Komornější přírustek do Xmeního universa, který ale boužel není moc dobrým teen dramatem a ani žádným zajímavým superhrdinským thrillerem. Je to prostě další facka jako nová Fantastic Four, kde se to taky tvůrcům z kdovíjakých důvodů celé rozsypalo. Škoda hlavně za Anyu, která teď začne být po Gambitu hodně v kurzu. 4/10
Jedná éra X-Menů je definitivně u konce. Společně se Spider-Manem byl vlastně jediný majetek Marvelu, který se ujal jinde i poté co Marvel přišel o filmová práva, s odkoupením 20th Century Fox se ale X-Meni vrací domů a dojde tak na jejich restartování, které bude zapadat do propojeného filmového univerza Marvel Cinematic Universe. Jedna éra X-Menů to tak po 20 letech balí a definitivně tečkou za tímto obdobím se stávají Noví mutanti. Ti sice měli do kin původně do kin dorazit už v roce 2018, postupně se ale jen odkládali a odkládali až se stalo v široké veřejnosti za to, že se ten film snad nikdy kinodistribuce nedočká a někteří vtipálci už začali vtipkovat zda se v kinech dříve objeví Avatar 2 nebo právě Noví mutanti. Vítěz tohohle závodu je nakonec aktuálně jasný, přesto ale stojí za to položit si dvě základní otázky: Stálo to odkládání Nových mutantů za to? Jedná se o důstojné zakončení jedné éry X-Menů? Na obě tyto následující otázky musím bohužel odpovědět zcela negativně- Ne! U X-Menů se ukázalo, že má tento svět sám o sobě bez zasazení do Marvel Cinematic Universe velký potenciál a různé filmy jde pojmout velmi různě. Důkazem jsou oba dva Deadpoolové, chvílemi vyloženě westernový Logan a dalším takovým důkazem měli být Noví mutanti u kterých se dlouho dušovalo, že půjde o horor. Režie se ujmul Josh Boone, režisér pořád velmi dobré romance Hvězdy nám nepřály, který ukázal, že umí pracovat s mladými hrdiny a už první trailer vzbudil naděje, že se chystá něco opravdu nečekaného. Vtipný je fakt, že verze filmu co se aktuálně promítá v kinech je ta samá verze, která se měla promítat už před 2 roky a tudíž se žádných zásadních změn film za té doby neměl dočkat (krom vystřižení po-titulkové scény, která měla navázat na teď už zrušená pokračování). A stojím si za tím, že Nové mutanty musel někdo velmi brutálně přestříhat, protože dohromady rozlučka s prvním zpracováním světa X-Menů prostě nedává smysl a upřímně mám sám tak trochu guláš v tom co se vlastně v celém průběhu postupně stávalo. Noví mutanti jsou za mně jasným dramaturgickým bordelem a tím mé problémy jenom začínají. Noví mutanti postrádají vlastně všechno co víceméně všechny předchozí X-Men filmy měli- to jest zajímavé charaktery, nějaký specifický tvůrčí styl nebo cool vizuál respektive výraznou vizuální stylizaci. Je pětice hlavních hrdinů sympatická? Ve skutečnosti vlastně ne a nejsou ani zajímaví. Nejzajímavější je postava v podání Anyii Taylor-Joy a to jenom díky faktu, že hraje tak šílenou postavu, že má vlastně jako jediný člen obsazení opravdovou šanci se vyřádit. Mezi dvěma hlavními postavami překvapivě vzniká celkem oukey zpracovaná LGBTQ romance a Nové mutanty oceňuji, že alespoň v tomhle ohledu mají koule, mnohem radši bych byl ale za LGBTQ postavy, které by byli sami o sobě zajímavé. Maisie Williams mám pořád díky Hře o trůny ve velké oblibě, ale zde opravdu nějak výrazná není. To samé platí o hvězdě Stranger Things Charlie Heatonovi a Henry Zaga a Blu Hunt už jsou za mně vyložené obsazené pěsti na oko. Ten film se hodně snaží o nějaké budování pevného přátelství a nějaké vzájemné chemie hlavních postav, ale nefunguje to. Nejvíc okaté je to v momentech kdy si dva hlavní hrdinové vyjadřují vzájemný respekt a následně jdou najednou proti sobě. Přitom všem se z toho všeho dal opravdu vystavět zajímavý film ve kterém skutečně mohlo jít o příběh o mladých lidech, kteří se těžce vyrovnávají se svými schopnostmi a následky jejich využití. Téměř každý z hrdinů má na kontě nějakou tu vraždu (ve většině případů nechtěnou) a