A je to tady. Ohromující úspěch animáku V hlavě 2 (Inside Out 2) nebere konce a pixarovský hit není jen kasovně nejúspěšnějším snímkem letošní sezóny – právě se totiž stal i nejvýdělečnějším animákem všech dob. Během šesti týdnů od americké premiéry překlenul hranici 1,46 miliardy dolarů, čímž překonal předchozího vládce Ledové království II (Frozen II), které žebříčku dominovalo od svého uvedení v roce 2019.
Články 56
Cože, už je to deset let? Ledové království, na němž už vyrostla celá jedna generace dívek, se nám rozhodlo velmi netaktně připomenout, jak ten čas letí. Snímku mnozí od počátku vytýkali, že nemít připsanou nechutně chytlavou melodii, jednalo by se o zaměnitelnou disneyovku, kterou vážně nezachrání jeden nemotorný dějový zvrat. Jenže jak je pak možné, že snímek zůstal s tolika dětmi i jejich rodiči?
Přestože jejich remaky a pokračování včetně Indiana Jonese prodělávají, u Disneyho dál používají jediný recept – vydržet a servírovat animované menu, které publikum zná a tedy nemůže odmítnout. Na cestě je tudíž Toy Story 5 a také Ledové království 3. Disneyho obchodní ředitelka a režisérka Jennifer Lee na londýnském filmovém festivalu prozradila, že na završení trilogie Frozen už studio aktivně pracuje a že jí dosavadní výsledky učarovaly.
Komerční úspěch animovaných filmů od studia Disney/Pixar skončil spolu se začátkem pandemie covidu. Kdo se v rámci rodinných animáků ocitl na výsluní? Studio Illumination, které letos do kin uvedlo adaptaci Super Mario Bros. ve filmu. Co bude dál?
Animovaná jízda Super Mario Bros. ve filmu vstoupila před Velikonoci do českých kin a přepsala letošní statistiky tuzemských premiér. Mario a Luigi složili reparát v rámci filmové adaptace na jedničku s hvězdičkou. Konkurence pouze přihlížela.
Animovaná verze arkádové hry Super Mario momentálně v kinech boří rekordy. První hrané zpracování z roku 1993 však dopadlo katastrofálně. Režiséři, jimiž byla manželská dvojice Rocky Morton a Annabel Jankel, vedli tuhé boje s producenty i se známými herci jako Bob Hoskins nebo Dennis Hopper. Propadák Super Mario Bros. přiměl herní společnost Nintendo stáhnout práva, která si ze strachu před dalším fiaskem úpěnlivě střežila bezmála třicet let. A vyplatilo se.
Navrch přidáme novou hranou adaptaci klasického animovaného hitu od Disneyho a muzikálový seriál, který by měl být šitý na míru všem fanouškům a fanynkám žánru.
Posledním snímkům studia Disney se v kině dvakrát nedařilo, Disney Plus je značně zadlužený a mnohé projekty se z finančních důvodů ruší. Je nutné přijít se změnami, animátoři v čele s výkonným ředitelem Bobem Igerem se proto rozhodli vsadit na jistotu.
Ani oscarová sbírka na poličce už pro většinu hollywoodských herců a hereček není zárukou tučného šeku za odvedenou práci. Nekompromisní průmyslová mašinérie totiž hledí jen na zisk — a toho se v posledních letech dosahuje mimo komiksové světy Marvelu a DC poměrně vzácně.
Rozsáhlý empirický výzkum zkoumal proměny diváckého chování, a to jak z hlediska chození do kina, tak i sledování obsahu na streamovacích platformách. Studie srovnává pět druhů diváků a návštěvníky kin rozděluje do čtyř skupin. Mezi jednotlivými kategoriemi jsou přitom zásadní rozdíly.