Z celé filmové série o Oddělení Q, nejzajímavější případ. Filmové zpracování je stále dost laciné a stále mě nepřesvědčily herecké výkony, ale jako nenáročná detektivka se zajímavým tématem, postačí.
Další dánská pecka. Jejich tvorba mě prostě baví, i když složka 64 je trošku více komerční. Pořádná nálož hlavně ze začátku, kdy se najde partička svázaných lidí u "šálku čaje". Přesto, že je od začátku jasné, kdo to udělal, film je napínavý a má opravdu řádné pozadí a minulost. konec trošku americký, ale přesto je velmi slušný krimi thriller. "Neber ženě její ženství, jinak špatně dopadneš" :) 80%.
Jsem rád, že si tahle série drží kvalitu. Jak asociál Carl Mørck, tak nosáč Assad jsou prostě tak dobrá dvojka, že jim člověk fandí i přes jejich chyby. A ta kriminální zápletka sahající do minulosti, to je prostě nadstandard všech kriminálních filmů a standard těch severskejch. Pohltilo mě to jak had žabu a rozplétání případu, i když bylo trochu předvídatelné, ve mě celou dobu udržovalo zvědavost, jak se to nakonec celé vyvrbí. Těším se na další filmové příspěvky od Jussi Adler-Olsena.
Hodně dobrý čtvtrý film v pořadí. Asociál Carl Mørck jen zdánlivě není schopen citu a současně má hroznou chuť dát někomu pěstí. Stále hodný Assad se zamíchá do potratové a sterilizační aféry a Rose má chlapa. Už vím, koho mi Mørck připomíná. Režiséra Krobota. Dánské filmy mají úroveň a dobře se na ně dívá. Pětka už je čerstvě venku, ale s jinou hereckou dvojicí. No uvidíme...
(28.9.2021)
Za mě velmi slušný snímek. Sice Arab v hlavní roli a nějaký ten náznak té nadřazenosti. Vždycky se musí objevit někde nějaký "šílený vědec, pomatenec" který je nakloněn k nějaké té "vizi o čisté rase". Už mě tyhle náměty ani nepřekvapují. No ale co už. Přivřel jsem oči a ve výsledku se mi to vlastně i líbilo. Jak jsem si všiml, tak toto je 4 film v sérii. Začal jsem tedy od konce. Nevadí. Mě tenhle příběh navnadil na to, abych si pustil i ty zbylé.
Tak u mě je to jasné : 1.místo - o parník Zabijáci, 2.-3. místo Vzkaz v láhvi + Složka 64 a nejslabší je na 4. místě Žena v kleci. Severské kriminálky mi sedí, dvojice detektivů funguje parádně. Trochu mě překvapil sentimentální závěr, ale asi je to kvůli ukončení série.
... a já si říkal, že to místy působí jak jeden díl nějakého seriálu (jop, Složka 64 je pro mě první setkání se sérií, a to bez znalosti kontextu). ___ Stavba charakteru hlavních postav a jejich vztahů působí zejména zpočátku a závěrem filmu strojeně, těžkopádně, knižně, televizně. Děj se až příliš často posouvá dál příliš okoukanými postupy a to samé lze říct o způsobech budování napětí. Vše ale vlastně funguje - především napětí, ale i detektivní budování a rozplétání pripadu. A obsah samotný je v určitých ohledech příjemně svěží a civilně pestrý. Zejména mám ale radost, že je i v tomto snímku uvěřitelně přítomný pro dánský film typický důraz na sociální kontexty (byť v menším množství a někdy méně nevybíravě, než bych si přál). Sociální kontext, zřetelně poukazující na konkrétní a nejen pro Dánsko aktuální nerovnosti ve společnosti a dopady předsudků, nepůsobí samoúčelně a snímek potvrzuje severskou premisu, že může být i v poměrně nenáročném díle přítomný, že může být i takový snímek sociálně citlivý, nemačistický a progresivně kritický, aniž by utrpělo napětí, akce nebo syrovost.
Že by se jednalo o nejlepší díl série Oddělení Kvé? To v žádném případě, moji laťku oblíbenosti pořád vede Vzkaz v láhvi, ale pořád nedokážu říct, že by tento díl byl z tatralogie nejslabší. Ta bublina okolo muslimských kebabářů a sterilizace (nikoliv kyselých okurek), ale muslimských potratů, hodně lidem jen řeklo, že i do Dánska se emigrovala krásná myšlenka, že musíme mít ve filmu cigána, aby jsme byly korektní a na tuty fruty multikulti. To je věru hloupá píčovina. Kdyby tenhle nápad přišel už jsem do střední evropy (neřeknu do Čech, až takový jsem vlastenec), tak by se na tuhle cházku lidí, nejmenované menšiny a kočóvních tradicových poměrů mít na jednu manželku aspoň 10 bubáků, by hlasovalo aspoň 80% rasistických bílých tvarohů, aby se ta sterilizace odnesla i k nám, abysme nebyly pozadu s vědeckými pokroky. Jinak nejsem ani za mák rasysta, podrž kožtě nacista, a už v žádném přýbadě ne pornohvjězda! Rozhodopádně, severská Kriminálka Kodaň, může být pro naší filmovou evropskou instintuci, to nejlepší z žánru, než nějaké bůhvíjaké západní kriminálky z psiskem Azorem, či narkomana Columba! Série s Muži, kteří nenávidí ženy (ne tu americkou remejkárnu), s oddělení Kvé to nejlepší ze severské tvorby.
Severské detektivky jsou v poslední době hodně populární a tento film je důkazem, že je k tomu důvod. Příběhy jsou děsivé, mnohdy z hodně vzdálené doby a úspěšně vyřešené dvojicí detektivů, kteří k sobě zdánlivě nepatří. Pochopení činu je možné až na konci filmu.