jde o to svěží pojetí následků na kterém film mohl stavět. Série X-Men si většinou vzala na paškál vážné motivy a vážná témata a šlo jim to. Noví mutanti se o to částečně také snaží ale vůbec jim to nejde. A to je také jeden z těch důvodů, proč to celé dohromady prostě nefunguje. Působí to jako by někdo chtěl vytvořit tak zajímavé postavy jako v předchozích filmech byli Wolverine, Magneto nebo Profesor X ale nešlo mu to. Celkově mám ale pocit, že bych byl vlastně k Novým mutantům tak trochu hodnější kdyby nešlo o tečku za původními X-Meny. Pořád bych tomu vyčítal jeho objektivní chyby, byl bych ale asi méně přísný. Jenomže po těch 12 předchozích filmech jsou Noví mutanti prostě bolestivá podívaná. Akční sekvence je ve skutečnosti jenom jedna a pokud čekáte na navázání na pořád perfektní úvodní scénu v Bílém domě v X-Menech 2 nebo takové finále První třídy tak prostě čekáte zbytečně. Ve skutečnosti totiž dorazí nepřehledný a ošklivý bordel na kterém je nejvíc cool Anya-Taylor Joy se světelným mečem! Prostě fakt smutné. Zároveň se Noví mutanti napojují na předchozí X-Men filmy a krom zmínění týmu X-Men dojde i na použití archivních záběrů z Logana a zmínění existence Essex Corporation. To jsou ty pověstná zadní vrátka, které už první éra X-Menů nikdy neotevře, přesto ale tyhle pomrkávání a pokusy o napojení na existující filmy vlastně působí jako tehdejší snaha tvůrců navázat na nějaký případný budoucí crossover ve kterém by se hlavní hrdinové setkali s X-23. Na tohle potencionální propojení naštěstí nikdy nedojde, přesto jsem ale použití archivních záběrů Logana bral jako poplivání na něco co by možná právě v roce 2017 bylo tím nejlepším možným zakončením. Bohužel ale tenká sirka vyšla právě na Nové mutanty a jedná se prostě fakt o smutnou tečku. Korunu tomu také nasazuje fakt, že po velmi vysoké nastavené laťce záporáků jako Magneto, William Stryker nebo Sebastian Shaw je hlavním záporákem Nových mutantů obří digitální přerostlý Medvídek Pú! Démon medvěd je možná vizuálně celkem fajn (oproti ostatním velmi špatným vizuálním efektů), zároveň jde ale opravdu o smutnou volbu a závěr, kterým se s ním hlavní hrdinové vyrovnají mi přišel vyloženě směšný i přesto, že se tu opět pracovalo se svěžím přístupem. Do hlavního souboje se jinak zapojí jenom čtveřice z pěti hrdinů což mi též přijde jako velmi nezvládnutý aspekt. Jestli se jinak někdo Nové mutanty pokusí nazvat hororem, tak už se velmi pravděpodobně může nazývat rádoby hororovým expertem. Z celého filmu vůbec nejde nějaká hororová atmosféra a lehké pokusy o lekačky se velmi bolestivě míjí. Věřím, že na začátku chtěl Josh Boone opravdu natočit něco zcela nového a neokoukaného. Ve finále ale dorazila po vizuální stránce opravdová hrůza plná hnusně vybledlých barev a zároveň s postavami, které prostě už nikdy nechcete vidět a jste rádi, že jsou jakékoliv naděje na případná pokračování mrtvá. Pořád je tam pár zajímavých nápadů a snaha skutečně přijít s něčím neokoukaným, je to ale celé utopené v nezajímavé, dramaturgicky nezvládnuté a především chvílemi vyloženě bolestivé podívané, která prostě ve finále snad radši to světlo světa neměla nikdy spatřit. Pokud se na tento film budete dívat a budete ignorovat fakt, že jde o navázání a zároveň tečku Foxovských X-Menů tak je možné, že si k němu možná najdete cestu víc. Pokud si ale uvědomíte co tento film vlastně je a jakou výraznou éru ukončuje, je tu prostě automaticky trochu přísnější a negativnější přístup. Společně s Hellboyem a Netflixovskými srágorskými pokusy o komiksové adaptace jde dost možná o nejzbytečnější komiksovou adaptaci posledních let a ve finále za mně i vlastně nulovou ukázkou nějaké výrazné tvůrčí vize i přesto, že věřím, že jí Josh Boone na úplném začátku přeci jen měl. Kdo dřív přijde tak dřív mele a Noví mutanti svou šanci bohužel velmi pravděpodobně projeli už při prvním odkladu....
