Po druhém zhlédnutí naprosto otáčím názor. Naprosto skvostná podívaná, se skvělým Rutgerem Hauerem především, s úžasnou atmosférou alá 70s kriminálka, ale v budoucnosti. Harrison Ford jako obvykle úžasný, ale žádný výkon špatný nebyl. Citace ke konci filmu se slzami v dešti patří k tomu nejhezčímu, co jsem kdy slyšel (toto jsem si ale myslel vždycky a proto jsem poprvé dal jednu hvězdu a ne odpad)....jsem rád, že jsem filmu dal druhou šanci.
Chápu všechny ty myšlenky/témata, která film rozebírá. Roy Batty je jedna z nejlepších postav v rámci sci-fi. Vizuální ztvárnění je krásné. Hudba je skvělá. Ale jako celek mě ten film neskutečně nudí. Sorry.
Nelze jinak. Film, který překonal svou dobu a která určil hranice nového žánru. Režisér i hlavní herec v životních úlohách, je to prostě úžasný... O hudbě (a zvuku obecně) samozřejmě darmo mluvit, vizuální orgie jsou tím neuvěřitelně podpořeny. Chce to vidět Final Cut, přijde mi nejpřesvědčivější a nejvíc odpovídá duchu celého filmu... A ano, je to roztahané, dějově pomalé a na dnešní dobu se tam v podstatě nic neděje, ale přesně to dělá tenhle film legendou, které by nikdo nehádal rok vzniku...
Neviem asi som odchovaný na tom, čo vzniklo na základe tohto filmu, a asi som čakaľ veľa, ale tento film ma sklamal nudil a nezaujal. Možno časom objavím, čo sa na ňom všetkým páči ale teraz mi to pripomínalo Fantagíro z budúcnosti.
Final Cut Dějově v podstatě velmi jednoduché, ale s obrovským přesahem. Noirově kyberpunková atmosféra dodnes zřejmě nepřekonána. Významově trochu jinde než původní Dickova povídka, ale není to nutně na škodu. Viděl jsem asi víc verzí, ale posledních několikrát tu finální.
Na některý filmy se prostě musí člověk správně naladit. V případě tohoto filmu byla totiž asi nesprávná konstelace hvězd a zážitek se posral, jak jen to šlo, takže jsem tento film v podstatě zavrhl. Znovuzhlédnutí po více než roce mi však mnohé věci osvětlilo. O poznání více jsem docenil nedějovou stránku - atmosféra tvořená podmanivým soundtrackem a neo-noirovou estetikou byla vynikající. Jenže stejně jako ta podivná gejša na vzducholodi nad městem, i mně se stále nad kompletním přijetí tohoto díla vznáší problém. Prostě se nedokáži plně napojit na postavy. Deckard mi připadá jako nahraditelný hajzl - v podstatě znásilní Rachael a pracovní kompetenci prokáže jen vypátráním replikantky, která evidentně svoji hlavní partu nechala za sebou. Samotní replikanti jsou ještě zvláštnější. Chápu, že žijí pouze pár let, ale nečekal bych, že tomu bude odpovídat i jejich mentální úroveň. V mnoha situacích se totiž chovají přinejmenším pochybně (replikant Roy místo toho, aby Deckarda zabil, prorazí hlavou stěnu). Jasně, asi jsou zoufalí a selhávají jim funkce, ale tahle se z už tak bizardní scény vytrácí napětí, nemluvě o podivnosti hororového nádechu finální konfrontace, jenž se k jinak temné detektivce moc nehodí. Ale jinak jo, samotný závěr včetně Royových mouder a morálního poselství to docela zachránil.
Přelomový film. Krásné poetické krimi drama s úžasnými efekty, stejně tak skvělou, ikonickou a do prostředí víc než vhodnou hudbou, díky které se opravdu cítíte, jako v jiné době 🌃 80%
Příběh vychází ze skvělé knihy P.K. Dicka a je to jeden z filmů, kde aspoň něco z Dicka vůbec zůstane. Co mně na filmu nesedlo je vizuál, který je většinou považován za největší sílu tohoto díla. Jenže na mě to prostě nepůsobí jako reálný svět, ale jako sice velmi propracované (často ale až přeplácané) kulisy. Když to srovnám s 2049, tak Villeneuve stvořil mnohem působivější svět, který pravdu působí jako možná realita budoucnosti. A není to dáno kvalitou CGI atp., protože třeba zrovna Scott v o tři roky starším Alienovi má vizuál, který perfektně funguje i dnes.