Piercing

51%
Piercing

Zamluvit hotelový pokoj. Sehnat prostitutku. Odvést ji do pokoje. Omráčit ji chloroformem. Ubodat ji sekáčkem na led. Rozsekat ji ve vaně. Vrátit se domů k rodině. S takovým plánem vyráží zdánlivě zcela tuctový ženáč Reed do nočních ulic anonymního města. Netuší ale, že vražednické dobrodružství se může vydat hodně nečekanými směry. Filmová adaptace klasika zneklidňujících japonských thrillerů Rjú Murakamiho, mimo jiné autora předlohy pro Konkurs Takašiho Miikeho, má podobu sofistikované scenáristické hříčky s vypiplanou audiovizuální stránkou, ve které se kromě japonských extrémních filmů ozývají například i vlivy italského giallo. Pro intimní sado maso drama ve stylu 50 odstínů tmavě rudé jsou zásadní i herecké výkony obou hlavních představitelů, Miy Wasikowské a Christophera Abbota. Režisér Nicolas Pesce si u hororových fanoušků udělal (doslova) oko v černobílém artovém hororu Oči mé matky, ovšem ve svém druhém snímku radikálně změnil styl. Piercing byl s úspěchem uveden na nezávislém festivalu v Sundance a rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co loni v oblasti indie hororu vzniklo. Pesce ostatně momentálně křísí japonské duchy v chystaném restartu série Ju-On. (Festival otrlého diváka)




martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
36 594 bodů
8
Ryū Murakami je japonský spisovatel, který byl v Japonsku za svou literární tvorbu patřičně oceněn. Z jeho zfilmované tvorby můžeme znát třeba 'Audition' (1999), ještě v japonské produkci, ve které na režijní stoličce seděl Takashi Miike. Murakami je autor poměrně brutálních příběhů, ve kterých filosoficky polemizuje nad vlivem společnosti v našem okolí. Například proč se určití lidé chovají tak, jak se chovají a co je k tomu vlastně vede. A s tímto myšlenkovým aspektem pracuje i jeho další literární počin 'Piercing', který se tentokrát rozhodla zfilmovat produkce americká. A protože se tu, snad očekávaně, vyskytují krvavé scény nasnímané vysoce stylizovanou kamerou s důrazem na atmosféru, vypadá to, že tvůrci striktně použili staré dobré giallo. Během sledování jistě napadne, jak by si s tímto námětem poradili japonští tvůrci, kteří v tomto žánru přeci jen mají daleko větší zkušenosti. Americká produkce se však zahanbit nedala, takže brutální scény dokáží tak plně šokovat, že mnohého diváka nenapadne nad celým aspektem všech popsaných událostí zapřemýšlet. Neboli přesně řečeno, číst mezi řádky. Je potřeba se pořádně ponořit do hloubky charakterů postav v patřičném uchopení myšlenkových pochodů a zvráceností, jinak snímek zůstane zcela nepochopen.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
2
I přes tu ujetost mě to vůbec nebavilo. Hodně nalákalo i to obsazení, ale většinu času je tenhle experiment dost mimo.

Dodatečné informace

Původní název:
Piercing (více)
  • USA Piercing
Země původu:
USA
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


  • Žlutý telefonní přístroj v hotelovém pokoji je známý designový elektronický telefonní přístroj ETA 80, vyrobený společností Iskra, Jugoslávie, v roce 1980.
  • Ve filmu jsou znovu použity skladby ze soundtracků k italským filmům Camille 2000 (1969), Červená královna zabíjí sedmkrát (1972), Deep Red (1975), Tentacles (1977) a Tenebrae (1982).
  • Pasáka, jehož hlas je slyšet pouze v telefonu, hraje Harold Perrineau.