Nový časosběrný dokumentární film režisérky Heleny Třeštíkové René – Vězeň svobody, který vstoupí do kinodistribuce 7. dubna, uvádí v předpremiéře festival Jeden svět. Autorka tak navazuje na pozoruhodný titul René, za který v roce 2008 obdržela cenu Evropské filmové akademie v kategorii nejlepší dokument.
Články 6
Anny, novinku ceněné režisérky Heleny Třeštíkové (Manželské etudy, Marcela, Katka, René), jsem sledoval se smíšenými pocity. Autorka originálního časosběrného přístupu sice opět do pomyslné hlavní role obsadila vymykající se postavu z periferie, niternější vyznění a zpráva většinové společnosti jako kdyby se však kamsi vypařila. Což je veliká škoda.
Hana Třeštíková, producentka a dcera Heleny Třeštíkové, se pokouší jít v matčiných šlépějích. 21. března 2019 uvedou tuzemská kina prvně její časosběrný dokument "Manželské etudy: Nová generace", v němž si Hana Třeštíková posvítila na mladou rodinu technařů.
V minulosti již dokumentaristka Třeštíková zachytila dramatické osudy ve filmech Marcela (2006), René (2008) nebo Katka (2010). V novém snímku Mallory (2015) se autorce podařilo zachytit snahu hrdinky, která se po životních peripetiích snaží odrazit ode dna a vrací se do běžného života.
Byly to vůbec její první krůčky ve světě profesionálního filmu - patnáctiminutový snímek Zázrak na téma Jak ženu mění mateřství. Ale když jste u porodu malého človíčka, logicky vás zajímá, co s ním bude dál. Režisérka Helena Třeštíková se pustila do svého vůbec prvního časosběrného dokumentu a 37 let sledovala nejen život Honzy Kettnera, jeho rodičů a mladších sester, ale i osudy Karla Gotta a nové kapitoly v historii dobývání kosmu. Výsledkem se stal celovečerní snímek Soukromý vesmír.
Totální devastace. Fyzická, psychická i morální. Spirála, po níž se spouští drogově závislá Katka, hrdinka nového dokumentu režisérky Heleny Třeštíkové, nemilosrdně míří k bodu absolutního sebezničení. Nebo snad může mít tento příběh happy end?