Ideálně to mohlo dopadnou jako komornější a hororová odnoš X-Menů, ale od začátku do konce to byla mrdka. Na tom filmu neni nic dobře. Je to naprosto nefukční. Postavy a dění ve filmu působí tak stupidně a nevěrohodně, že člověk jenom žasne nad otřesnou prácí tvůrců, kteří se postarali o finální podobu filmu. Co to ty postavy vůbec nosí na sobě? Co to ej za fity? Takhle se oblíkaj košťata ze Sokolova. Otřes pohledět. Nesnášim, když jsou kostými postav k uzoufání nudné. Asi je to krásný příklad filmu, který domrdalo vlastní studium (Disney zahodilo autorskou vizi, udělali přetáčky a celé to přestříhali, aby vznikl takovýto skvost). Od začátku je jasný, jak to skončí. Děcka se v závěru sjednotí proti nepříteli. Nikdo neumře, protože je zachrání holka, která v závěru přijde na to, že její schopnost je OP a naučí se ji ovládat. A co měl být ten kouřovej medvěd? Kdo se něčeho takovýho vůbec bojí (měl to být zhmotněný strach protagonistky)? Co to mělo být? Proč? Navíc ty efekty nestály za nic. A za horor to nelze považovat ani omylem. Vy lidi, co k tomu přistupujete schovívavě byste se měli zamyslet nad svým kritickým vnímáním, protože tenhle film si nezaslouží nic než opovržení. Jestliže k tomu je divák schopný přistupovat jako k něčemu relativně zábavnému, v pohodě, fajn, jen proto, že se tam furt něco děje, odsýpá to, je to barevný a nemusí se nad tím moc přemýšlet, tak to o vás jenom vypovídá, že jste koštata bez špetky dobrého vkusu, které nerozeznaj smrad hovna od vůně růže (to je na tebe Torene, ty panici).Tenhle film jsem cíleně vybral jako špatný, abychom se podívali s kámoši na něco, co můžem zdissovat. Posloužilo účelu. Film dostal strašnou bídu.
Upřímně jsem nečekal, že to bude až taková rána na solar. V rámci atmosféry hrozně nedotažené, v motivacích postav (respektive v tom, jak mění své chování mezi scénami) okatě odkazující k tomu, že tady se opravdu dramaticky stříhalo. A psychologicky až komicky naivní a neschopné jít za cílem. Zkrátka to vůbec nedrží pohromadě a ani konec to ve své přepálenosti už nezachrání. Jediným dobrým nápadem je plyšový kamarád na ruce. Tohle překvapení mělo jako jediné nějaké emoce. Zbytek těžká bída, která v sobě opravdu klopotně kombinuje Horizont události, Snídaňový klub a X-Meny. Film, který si neumí udržet tak základní věc jako je akcent postav, se zkrátka těžko bere jakkoli na milost.
