filmfanouch6
12 654 bodů •
6
Nejzbytečnější remake dekády? Určitě ano. Nejhorší remake dekády? Rozhodně ne! Přesně takhle nějak v kostce se dá popsat americký remake francouzské pecky Nedotknutelní. Původní film je pecka, můj nejoblíbenější francouzský film, jedna z mých nejoblíbenějších komedií a především jedno z nejlepších děl celkové evropské produkce. Navíc vydělali 426 milionů dolarů, takže muselo být jasné, že se někdo pokusí na úspěchu svézt... vznikl už indický remake, argentinský remake .... a teď tu máme ten americký remake! Američtí Nedotknutelní měli původně do kin široce dorazit už v roce 2017 pod záštitou Weinstein Company, ale poté se z Harveyho Weinsteina vyklubal sexuální predátor a film se tak dočkal jen pár festivalových projekcí a následně se vydal na rok a půl do trezoru a reálně mu chyběl širší distributor... Po dvou letech se nakonec filmu ujmulo STX Entertaiment a film se tak vydal do široké distribuce. rReálně se asi na americký remake těšil málokdo... i přes solidní cast v podobě Kevina Harta, Bryana Cranstona a Nicole Kidman ale pořád nebyl důvod nějak navazovat na původní pecku. A ani výsledný film, který ve finále není vůbec špatný nezbaví člověka pocit, že... ten film reálně existuje fakt trochu navíc. Od začátku je jasné, že půjde spíše o kopírku než chůzi vlastním stylem. Americký remake začíná úplně stejně jako Francouzský originál automobilovou honičkou s policií a téměř většina té sekvence je zkopírovaná. Jediná výraznější změna je fakt, že je naprosto vynechán song Earth Wind and Fire a to je ve finále hlavní úraz toho, že je vše řemeslně oukey, ale výrazně slabší než minule. Jediné co si neskonale drží své kvality je casting a není slabší než v případě originálu je casting. Cranston a Hart mají stejně parádní chemii jako Cluzet a Sy v originále a Nicole Kidman je jako vždy parádní. Kevin Hart navíc pravděpodobně předvádí nejherečtější výkon své kariéry a dokáže uhrát několik dramaticky vyhrocených scén. Režie Neila Burgera je ve finále velmi fajn a ukazuje, že řemeslo v malíku ten člověk má. Na ten film se člověk může podívat a skončit nepohoršen, že se mu filmaři v podstatě snaží nabídnout to samé co známe z francouzské verze. Pár odlišnosti ale přece jen nová verze má. A neřekl bych, že k lepšímu: Především Dell (ve francouzském originále Driss) teď nemá jako v originále problém v tom, že má spoustu sourozenců, ale má syna! Celá ta linka vztahu otec/syn se nějak k filmu nehodí a celkově sráží charakter Della/Drisse. V originále se jedná o mladého, nezkroceného muže, který myslí především penisem. V remaku mu tyto vlastnosti nechybí, ale zároveň má fungovat jako otec. A to se daří o poznání méně! Celá linka s tím, že si ochrnutý a smutný Phillip dopisuje na dálku s ženou je v remaku trochu více roztažena a především upravená a pokusím se říct, že i toto byl trochu menší scenáristický tah vedl. Konec, který ve finále tvůrci Phillipovi v remaku nabídnou je sice milý, ale do jisté míry to také ovlivní osud jedné další postavy a moc to ve finále nefunguje dohromady. Především je třeba nevyužit jeden fakt: V originálním filmu má Dellův/Drissův bratr s místními gangstery a je na Dellovi/Drissovi aby ho gangu zbavil. Ve remaku je tato linka naznačena u Dellova/Drissova syna ale ve finále se nic z té linky nerozvine. A je to škoda, bylo by to možná zajímavější než klišé typu syn nemá rád otce, protože se mu otec moc nevěnoval. Celé je to ve finále umělejší než originál, minimálně je to ale slušně natočené, herci se snaží a minimálně za těch málo pokusů zkusit to trochu jinak než v originále si tvůrci respekt zaslouží. Pořád to bude neuvěřitelně zbytečný film u kterého si radši lidi pustí výborný originál, na remake se ale ve finále úplně negativně reagovat nemusí.