Pravá noha patří na plyn a pedál musí ležet na podlaze. Tom Cruise se i po šedesátce řídí jednoduchou filosofií, již lze vztáhnout na filmový průmysl i na libovolné závodnické okruhy. A proč ne obojí naráz? Nestárnoucí hvězda zvládla po šestatřiceti letech osedlat kokpit stíhačky ve druhém Top Gunu a ve studiu Paramount Pictures hodlá protáčet miliardy i nadále. Nejenže osmý film z franšízy Mission: Impossible letitou produkcí šponuje rozpočet ke 400 milionům dolarů, ale s vidinou prázdných peněženek dnešních i nostalgických diváků možná vznikne také opožděný sequel k přehlížené závodní řachandě Tonyho Scotta Bouřlivé dny (Days of Thunder) z roku 1990.
Články 143
Barbie vyvolala ve filmové branži obrovský poprask, jehož přesný důsledek zatím neznáme. Dát dohromady filmovou produkci chvíli trvá, zvlášť v hollywoodském měřítku, přesnou intenzitu a životnost nečekaně intenzivního úspěchu hračkáčského blockbusteru tedy začneme pociťovat nejdříve napřesrok, až se na nás začnou hrnout další brandy Mattelu a Hasbra ve snaze zaplácnout díru po ustupujících komiksech. Musíme zatím doufat, že studia si odnesla ta správná ponaučení, i když bychom na to raději neměli vsázet. Aktuální informace o plánech na další Barbie znějí všelijak.
Letní filmová sezóna roku 2023 náležela především dvěma snímkům, které si premiéru odbyly ve stejný den a z vlastní tematické i estetické rozdílnosti vyždímaly oboustranně lukrativní marketing. Růžová Barbie byla s tržbami 1,5 miliardy dolarů největším hitem roku, kvantovou fyzikou prošpikovaný životopis Oppenheimer si připsal necelou miliardu a navrch sedm Oscarů. Letošní následovníci? Internet se už začíná bavit souběžným uvedením listopadových filmů Gladiátor 2 a Čarodějka (Wicked – Part One), od nichž by si optimisté rádi slibovali napodobení fenoménu Barbenheimer.
Festival v Cannes sice už máme za sebou a pozornost milovníků filmu se pomalu začíná upínat ke Karlovým Varům, přesto se ještě v jednom ohledu na Francouzskou Riviéru vraťme. V souvislosti s tamním největším filmovým trhem totiž Evropská audiovizuální observatoř (European Audiovisual Observatory) zveřejnila statistiky týkající se evropského filmu a chození do kina. Co tedy u publika starého kontinentu během loňského roku bodovalo nejvýrazněji?
„Já jsem Ken!,“ zapěl Ryan Gosling v megahitu Barbie a na několik měsíců vyhnal fanouškům jakékoli jiné filmové melodie z hlavy. Třiačtyřicetiletý kanadský herec tím vedle Akademie, která se mu odvděčila oscarovou nominací, potěšil hlavně svou rodinu – manželku Evu Mendes a dvě dcery, osmiletou Amandu Lee a devítiletou Esmeraldu Amadu. V rozhovoru pro Wall Street Journal vysvětlil, že každou pracovní zakázku řeší právě s nimi a odmítá přijímat role, jež by ho i v rámci příprav nutily prozkoumávat jakékoli temné aspekty duše.
Margot Robbie se ukazuje nejen jako jedna z nejzářivějších hereckých hvězd současného Hollywoodu, ale také jako zdatná producentka, zapojující se do projektů s velkou šancí na přilákání diváckého zájmu. V této funkci se už podílela na miliardovém hitu Barbie a zaštítila i v jistých kruzích populární satiru Saltburn. A v producentské úloze toho plánuje ještě mnohem více.
Zrovna před pár dny jsme blahopřáli k čtyřicátým narozeninám herečce a režisérce Olivii Wilde a poněkud se strachovali ohledně její budoucnosti. Ne že bychom se báli, že zmizí z povrchu zemského, nicméně její skandály a rozporuplnými reakcemi provázená satira To nic, drahá (Don't Worry, Darling) nevěstila nic dobrého pro její režijní ambice. Možná jsme ale zbytečně plašili, protože se s ní nyní dala dohromady Margot Robbie, jež je coby herečka a producentka po úspěchu Barbie na kariérním vrcholu.
Je prakticky nevyhnutelné, že nostalgický cyklus zatne dřív nebo později své zuby do památné dvojice komedií za začátku století Pravá blondýnka (Legally Blond) o mladé právničce, která nemá v plánu kompromitovat svůj růžový životní styl kvůli kariéře. Naopak svět okolo sebe přetvoří k obrazu svému. Vzhledem k tomu, jak moc se alespoň na pohled tahle látka podobá veleúspěšné loňské Barbie, musí producenti vyloženě slyšet volání téhle série lačnící po návratu. A sama Reese Witherspoon má v plánu vyhrnout rukávy a dát se do práce.
Přestože se mělo za to, že Stmívání (Twilight) musí zákonitě zničit kariéru všem zúčastněným, tyto předpoklady se nepotvrdily. Jak z Roberta Pattinsona, tak Kristen Stewart se stali žádaní herci, kteří si mohou role vybírat. i když každý z nich má velmi rozdílné preference. Zatímco Robert naskočil do komiksového vlaku, Stewart má jiné představy.
Pokud vás moc netankuje každodenní realita, od roku 2000 můžete kormidlovat její komplexní simulaci ve videohře The Sims, kde rozhodujete o soukromí, hygieně, volnočasových aktivitách či stravování vámi vytvořených virtuálních lidí. Tento civilnější Minecraft patří k nejhranějším titulům vůbec, ale s filmovou adaptací si ho pro absenci kontinuálního příběhu zatím nikdo moc nespojoval. Margot Robbie a její produkční společnost LuckyChap Entertainment, jež stojí za fenomenálně úspěšnou Barbie, ovšem ve spolupráci s režisérkou Kate Herron (Loki) celovečerní verzi The Sims doručí. A možná tím pokládají základy pro další miliardový projekt.