7/10. Ten film si prošel produkčním peklem a překvapivě to na něm nelze znát. A to extrémně cením. Příběh bohužel nepřináší nic objemného či nápaditého, ale jednotlivé scény, vyrovnávání se se strachem či samotné postavy dle mého fungují více než dobře. Je to úkrok pryč od typických superhrdinských témat a to mi vždy bude sympatičtější, než cokoliv jiného. Komornější pojetí prostě kvituji a i když nebyl naplněn potenciál něčeho progresivnějšího... užil jsem si to. Fakt jo. Více: https://www.youtube.com/watch?v=NBVx_uZsN6w
Stereotyp nenáročného diváka: Oh bylo to cool, skery. Nejlepsi byla sexi blondina co se ji menila kunda na duhu, jo a ten badass maco. S manželkou se už několikátým rokem snažíme o dítě. Zkoušeli jsme nejrůznější metody, diety, polohy, etudy, grupáče a nějaký ten experiment. Odnesli jsme si to z toho, jen bolavý vřed na hemeroidu a pár osypek. Doktoři nám nedávali žádnou naději. Až na jednoho šamana, (který vůbec šaman nebyl, jen to byl ušatý a za podpaží nemytý Tonda bezdomovec), z indiánského zdravotního střediska (krabice ve které přespával, ale smrděla natolik, že oproti mým kalhotám, byste tomu mohli říkat veřejná serbouda), nám s manželkou sliboval na psí uši, že jednou se nám narodí výjimečný klučina a nebude to jen zbytečné pokračování neúspěchu našich několika pokusům o odplodnění dobré komiksové frančízy. Brali jsme ho za slovo, a prodal nám, za nekřesťansky zkřížené voodoo, hnusný bylinkový čaj který si máme potřít po pohlavním údu, když se máme připravit na akci. Ano, sice jsme museli do toho dupat jak králíci dlouhé 3 roky, ale čekání se pro jednou vyplatilo. Těhotenský test ukazoval žlutého Wolverina, a všichni jsme byly šťastný. Peklo se to v lůně krásných a netrpělivých 9 měsíců. Nastal ten Den D. Manželce praskla smlouvní voda, o koupi miliardovýho korporátu, při vaření brambor na sobotní oběd. Ihned jsem nastartoval moji starou škodovku, a jeli jsme do špitálu u Svatýho Joshe Booneho. Zaparkovali jsme na místo sanitky, která právě přijela znovu s umírajícím Deadpoolem, ale nikdo si na vedení nestěžovalo. Tak jo, sestřička nás vzala na příjem a začalo hodinu a půl odmražování děťátka. Porod jsme chtěli přirozenou cestou, aby jsme nenadopovali dítě hned na začátku, a nestalo se z něho, jako labolatorní zkumavky potratů z Dark Phoenixu. Doktor nám už hlásil, že už z konečků pysků mý starý brécy, vidí vycházející hlavičku. Potom sestoupla i hlavička, malý vláčný tělíčko a ty roztomilé malinkaté prstíčky. Je to kluk! Vykřikl s úsměvem a nadějí lékař. Vzápětí že přistrhne porodní šnůry a přendá ho matce, to bezvláčné malé tělíčko hodí o studený a modrý nemocniční linoleum, a v křiku roznese. Fuj, byl na něm pavouk. Kurva ne! X-Mutant už znovu ne! Tohle byl doslova porod! A sorry, na tohle jsme čekali několik let, kvůli několika neplánovaným přesouváním a odsouváním? Ne, díky, Aids už podruhý dostat nechci! A jakej pakoň to nazval hororem? Tak, kde se ty ďabelský distributore schováváš?
Jak už název "xmen" napovídá, příběh vypráví o jedné lesbicky okořeněné romanci dvou mutantek a každodenních příhodách jejich povedených přátel. Novým teplým mutantům škodí hlavně cílovka, pro kterou je to točeno - kdyby pan Xavier zjistil, že nejzáživnější mutant má být 16 letá holka, která utíká před velkým medvěděm, asi by mu narostly vlasy. I přes to, jak je to laděno, se v tom ale dají najít i dobré momenty, a celkově ten koncept se hmotněním sil je dobrý a i fanda fantasy si přijde na své. Kdo ale čekal další - stejně špatné - Strážce vesmíru?