S výjimkou disneyovského Ledového království (Frozen) asi v současnosti nenajdete úspěšnější filmovou franšízu pro děti, než jakou se stala značka Já, padouch (Despicable Me). Studio Illumination narazilo v podobě převychovaného záporáka Grua a jeho žlutých nohsledů na zlatou žílu a ta se musí těžit, dokud nadšené dětičky chodí do kina. Čtvrtý díl má proto potenciál stát se největším kinohitem tohoto roku. A tak představuje první, správně infantilní trailer.
Články 32
Komerční úspěch animovaných filmů od studia Disney/Pixar skončil spolu se začátkem pandemie covidu. Kdo se v rámci rodinných animáků ocitl na výsluní? Studio Illumination, které letos do kin uvedlo adaptaci Super Mario Bros. ve filmu. Co bude dál?
V posledních letech se v souvislosti s pandemií namluvilo a napsalo opravdu hodně o budoucnosti kin či dokonce filmů obecně. Zdá se však, že evropský filmový průmysl se navzdory další tragédii v podobě války pomalu vrací na úroveň časů, kdy jsme se měli o poznání lépe. I když jsme o tom ani nevěděli.
Propad zájmu provázel o uplynulém víkendu zavedené tituly. Z novinek se na pomyslné stříbro vyšvihl nostalgický rodinný film Děti Nagana, který vstoupil do kin 25 let od památného vítězství tuzemských hokejových olympioniků. Z premiérových titulů se naopak nedařilo ambiciózní Velrybě nebo ujeté komedii Medvěd na koksu.
Konec minulého roku patřil poměrně úspěšné premiéře Kocoura v botách 2. Celý rok se ale o přízeň hlavně malých diváků a divaček ucházelo mnoho snímků od vyhlášených studií jako Pixar, Disney nebo DreamWorks. Kdo z nich to nakonec u publika vyhrál a může se pyšnit titulem nejvýdělečnějšího a tedy i nejnavštěvovanějšího animovaného filmu roku 2022 s ohledem na tržby z kin?
O druhém adventním víkendu výrazně klesla návštěvnost kin, desítky tisíc platících se dočkala pouze trojice filmů. V pětce komerčně nejúspěšnějších jsou hned tři tuzemské snímky. Po necelém měsíci dochází dech druhém Black Pantherovi.
Pak několik žhavých seriálových tipů, jeden navíc s Harrisonem Fordem (a ne, tenhle jste ještě neviděli), druhý pokus Maria o pozvání do kina a lákadlo na vesmírný horor.
DC komiksárna Black Adam ovládla víkendový žebříček tržeb a návštěvnosti českých kin (statistiky přináší Unie filmových distributorů). Zájem o filmy šel oproti předchozímu týdnu mírně nahoru, žádná sláva to však ani tentokrát nebyla.
Po Avataru se slehla zem (dle nařízení filmového studia mohl být uváděný pouze do 12. října, pozn. red.), zájem o Žižku dlouhodobě klesá, naopak hororové filmy se dostávají do popředí. Celkové statistiky návštěvnosti ale rozhodně nepůsobí optimistickým dojmem, když přední dvacítku snímků vidělo jen něco málo přes 110 tisíc diváků (to je v průměru necelých 6 tisíc platících návštěvníků na film).
Poslední týdny se Jan Žižka a Avatar přetahují o pozici komerčně nejúspěšnějšího filmu víkendu (statistiky přináší Unie filmových distributorů). Tentokrát to však bylo těsné mezi celou úvodní pěticí. Ve výsledku ale zájem o návštěvu kin během druhého říjnového víkendu výrazně poklesl.