Recenze filmu Drahokam

70%

Komentáře a recenze 21

Chrustyn
Chrustyn
43 169 bodů
6
Neskutečně otravný film s jedním z nejlepších výkonů Adama Sandlera. Film je neustále v pohybuje, nikdo v něm nezavře hubu, všichni na sebe řvou a vše podtrhuje otravná, vlezlá hudba. Ale je to ojedinělý zážitek.
36 408 bodů
9
Vykradou majitele luxusního klenotnictví, který se rázem ocitne ve finanční pasti, na který není připraven. Ale nezahálí a snaží se dělat všemožné, nač mu síly stačí a tak se skutečně začnou dít věci. Adam Sandler v nezvyklé roli, který, svým nadšením do svérázného ohraničení nelehké situace vedoucí až do ohrožení vlastního života, rozhodně předčí očekávání. Překvapivě se jedná o povedený film, ve kterém se neustále něco děje. Sandler, který je takřka k nepoznání, tu ve své roli s ohromnou energií řádí jak utržený ze řetězu a tak divácké nudě nedává absolutně žádnou šanci. On už ten scénář dosti vyniká a Sandler se už jen nechává unášet ve spleti nejrůznější situací a etud. A to ještě ve finále na diváky čeká naprosto ohromující konec. Dramatický a v určitých odvětvích dosti drsný příběh, se může považovat za filmové překvapení, které, jak už to většinou bývá, není pro každého. Máme tu touhu po bohatství ve stavu šílenství spojené s chamtivostí v takové jízdě, jaká tu hodně dlouho nebyla.
31 728 bodů
6
Jistě svérázný a kontroverzní snímek. Na jedné straně zajímavý scénář a skvělý výkon Adama Sandlera v roli pro něj netypické. Na straně druhé strašný mišmaš dialogů, kdy se herci neustále překřikují až z toho nejednoho diváka může rozbolet hlava. Zajímavý závěr..ale ani tak.. celkově nemohu dát více než 60%.
22 487 bodů
8
Takový ten film na nedělní odpoledne, ke kterému si uděláte kakao a odpočinete si u něj. Tedy pokud jste si jindy na zklidnění zvyklí dávat adrenalinové injekce. Dobrý časy na mě tolik nefungovaly, ale jo, tohle byla velmi sugestivní a intenzivní jízda, která o ničem není, nicméně tep vám zrychlí na 220.
18 781 bodů
8
Vlastně prvotřídní gangsterka, kdy sledujeme pár dnů v životě vychcaného klenotníka a jeho ještě vychcanějších přátel. Sandler po delší době vážněji a zase skvěle, no a Safdie Brothers mi tím svým špinavým, hrubým stylem fakt sedí.
15 306 bodů
8.5
Podobně jako Dobrý časy je Drahokam pořád zahleděný do vlastní okázalosti, ale tentokrát slouží formální hrátky lepšímu zapojení diváka do nekončící změti nadávek, pochybných rozhodnutí a pronásledování, jež hlavní postavu charakterizuje a utváří. Silně subjektivní vyprávění, které takřka neodbočuje od hysterického Howarda, vytváří ruku v ruce s jeho pochybným charakterem silně nepředvídatelný řetězec událostí, v němž se každý záblesk naděje opakovaně neguje dalším blbým rozhodnutím, což velmi promyšleně kulminuje v černohumorném, ale nesmírně syrovém a dynamickém závěru. Adam Sandler perfektní a hlavně perfektně obsazený, tyhle nucené labilní pózy zvládá jako málokdo. Hudba zpočátku iritující, po čase splývajíci s neortodoxními vedením pozornosti. Znovu bych si to jen tak nepustil, ale pro jednou to strhne skoro dokonale.
avenis
avenis
10 584 bodů
1
Jak sakra začít? A jak popsat mé znechucení? Snad raději jen stručně. Prakticky neustále mluví tři až pět lidí současně, což skoro znemožňuje sledovat, o čem je řeč. Hlavní "hrdina" je nesympatický a nemorální člověk, který předvádí jednu všivárnu za druhou. NIKDO není sympatický. Všechno podtrhuje vtíravá a rozčilující melodie, která posléze působí jako nůž rozřezávající divákovu šedou kůru mozkovou. Takže konec přichází jako vysvobození. Na plátně i doma. Tento druh filmového umění asi nikdy nepochopím. (30.4.2022)
Wally007
Wally007
9 491 bodů
6
Za posledních cca 30 až 40 minut by si tento film zasloužil 5*...ten konec byl absolutně adrenalinový a samotný závěr šokující v dobrém slova smyslu. Škoda té hodiny a půl, kdy to nebylo prostě ono a nebavilo mne to...bylo to uřvané, uhádané... Sandler si zaslouží poklonu za ten výkon 👍
Richard K
Richard K
8 416 bodů
4
Asi jsem se neměl dívat s českým dabingem. Šišlavý Sandler byl na zabití (ok) , jenže celý film taky.
celticek
celticek
5 916 bodů
8
Hodně slabé hodnocení na to, jak je to super!!! Sandlera vidět v něčem jiném než v komedii je unikát a tady mu ten židák perfektně sedl. Nevím, co by lidi chtěli - je to velice podařené a zábavné. Konec překvapil.