Až na tu trochu křeč, když ke konci hráli na to piano a začli u toho zpivat. Jinak asi nejlepší film Alice Nellis, kterej zkrásnila svou přítomností báječná Iva Bittová (která s přehledem zastíní všechny ostatní, i Rodena). Je to pohled do jednoho dne jedné ženy, která to má všechno trochu složitý a pomíchaný a je to prostě ženská (už jenom to, že dostala botičku mluví za sebe, chch, čímž nechci nikoho ponižovat). A abych nezapomněl - skvělý záběry, skvělá kamera a hodně dobře nasazená hudba soundtrack. Je to fakt takovej laskavej a dobrej českej film. A to říkám hodně pomálu.
Nejlepší film od Alice, který dokazuje mou teorii, že pokud má český režisér talent, potřebuje ještě přísného producenta (kterému nejde o prodávanost či náklady, ale o kvalitu). Jan Svěrák vyždímal z Nellis naprosto vynikající vizuál (pochvalu zaslouží i Ramunas Greicius - kamera), jasný příběh se sdělením a tahem na branku a hlavně jí zabránil v jejích oblíbených ukecaných scénách, které dělají z deseti minut hodinu! Navíc všichni víme, že Iva krásně zpívá, nikdo nepochybuje o tom, jaký je to kus ženský, ale jestli budu muset zase deset let čekat, než opět dokáže, že i mezi herečkami patří v Čechách do top5, tak to snad fakt s českou kinematografií zabalim. Karel je už mezinárodní formát, takže od něj miň jak nadprůměr nečekejte, Marthička to odehraje roztomilým úsměvem a tak jen unaví snaživý Ivan Franěk a lehce otráví Natálie Drabiščáková. Palec nahoru i za minivýkon na Lva pro mistra Krobota. Soundtrack Niny Simone je přesně to, co film potřeboval, aby ho to nakoplo k pěti hvězdám, alespoň pro mne! Julie už není nejmladší, dcera vyrostla, manžel utíká k práci i jinam a ani ona nežije poklidným rodiným životem a v tu chvíli zemře zpěvačka jejího mládí a ona by se ráda vrátila do let, kdy vše bylo jasné a tráva voňavější - jenže to přece nejde, nebo jo?... 90%
ART! ... to musí být jedině Art. Tohle slovo pro mě znamená (v souvislosti s filmem), že cokoliv, co normální člověk považuje za bláznivé, je v tomto případě obdivuhodně krásné, hodno zamyšlení a prostě... tomu vy nerozumíte...:)
Já nevím, filmové školy nemám, ale když mám co dělat, abych dialogům rozuměla, protože herci "šuchlají" a sotva otvírají hubu, dost mě to se*e. Ivu Bittovou mám ráda, je to brňanda jako já, ale tady se mi na ní líbilo jen to bleděmodré oblečení. Rodena bych shodila z přídě toho jeho lodního baráku. A zbytek lidí... no, dobře, dyť sou to Pražácííí...
Ale vážně, žena má vědět, co chce. Tímto filmem Alice Nellis ženám moc nepomohla. Sama je totiž taková rozháraná a její filmy podle toho vypadají.
(4.11.2020)
Upřímný film o malých věcech a člověku ve své nedokonalosti. Fyzický přístup k postavám, přeříkávání v dialozích, šepot - to všechno dělá z Tajností "sousedskou" záležitost, které lze bez problémů věřit a do níž je možno se vcítit. Iva Bittová r-u-l-e-z!
Film o ženě pro ženy, ale nejen pro ně, protože i já se u toho velmi bavil a to jsem nic nečekal. Skvělá páce režie, kamery s hudbou, hudba sama o sobě je skvělá občas mi připadala jako z Americké krásy), také jeden z O.S.T. který patří do mého playlistu, výborný, přirozený herecký projev Ivy Bittové, na které je film postaven a celou dobu na sebe strhává většinu pozornosti, Roden se sice objeví jen v pár minutách, ale stojej za to. Alice Nellis je velice talentovaná a dokáže natočit film, který nevypadá typicky česky, ale má svoje vlastní kouzlo a je na vysovké úrovni.
Proč mám takový neodbytný pocit, že široce oceňované české filmy jsou o lidech, kteří ve skutečnosti buď neexistují, nebo jsou alespoň napsáni tak, aby se jich týkalo co nejméně skutečných problémů? _______ Tohle jistě nevadí v žánrových filmech a jako otevřené melodrama bych Tajnosti dokázal přijmout. Ale jako film o "obyčejné ženě středního věku, která si najednou uvědomí, že jí ve spořádaném životě něco chybí" - hm, je to takové jak z příručky feminismu z 50. let (viz Betty Friedanová: Ženská mystika). ___________ Opět, nebyl by to problém, kdyby kolem hlavní hrdinky nedefilovali jen byznymani, klavíristi, divadelní herci a léčitelky, zkrátka figurky z umělého, přeušlechtilého světa, kde se všichni rýpou ve vlastní duši a ostatní problémy se jich netýkají, nebo je hážou za hlavu. (Vždyť i ten krachující krámek s hudebninami je vlastně jen taková poetická rekvizita...) ____________________________ Tajnosti podle mého ukazují především na problém, že u nás je velmi špatně vyprofilována linie "ženského filmu". Výsledkem je snůška různých klišé a kýčovitých scének (vrcholem jsou "taneční vize", které působí jako sebeparodie), případně výjevů, u nichž absolutně není jasné, zda byly míněny vážně (hrdinčino "probuzení" u léčitelky).__________ Je mi vlastně dost líto, že tak přirozená bytost jako Iva Bittová dostala velkou příležitost zrovna ve snímku, jehož hlavní slabinou je nepřirozenost, chtěnost a vykonstruovanost. _____ Chápu, že mnoho lidí díky Tajnostem objevilo Ninu Simone, uznávám, že velkoměstská kultivovanost je lepší než vesnické buranství jiných českých filmů, všímám si dokonce, že přinejmenším Karel Roden a Martha Issová jsou také lidé, kteří na kameru nikdy neznějí falešně, ale co naplat...
Ozaj zaujímavý snímok. Jedná sa v podstate o taký artový slice of life s Ivou Bittovou v dobrých rokoch. Až sa mi ťažko verí že sa do takéhoto projektu pustil mladý Svěrak lebo to je úplne mimo jeho štýl. Po príbehovej stránke film dosť pokulháva. Je to v podstate iba koláž scénok z toho niektoré sú komické a niektoré zas dramatické. Celkom mi je ale ľúto že je z toho iba "one-women show" Bittovej a že herci ako Roden idú do pozadia. Potešil ma soundtrack od mojich folk-rockových obľúbencov Buty, aj keď ich hudba bola celý čas celkom nevýrazná. Čiže suma sumárum sa jedná o dobrý film, iba nie dotiahnutý do konca 6/10