Filmy 23. 5. 2023
Ze Super Maria je miliardový hit. Co přihraje Nintendo do kin příště?Čísla jsou to nekompromisní a jasná. Super Mario Bros. ve filmu, který měl distribuční kinopremiéru letos na jaře, utržil celosvětově miliardu 359 milionů dolarů (u nás 60 milionů korun). Disneyho Mezi živly, uváděné taktéž letos, mají na svém kontě „jen“ 459 milionů (u nás 41 milion korun). Vypadá to, že monstrózní Disney studio skolil covid a letos mu dal ránu z milosti Super Mario. Poslední miliardové filmy totiž Disney vytvořil naposledy v roce 2019, tedy před covidem.
Pixar uspěl se čtvrtou Toy Story a Disney s druhým Ledovým královstvím (miliarda 453 miliony dolarů a titul komerčně nejvýdělečnějšího animáku všech dob). Covid změnil pravidla hry, šel na ruku streamovacím platformám a v rámci animáků uváděných v kinech od roku 2022 má nového šampióna, studio Illumination. To využilo situace a již loni distribuovalo druhé Mimoně, kteří se přiblížili metě miliarda dolarů (utržili celkem 939 mega), což letos završil miliardový snímek Super Mario Bros ve filmu.
Pokud Nintendo poskytne trademarky ke slavným postavičkám, budou z toho další dolarové hody pro producenty. Na Super Mariovi spolupracovalo s japonským videoherním studiem animační Illumination. Detaily ohledně budoucí spolupráce neznáme, ale obě strany si plácly, a tak se v budoucích letech na filmová plátna dostanou příběhy dalších oblíbených videoherních postaviček, což navíc doprovodí nadstandardní zájem o videohry a merchandise. Dá se očekávat, že to komerčně klapne s větší jistotou, než že se další animovaný film od studia Disney/Pixar dostane na metu miliardy dolarů.
Tématu se aktuálně věnuje filmový web Screen Rant, který upozorňuje na to, že Illumination ještě donedávna nikdo nebral moc vážně, ačkoli studio přišlo s úspěšnými sériemi Já, padouch a Mimoni. Nyní vše prolomil Super Mario Bros., který pokořil bájnou miliardovou metu, a věci se dávají do pohybu.
Kdo snímek Super Mario Bros. viděl, vzpomene si jistě na potitulkovou scénu, která dává fanouškům naději na pokračování. Navíc se videoherní charaktery společnosti Nintendo těší mimořádné popularitě u několika generací pařanů, kteří se s nimi setkávají již čtyři dekády. Nejde tedy o nic originálního a kreativně mimořádného, ale zkrátka o sázku na jistotu. Něco podobného například nedávno zkusily filmové Želvy Ninja, ale nepodařilo se. Snímek celosvětově utržil celosvětově jen 121 milion dolarů, přičemž celých 90 přiteklo ze severoamerických peněženek.
V Illumination mají plán převést do filmové podoby hned několik Nintendo charakterů. Hovoří se například o Kirbym nebo Linkovi z Legend of Zelda. Že by však studio adaptovalo Legend of Zelda jako takovou, to zavrhlo. Když budeme spekulovat, možná se s větší pravděpodobností setkáme s obdobou Raubíře Ralfa ze světa videoherních charakterů než právě s adaptací kultovní fantasy hry.
V současnosti má tedy Illumination vítr v plachtách. Část Hollywoodu a streamovacích platforem stojí kvůli stávce herců a scenáristů, animátoři však pilně pracují dál, i když i z jejich tábora se ozývají hlasy, že je na ně vyvíjený mimořádný tlak na výkon a rychlost.
zdroje: Kinobox, Screen Rant, Box Office Mojo, Kinomaniak