Tak jo, co si tady tak čtu po zhlédnutí ostatní recenze, jak nad tim učůrávají, tak já teda ne.... Režiséra mám rád, hlavního protagonistu mám rád, Tildu mám rád.... a čekal jsem, že i tenhe film budu mít rád... ale nebudu.... ach to byla děsná nuda... a nebojím se to sem napsat...
Jednohubka malé formy. Kdyby to nebyl Fincher, asi to kolem mě prošumí. Takhle to prošumělo mnou. Dva dny od zhlédnutí mi v hlavě zůstal jen soundtrack, obraz vymakanýho Fassbergerova těla a definice Mcdonald's jako místa, kde za dolar dostanete ok množství proteinu.
Pokud se už zase chystáte zrušit si Netflix, tak Zabiják a jména jako David Fincher a Michael Fassbender vás ještě chvilku pozdrží. Naprosto skvostný začátek tohoto snímku nasadil laťku hodně vysoko, takže zbytek prostě zaostává; časem se charakter ze satiry mění na standardní akčňák. Nicméně řešení některých situací mi připadalo zajímavé. 75 %
Tvůrce pecek jako Social Network, Se7en nebo Fight Club David Fincher, přináší jeho další film na Netflix. Spojil se tentokrát s bezvadným Michaelem Fassbenderem v mysteriózním thrilleru o nájemným vrahovi, jenž nám po celou stopáž předává svoje myšlenky. Celé dílo je vzaté z komiksu a je doopravdy propracované. Napínavé scény drží diváka na uzdě téměř po celou stopáž. Je to také způsobené velice kvalitními kamerovými záběry a nasvícením, které snímku dodává určitou atmosféru. Přestože to nedosahuje na režisérovy uznávaná díla, tak jde stále o kvalitní podívanou, kterou byste neměli minout.
Nového Finchera jsem se po vlahých reakcích dost bál, protože druhého Manka jsem opravdu nechtěl, to se naštěstí nestalo. Killer má blíže spíše k Úkrytu nebo třetímu Vetřelci. V režisérově filmografii směřuje spíše ke chvostu než k čelu, ale průšvih to není. Fincher opět šáhnul vedle se scénářem, zatímco u Manka to bylo pochopitelné, tak tady si za to David může sám. Celé to je takové suché a občas to vypadá jak parodie. Řemeslně je to slušně odvedená práce, bohužel rámcuje něco zcela průměrného. Jo a taky nechápu, co na tom stálo tolik peněz. Příště už by zas mohl Fincher točit něco za míň chechtáků a hlavně pro kina.
Takhle fádní a průměrný děj bych tedy ve spojení Finchera a Andrewa Walkera nečekal. Jasně, srší z toho nasáklá ponurá atmosféra thrilleru 20. století a má to precizně odvedený design. To ale nesmaže fakt, že se jedná o velice epizodní krimi příběh assasina, který se drží jasným kodexem a hlavou mu promlouvají repetitivní voiceovery o tom, jak se správně chovat, aby uspěl a přežil. Tohle je na filmařský kádr velice málo. Sladkokyselý Mank měl alespoň osobitější tvůrčí vizi.
Přesně tak by vypadal John Wick, kdyby ho natočil David Fincher. Takové komorní drama odehrávající se v jedné zabijákově hlavě. Celou dobu vás to drží v napětí a skutek utek. Není to vlastně ani akční film, protože to tempo je tak pomalé, že akce tam skoro není. Přesto, že je to samozřejmě skvěle natočené, Fincher to snad ani jinak neumí, tak je výsledek hlavně příběhově takový rozporuplný.
Fincher to opět dokázal. Máme tu plnohodnotné dílo, které nese jeho stopy v každé minutě tohoto filmu. Nejedná se tu však o nějaký béčkový film plný akce. Naopak tu máme napínavý thriller, který je spíše psychologický, ale je zajímavé, že to je právě to kouzlo filmu, které vás upoutá do židle, abyste napjatě sledovali, jak to dopadne. Hlavní role se ujal Michael Fassbender, který tu předvedl neuvěřitelný výkon. Do této role se opravdu hodil. Jediné co jeho postavě chybí, je nějaký vnitřní vývoj charakteru. Dle mého názoru to byl ale záměr. Nejedná se tu totiž o nějaké Marvel béčko, kde hlavní postava je na začátku morálně na 100%, v půlce filmu na 10% a na konci na 110% s vývojem charakteru. Naopak zde máme finálního zabijáka se kterým prožíváme jeho příběh. Dávám 80%