Dáma ve zlatém vypráví pozoruhodný skutečný příběh ženy, která se rozhodla dosáhnout spravedlnosti a za každou cenu bojovat o dědictví, které její rodině právem náleželo. Šedesát let poté, co byla za druhé světové války nucena utéct z milované Vídně, se Maria Altmannová (Helen Mirren) rozhodne získat zpět rodinný majetek, který jí byl zabaven nacisty. Patří k němu i umělecká díla nevyčíslitelné hodnoty, mezi jinými i slavný portrét Adele Bloch-Bauerové I. od Gustava Klimta, který se stal národním pokladem. Za svého právního zástupce si vybere ne velmi zkušeného, ale o to odvážnějšího, mladého muže Randyho Schönberga (Ryan Reynolds). Spolu se pustí do zdlouhavého a náročného soudního sporu s rakouskou vládou a Nejvyšším soudem USA, který se nakonec stane jedním z nejznámějších restitučních sporů v historii. (Forum Film CZ)
Čekal jsem víc...samotné téma bylo toho příslibem. První historicky starší dějová linka byla fajn, ale ta z přítomnosti neměla jiskru. Trošku jsem tam postrádal emoce..něco...špatné to nebylo, ale...
V některých scénách odehrávajících se ve Vídni na konci 30. let 20. století jsou vidět pouliční cedule, ale jedná se o poválečné (modré s bílým písmem) cedule, většinou dlouhé a obdélníkové; předválečné cedule mají bílé pozadí s černým písmem a jsou téměř čtvercové.
Zatímco Randol a Maria jedou po Sunset Boulevardu, v dálce na ulici se viditelně objeví billboard na film Strážci Galaxie (2014), zatímco časové období scény se má odehrávat v roce 1999.
Advokát ani žalobce nemohou doručovat předvolání/žalobu, musí to udělat osoba, která není do případu zapojena, například soudní doručovatel.