom Hardy
Tom Hardy
8 369 bodů
6
Čekal jsem do Taylora Sheridana ledacos, ale ne generický devadesátkový akčňák alá Cliffhanger, v němž se z dvojice nebezpečně vyhlížejících čističů vyklube duo ťulpasů, kteří si mohou podat ruku s idioty z Jacka Reachera, kteří se při snaze zabít hlavního hrdinu sami pomlátili v koupelně. Neříkám, že Kdo mi jde po krku neutíká. Ale selhává i v definici hlavního hrdiny. Tlačená Angelina má sice potřebnou žánrovou expozici, ale s tím, jak je ta postava ve výsledku využitá, to mohl hrát kdokoli a nemusel být na ni kladen takový důraz (její linie je totiž hlavně o chlapci, s nímž navíc nedokáže navázat potřebné pouto). Jestli bylo Sheridanovým cílem natočit si odpočinkový film, kde nechá vypálit kus lesa, mise splněna. Ukočíroval to jako slušné béčko. Coby mistr nekompromisních rozhodnutí a promyšlených postav ale tentokrát zůstal hluboce ve svém vlastním stínu.
blackkocour
blackkocour
5 025 bodů
4
🎵 We Didn't Start the Fire.. 🎵 Páni, já myslel, že ta botoxem naplněná matrace Jolie, už dávno v ničem nehraje, krom Satanovy tchýně Zloby. Ale okey. Já jsem, Sheridanovi, nežral ani jeho Sikárijou, ani Za žádnou cenu jeho (akože intelechtualní) Divoký řece, takže jsem narozdíl od jeho vyznavačů, nebyl výsledkem zklamán. Když se poslední dobou už lapuju, do toho lepkavého sajrajtu těch průjmových béček, už se mi pomalu ani nedá zavřít poklop popelnice, a musím to házet k sousedům do skleníku. Ve skleníku, bývá obvykle dost hučné teplo na zdechnutí, a když k tomu přihodíte pár těch hovězích kebuzin, smrádek se pak bude lépe absorbovat. Já o sobě dobře vím, že občas filmu nedávám dostatečnou pozornost, a později mě nebaví, odejdu ještě před koncem, a vybiju si svoji pasivní agresivitu, a semtam i impotenci, do levných vtípků, ale tady máme dávat pozornost, tak 5 odbíhajícím postaviček, a jako jednoduchému divákovi, to nic neřekne. A toho drzýho fakana bych hodil do táboráku i sám, protože vydržet poslouchat jeho poznámky, je samo o sobě až po krk. Sheridan je rutinní režisér, který si ani dost dobře nepohrál se scénařem, a je to jak šestkrát nošený rolák, ze Second Handu. Imitátor Dustina Hoffmana, a ten druhý šášula (ten z X-Debilů), dostali od režiséra pokyn "budete hrát ty zlý padouchy, protože uklízečka Dorothy, zůstala na marotce, nemusíte se bát, že neumíte vůbec hrát, všichni tady jsou jen záskok pro celou skvadru hajzlbáb, co zaměstnávají Warneři.." A nějakou zkurveně pěknou vyhořelou Austrálii, vám dlabu. Kompujtrem vygenerovaná příroroda, jak z Fortnajtu, byla stejně moc rozmazaná, na nějaké to kochání. Na co se ale dalo kochat, byly určitě hrudní kosti Andželiny, ta klučičí fantazie, co pochopitelně každý kluk, mýval při Tomb Raideru, nebyla ta obří umělá prsa, ale její rozený mateřský cit.
naytsirk
naytsirk
4 934 bodů
2
Naprosto nudná záležitost bez jakékoliv možnosti čímkoliv zaujmout….Rozplizlost je všudypřítomná, děj se někde zpomněl a Angelina to taky nevytrhla…Kde byl příběh, kde bylo napětí? Ach jo….