Hra

51%
Hra

Svět Petra (Jiří Mádl), mladého ředitele oblastního divadla, se začne rozpadat poté, co se rozhodne zrealizovat svůj sen, ambiciózní adaptaci Euripidova klasického dramatu o Faidře. Během zkoušek přijde o dva hlavní protagonisty a město mu vyhrožuje krácením rozpočtu kvůli politickému obsahu jeho adaptace. Petr se zamiluje do hlavní herečky Karolíny (Elizaveta Maximová). Napětí doma se stupňuje. Petr se rodinného života příliš neúčastní ani jako manžel, ani jako otec. Krátce před premiérou ho obě ženy opouští. Jeho žena (Marika Šoposká) už toho má dost a Karolína prostě zmizí. Petr se na poslední chvíli snaží zachránit své dílo, ale hra je fiasko. Zničený začne lepit dohromady střípky svého rozbitého života. Ale není na to už pozdě? (Pilot Film)




Recenze: Hra

Kinobox.cz
80%

Nejsem si jist, jestli tento snímek může soutěžit v Cenách české filmové kritiky (je dostatečně oficiálně "český"?), ale pokud ano, je to pro mě horký kandidát letošního ročníku v nejedné kategorii. Což nevypovídá ani tak o jeho úžasných kvalitách, ale o úžasné neschopnosti většiny českých filmařů...


hrumsrt
hrumsrt
10 906 bodů
2
Náročnější vztahové drama odehrávající se převážně na divadelním parketu.. Za tvoření zahraničního tvůrce se přední tuzemští herci, kteří věkově vstupují do úloh zakladatelů rodin na úkor upozadění uměleckých kariér, dostali k příležitosti zahrát si v silně uměleckém příběhu, kde se hlavní hrdina v černobílém hávu rozhoduje mezi dvěma životními cestami, které může vést, zatímco spíš ani nemá ponětí, zda tyhle cesty vůbec někam vedou.. Na jedné straně má rodinný život plný zodpovědnosti a povinností, kde po příchodu z divadelního angažmá nachází jen dětský pláč a úzkostnou partnerku, která se opovažuje po živící hlavě rodiny ještě něco chtít. Oproti tomu se jako na zavolanou nachází cesta druhá, u níž sice hrdina neví, kam vede, ale vidí, že vede přes řadu energických upocených nocí s hereckou kolegyní, jejíž tělo rozhodně nejeví znaky překonaného mateřství.. Námět slušný se silným nádechem přirozené životní melancholie, u níž si divák hravě prohlásí, že by si něco takového dovedl v životě představit.. Jenže jižanský tvůrce dostal od tuzemského ansámblu až přílišnou důvěru, kterou jim vrací lpěním na samoúčelných erotických prožitcích, nebo hůř na vnitřní rozervanosti hlavního hrdiny stojícího mezi dvěma životními rolemi, které nelze kombinovat, z nichž ani v jedné z těchto rolí není schopný cokoli předvést.. V čem se to ale liší od klasického vztahového dramatu, které pravidelně servíruje Česká televize, aby uspokojila nenáročného diváka. Inu kromě černobílé stylizace, vypravěčské ucamranosti a odvahy ukázat linie lidského těla vlastně v ničem.. Akorát se všichni zúčastnění devadesát minut tváří, že to je něco víc, zatímco se po celou doby třesou strachy, aby divák neprokoukl zmíněnou analogii se spotřebními tuzemskými snímky... "Já jsem nebyla šťastná, já jsem byla nadržená.." - no dobře ti tak, ty huso! 25%
JosefTomas
JosefTomas
9 986 bodů
8.5
Že může být český film umění, se už jaksi zapomnělo, a já se marně snažím v naší kinematografii hledat něco, co by jí dokázalo vrátit tenhle status. Hra se tomu za poslední roky blíží asi ze všeho nejvíce. Je točena klasicky (nebo možná spíše netradičně, protože 4:3 formát už dnes v módě není), kamera stylem evokuje filmy půlky minulého století, stejně jako hudba a herecké výkony jsou velmi pestré. Almendras kombinuje divadelní a filmové hraní, což výsledek nejednou obohatí o netradiční zážitek a tvůrci se rozhodli divadelně pojmout i formu příběhu (to značí již rozdělení příběhu na jednotlivá dějství, což se u filmu také často nedělá). S tím ostatně nemám problém (už i Vlastníky jsem za divadelní styl nepeskoval a nehodlám v tom začínat). Hlavní ale vítězí forma. Jistě je u nás pár dobrých kameramanů, ale snad nikdy jsem necítil ten "filmový záběr" tak, jako tomu bylo zde. Ten film je krásně stylizovaný a prakticky zde není výtka a i scénář je na zdejší poměry "přesně" napsaný, i když se zajisté mnohé "ztratilo v překladu". Výsledek ale přesto stojí za to. Kdo ví, kdy se u nás natočí takto podobně laděný film. Já jsem za něj ale rád. Má sice své mouchy a možná tlačí moc na artovou pilu, ale jedná se určitě o jeden z nejlépe natočených českých filmů posledních let. Mnoho lidí si stěžují, že to jde s naší kinematografií z kopce. Hra ukázala, že se to dá dělat jinak. Otázka ovšem je, kolik lidí o to stojí. A podle hodnocení soudit, že jich není tolik, kolik si většina myslí.
Lubor68
Lubor68
4 606 bodů
2
Myšlenka dobrá, provedení zajímavé...Herčky nevýrazné.Mádl super...ALE TA MUZIKA, ta muzika hrůza...Ztráta času. Tak do tv ok, ale do kina ? ČB provedení nic nezachrání...a artovku neudělá...


Dodatečné informace

Původní název:
Hra (více)
  • Česká republika Hra
  • Česká republika El estreno
  • Česká republika The Best We Can
  • Česká republika The Play
Premiéra v ČR:
31. 10. 2019
Distributor:
Pilot Film
Země původu:
Česká republika, Chile, Francie, Jižní Korea
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné