Recenze filmu Beetlejuice Beetlejuice

74%

Komentáře a recenze 27

Motinski
Motinski
7 513 bodů
5
Burton rozohráva na krátkej stopáži viac liniek ako by som čakal. Hlavne v prvej polovici to na mňa nepôsobilo úplne dobre. Celý príbeh mi prišiel nejak na silu pozliepaný dokopy len aby mohlo vzniknúť pokračovanie známej klasiky. Monica Bellucci vo finále ostala nevyužitá a aj dianie okolo Jenny Ortegy je na koniec trochu moc useknuté. Stále ma bavilo zobrazenia sveta mŕtvych, Elfmanova hudba, Dafoe vo vedľajšej úlohe a Keaton si to aj vo vyššom veku užíva, no režisérov návrat do formy sa týmto u mňa nekoná.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 920 bodů
7
Hravé, milé, hodně prostoru věnované záhrobnímu světu, který je především hravý. Naprosto nechápu, proč je film avizován též jako horor, protože je to pořád pohádka pro dospělé, kdy dřív, než zajde do tuhého, už nám Burton řekne, že je to v pohodě. Je to především laskavý film o rodinné soudržnosti
Renfield
Renfield
2 914 bodů
7
Po scénáristické stránce stejně nedotažené jako jednička, pocitově ovšem lepší. Možná udělá své i to obyčejné zjištění, že se Tim Burton (snad) znovu našel. Beetlejuice Beetlejuice je plný povedených praktických efektů a černého humoru, v což jsem už nedoufal. Svět mrtvých je návratem do známých reálií, ale není pouhou recyklací, třeba nabídne hned několik nových postav, které jsou však zároveň největším "problémem" filmu. Willem Dafoe jako Wolf Jackson zasloužil podstatně větší prostor a mrtvá nevěsta Delores Monici Bellucci nějaký zásadnější závěr, takhle její posmrtné vysávání vyšumí. Pravdou je, že za fantastickou svatební scénu její působení stálo, současně to však podtrhuje výše zmíněné. Podobně neortodoxně Burton naloží i s možnou romantickou linií pro mladé, je však škoda, že se věci kolem Astrid začnou dít zbytečně pozdě. Ale zase, za ten hřejivý závěr to stálo. A to jsem si u něj říkal, "to si snad dělá...". Dělal.
JaraSlama
JaraSlama
2 591 bodů
8
Po 36 letech se Beetlejuice vrací na plátna s tím samým kouzlem, jako by čas ani neutekl. Tim Burton opět vytváří hravý svět plný morbidního humoru, kde stará známá Lydie (Winona Ryder) komunikuje se záhrobím, zatímco její dcera (Jenna Ortega) ji nenávidí. Vizuální stránka zůstává stejně okouzlující, kombinující oldschoolovou animaci, CGI a geniální masky. Michael Keaton v roli Beetlejuice je opět neodolatelný a jeho scény jsou absolutním gejzírem bizarní zábavy. Druhý Beetlejuice je drzý, zábavný a dostatečně bláznivý, aby fanoušky nadchl stejně jako před lety.
Medweedek
Medweedek
1 983 bodů
5
Škoda, že ty nejvtipnější scénky byly skoro všechny už v traileru 😔
Volpe
Volpe
1 836 bodů
7
Zpočátku standardní filmařina, která postupně plynule přejde do dadaistické šílenosti, u níž si nejeden člověk bude marně říkat, co to sakra sleduje. Nevím jak na tohle zareagují nepřipravení diváci, tak či onak je ale příjemné vidět Burtona znovu při síle.
SimonPelant
SimonPelant
344 bodů
6
Na film jsem se STRAŠNĚ těšil a tedy musím říct, že jsem dlouho nebyl takhle zklamaný. Kdyby ten film byl celkově odpad, tak by mi to bylo jedno. Ale jako tenhle film měl fakt parádně našlápnuto na to být skvělý, ale prostě je tu spousta WTF věcí... Nejdřív pozitiva. Obsazení je úplně parádní a stejně tak herecké výkony, tam jako žádné špatné slovo (možná až na babičku, která mě fakt nebavila). Celá zápletka filmu je v jádru také dobrá. Prvky Burtona jsou tam vidět a někdy je to opravdu pěkné. No a teď negativa. To, co to celé posralo, je rozložení filmu. Jako první polovina je opravdu zdlouhavá a nezajímavá. Příběh