Ferdinand přichází o práci a zároveň o iluze. Jednou večer zjistí, že dívka, která mu hlídá děti, je Marianne, se kterou kdysi flirtoval. Rozhoduje se vše opustit a vydává se spolu s ní na bláznivou cestu plnou obchodování se zbraněmi, politických komplotů, ale také zastávek v přírodě a mileneckých hádek. (Festival francouzského filmu)
Godard přinesl Belmondovi jeho první zásadní roli a v tomto snímku se opět spojili a přinesly neobyčejnou a podivnou podívanou, která je na Belmonda velice odlišná, ale na Godarda klasická.
Tento film mě bohužel příliš neoslovil. Zvláštní poetický film, ve kterém se lze jen těžko vyznat. Je to trošku zmatené a za mě chybí scénáři pevnější kostra. Jean-Paul Belmondo zahrál pěkně i jako mladý a ještě nepříliš ostřílený herec, ale mě to nějak nestačilo a dostalo se mi jen průměrného zážitku.
Bláznivý Petříček je nejznámějším filmem Jeana Luca Godarda, dokonce známější než U konce s dechem. Je to formální a živelná hříčka s dada humorem, která musela být ve své době nesmírně vtipná a osvěžující, ale dnes se tento film stal kulturní institucí a je vlastně dost obtížné jej hodnotit. Je to lyrický film o věcech, které dnes už nikomu moc neříkají, ale pořád je tam Belmondo a Anna Karina. Objektivní klasika pro cinefily. Pro normálního diváka dost nestravitelný film, ale to byl vlastně už tenkrát.