sek
427 bodů •
5
Zdeněk Tyc je jedním z posledních "spravedlivých" v českém filmu, jedním z mála, kdo se u nás ještě věnuje sociálním problémům a tématům morálky. Za to si bezpochyby zaslouží hluboký obdiv a úctu. El Paso ale bohužel doplatilo na to, že se jako scenárista a režisér v jedné osobě nedokázal rozhodnout, o čem, proč a jak vypráví. Příběh, který se skutečně stal, zbavuje autentických detailů a posouvá do obecné, místy až proklamační roviny. "Velký" umělecký film (sen o autě, které nás vyveze z problémů, ale na jehož roztlačení je ale potřeba vícero rukou) nepříliš šťastně střídá s "malým" autentickým dokumentem (hlavně romské děti jsou úžasně bezprostřední). Pokud bych měl vybrat největší klad filmu, pak je to vztah Věry a Slečinky, který projde dle mého názoru zajímavým a uvěřitelným vývojem, pokud největší zápor, pak je to dušínovská nezištnost kurátora Kochty, která je podle mě podána nevěrohodně a místy snad až směšně a trapně.