se vůbec nemusel měnit, ale ta první polovina se měla osekat o 50 % a víc se obohatit ta druhá polovina, kde se už film doopravdy rozjede. Jako když v kině začala ta pravá zábava, tak jsem si říkal, že už nezbývá tolik filmu a to je fakt nahovno. Trailer film prodal na 200 % a bohužel většina dobrého bylo v něm, protože kvůli PROTÁHLÉ první nezáživné polovině na to potom už nezbylo místo. Achjo, kdyby se to lépe poštelovalo, vyškrtaly se nudné, zdlouhavé scény a přidalo se víc té zábavné, akční části... Mělo to perfektně našlápnuto na to být skvělým filmem, ale je tam toho pomálu...
czechwatchmaker
czechwatchmaker
126 bodů
9
Film sám o sobě není špatný, ba dokonce je to úctihodné pokračování. Herecký výkony byly neuvěřitelný. Burton umí vybírat a jeho vzdělání světu např: Že mobili (internet,) je jako nebezpečná droga či vytvoření vztahu s teenagrem, jako rodič, je těžké. Pokud se vám líbila jednička a milujete Tima Burtona a jeho filmy,tak tohle je úctihodné pokračování, u kterého se pobavíte.
hroubek
hroubek
72 bodů
7
Spokojenost a lepší, než jsem čekal. Mám rád Tima Burtona a jeho filmy, ale je smutnou pravdou, že Sweeney Todd byl jeho poslední kvalitní film. Pak točil jen průměrné nebo lehce nadprůměrné filmy. Tím nechci tvrdit, že ty filmy jsou špatné, protože nejsou. Dost často jsou řemeslně pěkně udělané, mají hezkou atmosféru, dobré herecké výkony nebo působivé scény. Přesto těm filmům chybí jistá lehkost a osobitost. Teď se Burton vrátil k filmu, který mu pomáhal nastartovat jeho kariéru, a já mám pocit, že mu tohle natáčení hodně sedlo. Můžeme poděkovat seriálu Wednesday, protože při jeho natáčení Burton chytl druhý dech a dal se do kupy s Jennou Ortegou. A teď tu máme pokračování kultovního filmu. Jsem strašně rád, že se Burton vrátil ve výborné formě a z celého filmu je cítit, že je to jeho film se vším všudy. Od vizuální stránky, atmosféry, herců, nápadů, hudby, praktických efektů, miniatur až po černý a lehce morbidní humor. Plus je tu hromada odkazů na první film. Líbí se mi, že tohle pokračovaní nepůsobí vynuceně a jde si sympaticky svou vlastní cestou. Mám velkou radost, že se Burton vrátil ke své hravosti a srší nápady a je vidět, že ho to baví, a že to bavilo všechny na place. Film se mi jako celek líbil, ale mám velký problém se scénářem. Scénář je plný nápadů a zápletek, že by to vydalo na dva filmy. A o to více zamrzí, že trvá skoro půlku filmu, než se to pořádně rozjede. Nicméně jakmile se to rozjede, tak je to skvělá jízda, která místy velmi sympaticky připomene Mrtvou nevěstu. Na filmu je velmi znát pomalejší rozjezd a z mého pohledu nevyužití některých postav a zápletek. Jakoby Burton nevěděl, jestli chce více vyprávět příběh ze světa živých nebo mrtvých. Michael Keaton je tady parádní a krade si každou scénu pro sebe a skvěle se baví. Winona Ryder hraje dobře a má hezké a zábavné momenty. Jenna Ortega je tady moc dobrá a tahle role jí sedla. Willem Dafoe krásně přehrává a je tady parádní. Justin Theroux krásně zahrál svou postavu a je vidět, že si jí užil. Monica Bellucci bohužel nemá tolik prostoru a je to velká škoda. Catherine O'Hara má opět skvělé dialogy a krásně se baví. Velkou radost mi ve své cameo roli udělal Danny DeVito, kterého vždy rád vidím. Jak už jsem naznačil, největší problém filmu je ten, že po příběhové stránce je lehce přeplácaný a trvá, než se rozjede, ale pokud máte rádi původní film nebo Burtona, tak to pro vás nebude, tak velký problém. Beetlejuice Beetlejuice je povedené a zábavné pokračování, které neurazí a dokáže velmi příjemně potěšit.
holka-kluka-zvuka
18 bodů
10