Saudek mi je absolutně proti srsti a Roden tohoto slizouna vystihl výborně. A právě Roden je to jediné, díky čemu jsem tenhle neskutečně utahaný (více než dvouhodinový) film, dojel do konce.
Roden si to očividně užíval a je upřímně jediným důvodem, proč s Fotografem vůbec ztrácet čas. Viděna první polovina dvoudílu pro televizi a stačilo mi.
Jana Saudka mám rád, stejně jako Karla Rodena a překvapilo mě, že Roden v tomto filmu skutečně hraje Saudka a je to něco naprosto odlišného od všeho, co v českém filmu dělal. Potud výborné. Horší je to se scénářem. Dvoudílná prezentace je naprosto zbytečná, ten film na to nemá a z řady motivů mi bylo naprosto špatně. Celkově to na mě budilo dojem jako osobní pomsta, než cokoli jiného.
Na film jsem se moc těšil,protože mám pana Saudka moc rád a Karel Roden ho zahrál dost dobře,děj byl trochu nudný a dost roztahaný,ale jinak jeden z mála nových českých filmů na který se dalo dívat.
Ač je poznat čí verze se tu vypráví, je mi to fakt jedno. Figurkovité vyprávění jenž má tón titulků v Blesku, černobílé škatulkování a těžko stravitelné přehrávání... kam to Karel zase vlezl. Paní Pavlásková natočila jeden dobrý film, který byl zjevně výjimkou potvrzující pravidlo - její tvorba je toho důkazem.
Bez Karla Rodena by Fotograf nebyl dobrým filmem. Nemá totiž jasně daný příběh, spíše působí jako sled událostí, které Roden svým výkonem přeci jen dělá zajímavější. Své k tomu řekne i taktéž výborná Marie Málková. Závěr je vzhledem k pomalejšímu tempu filmu lehce uspěchaný, tam to chtělo víc času. Na scénáři je znát, že k němu měl Jan Saudek hodně co říct, ale film se netváří jako jediná a ta pravá pravda, proto ho ani tak neberu. Jinak mu nechybí trefně bohémská atmosféra, kterou hudba i kamera ještě podtrhují.
Film dostává nějakou dramatickou stránku teprve v závěru a tak je jeho délka nejsmrtelnějším problémem. Jinak samozřejmě nelze opomenout skvělého Karla Rodena i výbornou Marii Málkovou a fakt, že spousta scén je příjemně bizarních, vtipných či jen zajímavých a dost podrobně pitvají osobnost Jana Saudka (pokud se ovšem drží pravdy). Nicméně jako celek snímek naprosto nezvládá zaujmout a už po několika desítkách minut se objeví nutkání přepnout jinam, pokud člověk zrovna vládne televiznímu ovladači. Opravdu je to většinou jen sled scén, charakterizujících život JS, které nejsou ničím výrazně dramatickým propojené a vystříhat jich polovinu by filmu bohužel vůbec neublížilo, naopak. Mít snímek celou dobu takovou štávu jako posledních 20 minut, všechno by bylo v pořádku.