Osmým dílem v pondělí skončila druhá řada komediálního seriálu Dobré ráno, Brno!, jenž se točí kolem svérázného štábu ranního pořadu brněnského studia České televize. Tvůrci v čele s Janem Prušinovským tentokrát přesouvají svou pozornost od satirického pohledu na zákulisní fungování veřejnoprávního molochu k soukromým životům hlavních postav. Daří se jim tak bez prohlubování příkopů uvěřitelně vykreslit generační střet a zároveň nerezignovat na kousavý humor ani brněnský genius loci.
Články 71
Přímočarost zapadákova i faleš velkoměsta, to nabízí seriál režiséra Jana Hřebejka Iveta s živelnou protagonistkou (Alžběta Ferencová). Tvůrci hledají pomocí funkčních melodramat a rozpačité komedie lidskost v rozpačitém panoptiku postav a situací.
V 50. letech nejtužší totality se říkalo „zítra se bude tančit všude“, i když lidem do tance nebylo. Za normalizace 70. let se začalo víc pít, mluvit sprostě a lidé neviděli jiný útěk než v sexu a chudém konzumu. Pětidílný seriál Volha to zobrazuje tak barvitě, že vyvolává bouři nevole. Hlavní hrdina chápe „švejkování“ jinak než Haškův Švejk.
Vzácně se v tuzemském komediálně laděném mainstreamu urodí titul, který vyčnívá nad trsy žánrových souputníků snažících se jakýmkoli způsobem zaujmout publikum. Takže ve výsledku i recenzent musí ocenit solidní filmařinu, kvalitní herce, propracované dialogy, absenci product placementu a zajetých klišé. Na to, co se podařilo Deníčku moderního fotra (2021) a částečně i komerčnímu hitu Prvok, Šampón, Tečka a Karel (2021), navazuje Střídavka režiséra Petra Nikolaeva a scenáristky Lucie Konečné, kterou nyní uvádí Netflix.
Hvězdně obsazený druhý režijní počin Zbožňovaný populárního českého scenáristy Petra Kolečka s Jiřím Bartoškou v hlavní roli uvádí dnes večer Česká televize, zhlédnout ho můžete rovněž na iVysílání. Nabízíme vám proto recenzi tohoto snímku.
Česká televize odvysílala závěrečný díl seriálu Jana Prušinovského Dobré ráno, Brno! Čtyři roky po kultovním Mostu!, na němž pracoval se scenáristou Petrem Kolečkem, Prušinovský již bez svého osvědčeného parťáka vybudoval vlastní televizní univerzum. Přibližuje zákulisí vzniku ranní zpravodajské relace, s menší či větší invencí baví publikum a také připomíná problémy, jimiž reálná televize žije.
Trojice tuzemských filmů ztěžuje pozici americkému hitu Black Panther a rodinné podívané s animovaným krokodýlem v hlavní roli. Do kin vyrazila fantasy pohádka Princezna zakletá v čase 2 a road movie Jana Prušinovského Grand Prix.
Jan Prušinovský nemá v českém prostředí obdobu. Jde o talentovaného a schopného režiséra, ovšem bez ambicí točit filmy určené pro mezinárodní festivalový trh. Místo toho zůstává v prostředí lokálního mainstreamu, jehož možnosti testuje a v lepších chvílích i posouvá. Zapsal se hlavně hity Most! a Okresní přebor, kritika si ho zamilovala za Kobry a užovky.
Již pátý ročník festivalu Serial Killer, který se zaměřuje na kvalitní evropskou seriálovou tvorbu, byl slavnostně zakončen v sobotu 24. září. I letos získal cenu nejlepší televizní seriál střední a východní Evropy a nejlepší webseriál. Vítěze vybírala mezinárodní porota odborníků a profesionálů z audiovizuálního průmyslu.
K tomu návrat velké hororové legendy, příběh bestiálního zabijáka, jemuž se léta dařilo unikat spravedlnosti, a příběh pomsty, který se zvrhne v nečekaně drsný masakr.