Americká mutace soutěžní reality show The Traitors nedávno vyhrála Emmy za nejlepší pořad svého žánru. Nutno dodat, že naprostým právem. Tento formát v posledních třech letech velmi rychle a úspěšně rozčeřil vody a stal se miláčkem jak nově příchozího publika, tak i milovníků reality TV. Opulentní verze městečka Palerma se v různých zemích dočkala různých přístupů, které vedou k různým zážitkům. Jedno mají ale společné: Dravost, nepředvídatelnost a nadsázku. Dnes začíná na Primě (a už několik dní je dostupná na Prima+) i česká varianta Zrádci. Podívejme se na její první díl a porovnejme si ji s dvěma nejslavnějšími verzemi.
Články 6
Hra na oliheň: Výzva alias reality show na motivy Hry na oliheň (Squid Game) je od prvního okamžiku doprovázená kontroverzemi. To Netflix jistě viděl rád, obzvlášť v tomto žánru neexistuje lepší reklama než pořádný skandál. Přesto panovaly i specifičtější obavy. Odkud bude plynout napětí, když nejde o život? Jak máme soucítit se čtyřmi stovkami lidí naráz? A to v Netflixu vážně nepochopili, že jsme z megaúspěšného korejského hitu měli odejít se zjištěním, že čeho jsme byli svědky, je špatné?
Americká reality show Big Brother se v Česku příliš neuchytila. Hned první série prohrála souboj s koncepčně podobnými maďarskými VyVolenými, i ti pak po pár sezónách vyšli z módy. Možná tedy leckoho překvapí, že v domácích Spojených státech se vysílá nová série rok co rok. I když už se dávno nejedná o popkulturní fenomén, o němž by mluvila celá společnost, pořad si vytvořil věrnou skupinu příznivců. Možná tedy není nesmyslné zkusit to u nás znovu? Tak uvažuje televize Nova.
Kulinářské, případně cukrářské reality show jsou dlouhodobě oblíbeným formátem. V několika nových pořadech Netflixu se ale podařilo dodat soutěžím v gastronomickém perfekcionismu neobvyklý a zábavný rozměr. V pořadech jako Vypečená technika, Je to dort? nebo Snack vs. Chef se vyrábí produkty z automatů, falešné kabelky nebo minigolfová hřiště.
Big Brother je jednou ze stálic reality TV. Spolu se Survivorem a The Amazing Race, produkovanými rovněž americkou stanicí CBS, jde o „svatou trojici“, která na začátku století nastartovala subžánr soutěžní reality TV, a jakkoliv už ztratila pozici celosvětového fenoménu, vybudovala si něco možná ještě lepšího: pozici stálice s pevnou fanouškovskou základnou a dlouhodobě uspokojivými čísly sledovanosti.
The Circle mění život na sociálních sítích v soutěž. Je to skvělý nápad, ale prvotní nadšení už opadlo a nezdá se, že by se tvůrci dokázali poučit z předchozích zaškobrtnutí.