Dwayne Johnson se během poslední dekády stal obrovskou hollywoodskou hvězdou, ale na rozdíl od ikon jako Arnoldův Terminátor či Stallonův Rocky mu stále chybí skutečně přelomová role. Jeho specialitou se staly akční filmy pro rodiny, které neurazí a zabaví – přesně takový je i nový Red One. Pod režií Jakea Kasdana (Jumanji) a scenáristou Chrisem Morganem (Rychle a zběsile) jde o svižnou vánoční podívanou, kde se Johnson s Chrisem Evansem vydávají po stopách uneseného Santy. I když má film několik zajímavých prvků, chybí mu větší originalita a působí jako rutina, kterou Johnsonovo charizma sotva zachraňuje.
The Apprentice: Příběh Trumpa nás zavádí do 70. let, kdy se mladý, ambiciózní Donald Trump v podání Sebastiana Stana setkává s vlivným a kontroverzním právníkem Royem Cohnem, kterého s mrazivou přesností ztvárnil Jeremy Strong. Cohn Trumpa zasvětí do dravého světa byznysu a stává se jeho mentorem, čímž ho přivede na cestu, která později vyústí v jeho prezidentské ambice. Snímek se soustředí na fascinující dynamiku mezi učedníkem a jeho „mistrem“, kteří bojují o moc, vliv a kontrolu, zatímco režisér Abbasi ukazuje, že cestu na vrchol často dláždí nekompromisní pragmatismus.
Konkláve režiséra Edwarda Bergera, adaptace románu Roberta Harrise, přináší střet dvou koncepcí církve: modernity, kterou představují kardinálové Lawrence (Ralph Fiennes) a Bellini (Stanley Tucci), a konzervatismu zastoupeného kardinály Tedesca a Adeyemim. Berger vytváří kontrast mezi rituální tradicí a moderními prvky, s kamerou ladně sledující prostory Sixtinské kaple, a důrazem na propracovanou zvukovou složku. Fiennes exceluje v roli, která podtrhuje složitost intrik, politikaření a morální otázky. Film působí jako thriller a procedurální drama zároveň, v němž i přísná pravidla a tisícileté rituály ožívají v příběhu plném napětí a precizních detailů.
Třetí díl Venoma pokračuje ve stopách svých předchůdců a vsází na odlehčenější pojetí, které cílí na širší publikum, spíše než na temného antihrdinu z komiksů. Režisérka Kelly Marcel udržuje osvědčený styl, což potěší fanoušky prvních dvou dílů, ale nedočkáme se žádného zásadního posunu. Hlavní novinkou je záporák Knull, bůh temnoty, který se však objevuje bez hlubšího kontextu a slouží spíš jako rychlá zápletka. Hlavním tahounem se stává až finální akční scéna na vojenské základně, kde triky a dynamika přinášejí alespoň na okamžik výjimečnější podívanou. Přes tyto světlé momenty ale Venom opět zůstává v rámci béčkového podfinancovaného stylu, který nenaplňuje svůj potenciál.
Druhý díl hororu Úsměv z roku 2022 přináší osvědčený příběh, ale tentokrát se posouvá o stupeň výš díky netradiční hlavní postavě – popové hvězdě Skye Riley (Naomi Scott). Ta se snaží vyrovnat nejen s démonem, který ji ohrožuje, ale i s bojem proti závislostem a následkům života celebrit. Režisér Parker Finn kombinuje hororové prvky s náhledem do života slavné osobnosti, což funguje svěže a zábavně. Přesvědčivý výkon Naomi Scott a opět skvělá kamera Charlieho Sarroffa vytváří napětí a atmosféru. I když film nenabízí výrazné inovace oproti prvnímu dílu, jde o zábavný a funkční horor.