Ferdinand přichází o práci a zároveň o iluze. Jednou večer zjistí, že dívka, která mu hlídá děti, je Marianne, se kterou kdysi flirtoval. Rozhoduje se vše opustit a vydává se spolu s ní na bláznivou cestu plnou obchodování se zbraněmi, politických komplotů, ale také zastávek v přírodě a mileneckých hádek. (Festival francouzského filmu)
Godard přinesl Belmondovi jeho první zásadní roli a v tomto snímku se opět spojili a přinesly neobyčejnou a podivnou podívanou, která je na Belmonda velice odlišná, ale na Godarda klasická.
Tento film mě bohužel příliš neoslovil. Zvláštní poetický film, ve kterém se lze jen těžko vyznat. Je to trošku zmatené a za mě chybí scénáři pevnější kostra. Jean-Paul Belmondo zahrál pěkně i jako mladý a ještě nepříliš ostřílený herec, ale mě to nějak nestačilo a dostalo se mi jen průměrného zážitku.
Tak muselo to přijít, že to s Godardem nemohly být jen pětky a čtyřky. Petříček už to na můj vkus s "intelektuálštinou" přehání, na sdělení myšlenky rozhodně nebylo tohle nutné, z čehož vyvozuju jistou samoúčelnost. Godard podle mě ani nevychytal délku, pár střihů by neuškodilo.