Mama

67%
Mama
Pět let Lucas (Nikolaj Coster-Waldau) vytrvale hledal malé neteře Lilly a Annabel, které po násilné matčině smrti zmizely i s otcem neznámo kam. Jeho pátrání, hraničící s posedlostí, narušuje i vztah s přítelkyní Annabel (Jessica Chastain), ale Lucas se nakonec dočká satisfakce. Obě dívky se najatým pátračům podaří najít v opuštěné chatě stojící uprostřed hlubokých lesů. Dívky jsou zubožené, sociálně velmi zaostalé, ale naživu, což si nikdo neumí vysvětlit. Protože jejich návrat do civilizace proběhne nečekaně rychle, může Lucas zažádat o jejich svěření do své péče a spolu s Annabel se jim snaží nahradit harmonickou rodinu. Postupně si ale oba začínají klást otázku, zda si s dívkami nepřivedli domů i někoho dalšího. Někoho, kdo Lilly a Victorii pomáhal celou tu dobu přežít a teď se jich nechce vzdát. Zvlášť Annabel nese narůstající dusno provázené znepokojivými jevy hůře, protože je zjevné, že si mateřskou lásku obou dívek bude muset vybojovat proti soupeři, který používá dost děsivé zbraně... (oficiální text distributora)



Brenan88
Brenan88
47 170 bodů
8
Oooo tak tahle Mamča opravdu umí nahnat hrůzu,celý film jsem byl napnutý a očekával jsem co se bude dít. Skvělé lekačky a atmosféra houstla každým okamžikem. Škoda.že tak brzy odhalili zjev Mamči,protože pak už mi to nepřišlo ani tak hrozné. Nebýt toho zpackaného finále ( pro mě ),tak by se jednalo o jasných 85%.
Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
6
Nijak objevný ale přesto atmosferický a občas i řádně děsivý horor z produkce Guillerma del Tora. Atmosfericky povedené a některé scény podpořené speciálními efekty, byly opravdu děsivé. Škoda horšího konce, který předchozí děs a atmosféru zcela postrádá.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
36 587 bodů
9
Emotivně strašidelný hororový snímek s poněkud dusnou atmosférou a silným, byť ne zase až tak originálním, příběhem. K řadě krváků se jedná o příjemnou změnu. Škoda jen onoho amerického nešvaru do všeho strkat tzv. lekačky. Pokud by se vytvořila taková ta děsivě zoufalá temnota po vzoru japonských duchařských snímků, mohlo to být atmosféricky daleko lepší. Budování hrůzy a děsu se dělá prostě bez lekaček. Snímek je prvním celovečerním počinem režiséra Andyho Muschiettiho, který natočil na základě svého krátkého filmu „Máma“ (2008), který svou hrůzou a děsivostí přesvědčil Guillera del Tora aby mu dal, coby začínajícímu režisérovi, a jeho první film produkoval. Nadpřirozený snímek se snaží využít pohádku jako prvotní zdroj strašidelných příběhů, a to velmi starou, avšak osvědčenou formou vyprávění. Určitý druh potenciální hrůzy je však poněkud tlumen uvědoměním, že podobných snímků již dříve vzniklo nemalé množství, takže po divácké stránce vzniká dojem, jakoby se vstupovalo do stejné námětové řeky. To však nemění nic na tom, že snímek má svou roušku upřímnosti. Obzvlášť ve vizuálních efektech, na kterých se viditelně nešetřilo. I ta hudba umocňuje děj a herecké výkony také nejsou až tak hrozné. Buď jak buď, Guillermo del Toro měl v tomto coby producent šťastnou ruku.

Dodatečné informace

Původní název:
Mama (více)
  • Kanada Mama
  • Kanada La madre
  • Kanada Majka
  • Kanada Mamá
  • Kanada Mamã
  • Kanada Mamma
  • Kanada Μαμά
  • Kanada Мама
Premiéra v ČR:
21. 3. 2013
Distributor:
CinemArt
Země původu:
Kanada, Španělsko
Rozpočet:
15 mil. USD
Tržby:
146,5 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


Powered byJustWatch

  • V tomto věku by se Victoriin zrak za pět let změnil natolik, že by její starý předpis už nestačil k tomu, aby Lucase poznala.
  • Když mladá Viktorie poprvé vstoupí do chaty, šlápne na sníh, který se jí přilepí na nohu a odhalí, že je to vlastně bílý koberec.
  • Když Burnsie poprvé najde chatku a dívky, ve chvíli, kdy k ní přichází, je na dveřích vidět jeho stín. Slunce je vidět za ním, takže případné stíny by měly být vrhány směrem ke kameře. Důvodem stínu je prkenný reflektor, který slouží k zajištění výplňového světla pro scénu, ale nelze jej vysvětlit zobrazeným prostředím.