Mattel chystá animovanou Barbie se studiem Mimoňů. Margot Robbie z toho nemá radost
Hollywoodský insider Matt Belloni ze svých zdrojů potvrzuje zprávu, o níž se spekulovalo už v minulém roce. Hračkářský gigant Mattel jedná s animátorským studiem Illumination o natočení animované verze Barbie, jež by měla zažehnout vlastní franšízu. World of Reel pak tuto zprávu hodnotí jako takřka hotovou věc.
Obecná reakce na tuto zprávu je taková, že čím víc se člověku líbila Barbie Grety Gerwig a Margot Robbie, tím více je touhle myšlenkou zhrozen. Illumination je studio profilované víceméně jako „antipixar“. Jednotlivé snímky mají nižší rozpočty a šetří na všem, co se dá, především na úrovni animace. Tematicky se pak soustředí na jednoduché, nenáročné náměty, které cílí hlavně na mladší publikum. Kvintesenciálním produktem tohoto studia jsou notoričtí Mimoni a minulý rok zažilo velký úspěch s Mariem (kterýžto snímek by měl být i mustrem pro Barbie).
Pokud se bavíme o „správných lekcích“ z úspěchu Barbie, na první pohled jim nemůže být představa nášupu od tvůrců Mimoňů vzdálenější. Snímek feministické režisérky Grety Gerwig testoval hranice toho, co snese mainstream, a nabídl relativně přemýšlivé a sebereflektivní dílo. Jednalo se o velký eventový film a kandidáta na zisk hlavních filmových cen. Barbie od Illumination bude nevyhnutelně rozjuchaná pestrobarevná blbina, u níž se dospělí v lepším případě prospí, v horším ty uřvané vylomeniny protrpí.
Ještě než ale začneme lámat rukama a stloukat šibenici, buďme přeci jen trochu shovívaví. Jistě musíme všichni na nějaké rovině chápat, že ne každý blockbuster může být koncipovaný stejně jako hraná Barbie. Už jen proto, že nejmenší publikum u ní bylo dost ztracené a jakkoliv jde o sympatickou anomálii, je nevyhnutelné, že chce Mattel vygenerovat i film mířený na děti, co si chtějí hrát s panenkami a nepřemýšlet při tom o smrti, celulitidě a údělu života ve společnosti.
Warneři a Gerwig s Robbie podle všeho nejsou z tohoto vývoje vůbec nadšení. Pokud Mattel odejde ke konkurenci, přijdou o možnost manipulovat s velmi lukrativním brandem. Na to ale kašleme, nás nezajímá, jestli přijdou producenti o lukrativní zakázku, ale jestli my coby diváci potřebujeme Barbie 2 od tohoto týmu. Jednička nám mnohem spíš dala vše, co jsme potřebovali, a nyní můžeme panenku vrátit do rukou dětem, jimž patří. Gerwig a Robbie si za svůj úspěch jistě zaslouží další příležitosti, bude ale možná lepší, když to bude nová látka .
Musíme doufat, že filmy jako Barbie a filmové atrakce od Illumination mohou koexistovat a společně tvořit zdravý ekosystém zábavního průmyslu. Jedno by nemělo vytlačovat druhé. Ale jak padlo na začátku, jestli se Hollywoodu podaří najít rovnováhu, se dozvíme za pár let, až se hračkářské filmy naplno rozjedou.