Na streamovací službě Voyo sbírá velmi nadšené ohlasy kriminální série Metoda Markovič: Hojer, která se minulý týden dočkala svého finále. Mnohými kritiky i diváky je považována nejen za dosud nejlepší originální počin této platformy, ale také za jednu z nejlepších tuzemských kriminálek posledních let. Není žádným překvapením, že tvůrci již pracují na druhé řadě, jež bude pojednávat o spartakiádním vrahovi. Scenárista Jaroslav Hruška ovšem ani zde nechce skončit.
Články 19
Každý týden vám představíme několik filmových a seriálových titulů, které najdete na některé ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci. Kromě článku nabízíme i videoverzi VOD tipů, kterou provází youtuber Medojed.
Český kyberthriller o nebezpečích sociálních sítí a nadržených mužích 40+ natočili tvůrci webového seriálu #martyisdead. Tentokrát však míří do kin a do škol.
České filmy obecně moc nezobrazují, že žijeme ve věku internetu. Postavy ho málokdy používají, téměř nikdy není součástí zápletek a celkově málokdy někoho napadne si dohledat něco, co by vyřešilo problém nebo celý plot během pěti minut. Nicméně už vyrůstá generace, která se narodila do digitálního světa a v mnohém je pro ně důležitější než „svět venku“. Přichází první český kyberthriller o tom, že si máme dávat pozor na svá data.
„Já ze sebe nenechám dělat oběť,“ říká Anna, hlavní hrdinka nového českého thrilleru #annaismissing o úskalích kyberšikany a online bezpečnosti. Její tragický osud uvidíme v kinech už brzy.
Před pár dny zveřenila Asociace producentů v audiovizi (APA) zprávu o stavu tuzemské kinematografie a vyhlídkách do budoucích let. Není to dvakrát veselé čtení. Vláda šetří a ministerstvo kultury nemá páky na to, jak do kinematografie nalít víc peněz. Předsedou APA je zkušený producent Vratislav Šlajer (držitel Českého lva za Pouta, producent snímků Shoky a Morthy, ceněného seriálu #martyisdead nebo v Karlových Varech premiérovaného dokumentu PSH o kultovní rapperské trojici, který získal Cenu diváků). V rozhovoru Šlajer pojmenovává to, co tuzemskou kinematografii pálí, jakou roli v tom hrají politici a na koho se naopak čeští filmaři mohou spolehnout.
Ve čtvrtek se na iVysílání České televize objevil vůbec první internetový seriál z produkce média veřejné služby, desetidílné drama TBH (z anglického „to be honest“, „upřímně“). Debutovala jím Lucia Kajánková (scenáristka filmu Neplavci) a již loni si za něj Česká televize odnesla cenu z festivalu seriálové tvorby Serial Killer. V čem je TBH výjimečný, a čím naopak zklamal?
Čerstvě ukončená šestidílná minisérie Devadesátky, jenž působivě zpracovává vyšetřování zásadních zločinů, k nimž došlo na území České republiky na konci minulého tisíciletí, vzbudila nezvykle velký divácký zájem. Nejde však zdaleka o jediný povedený tuzemský seriál s kriminální tematikou, jenž zde v posledních letech vznikl. Následující tituly si díky svým kvalitám rovněž zaslouží pozornost.
Letošní Febiofest uvedl v předpremiéře celovečerní debut režiséra Emila Křižky Hrana zlomu. Autor ceněného hororového kraťasu Ruchoth Raoth (2017) obsadil do své novinky opět Štěpána Kozuba, ovšem tentokrát se během sledování jeho výkonu výjimečně ani jednou neuchechtnete. Nekompromisní Hrana zlomu vstoupí do českých kin tento čtvrtek 4. listopadu pod hlavičkou distribuční společnosti Bionaut.