Ve čtvrtek 2. prosince bude v Praze zahájen 17. ročník filmového festivalu Filmasia, jehož hlavním tématem je letos tchajwanská kinematografie. V čem spočívá její kouzlo? A proč má smysl rozšířit si filmové obzory snímky asijských tvůrců? Nejen o tom jsme si povídali s dramaturgem Filmasie Danielem Krátkým.
Články 5
Na Netflixu je v těchto dnech globálním hitem jihokorejská série Hra na oliheň, která pojednává o nelidské soutěži, v níž více než čtyři sta nešťastných dobrovolníků bojuje o své životy i o pohádkovou a spásnou finanční odměnu. Devítidílný seriál trhá rekordy ve sledovanosti a je příhodné si představit několik tematických vzorů, které jej inspirovaly a které by jeho fanoušky mohly rovněž zaujmout.
Jihokorejská kinematografie patří dlouhodobě k těm nejkvalitnějším v celé Asii a byla by chyba ji přehlížet, pokud si chce divák rozšířit své filmové obzory i za hranice Hollywoodu. Mysteriózní drama Vzplanutí z loňského roku je toho více než dostatečným důkazem.
Ve čtvrtek 6. prosince bude v Praze zahájen 14. ročník filmového festivalu Filmasia, který se specializuje na výjimečné kinematografické počiny asijských zemí. V letošním ročníku se dramaturgové zaměří na význačné adaptace knih z Číny, Jižní Koreje i Japonska a přinesou divákům diskuze s překladateli asijské literatury.
Čtrnáctý ročník festivalu asijských filmů Filmasia se odehraje ve dnech 6. až 9. prosince v pražských kinech Lucerna a Ponrepo. Téma zní „Film a kniha“, zaměří se tedy na fenomén literárních adaptací na Dálném východě.