Recenze filmu Pí a jeho život

76%

Komentáře a recenze 57

petra-satkova
4 740 bodů
10
Life of Pi mě zasáhl do místa, kde jsem to vůbec nečekala, odkryl něco tam hluboko uvnitř mě. Už dlouho na mě film takovým způsobem nezapůsobil a ať si každý říká, co chce, ale pro mě je toto dokonalost. Spousta zajímavých myšlenek a úvah, navíc už jsem to psala u pár filmů, miluji velké věci a myšlenky ukryté navenek v těch samozřejmých a pro někoho bezvýznamných. Poselství filmu není jedno univerzální, ale každý si ho může přebrat a vyložit po svém. Rozumím, že někoho může naštvat to, že celý film směřuje k jakémusi cíli a závěrečná pointa to celé jakoby smaže (nebo ne?). A nepochopím, jak někdo u tohoto filmu může napsat, že je to kýč, technicky a vizuálně je to vybroušený diamant, kdybych si nepřečetla, že ten tygr je počítačový, nikdy by mě to nenapadlo, film může vypadat navenek pohádkově, ale zároveň se neztratila jistá syrovost a krutá realita přírody. Možná mě teď spousta lidí bude považovat za silně sentimentálního člověka, ale mé oči od potopení lodi do skončení titulků nezůstaly suché. Hodně silný a emocionální zážitek, že si budu muset překopat mou topku filmů roku 2012.
jaro.mir.mara
4 542 bodů
6
Rozvrzané ale místy milé vztahování se k západu a hledání sebereflexe v kýči. Skoro se nabízí odnést si rýpavé poselství: Nezáleží na tom, jestli lžeš, hlavně když se to líbí. Duchovno šustí papírem a naivitou. Jak se ale čas od času stává, povedený (a jak jinak než kýčovitý, byť na ruby převrácený) závěr otupí většinu nejbolestivějších výtek.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
9
Věrné zfilmování knížky - příběhu duchovně založeného indického chlapce, který se z potápějící se lodi, kde zahyne celá jeho rodina včetně zvířat z jejich ZOO, zachrání se lvem, hyenou, zebrou a opicí na člunu a pluje oceánem. Vizuálně krásně udělané - tygr, fosforeskující vody, velryby, ostrov - jako by to často ani nebyla pravda a hlavní hrdina jen snil. Právě proto si i autor, jemuž Pí po letech svůj příběh vypráví, právě tuto jeho magickou verzi zvolí za tu, které chce věřit, než aby přijal realisticky kruté vyprávění o přežití...
Kamil Fila
Kamil Fila
4 149 bodů
6
Možná jsem naivní, nebo ten film shledávám poněkud sofistikovanější než je. Ale - SPOILER - je to v zásadě o tom, že náboženství je sebeklam, který lidé používají k tomu, aby jim život připadal snesitelnější? Pokud ano, tak 95 % filmu/knihy se sice může leckomu líbit, ale na konci se jim autoři vysmějí "haha, podlehli jste new age kýči". Možná je tohle nejhlubším poselství, možná se nám tu nabízejí dvě varianty "fantazijní-idealistická" vs. "realistická-nepříjemná" (a na vás je, abyste si vybrali podle svého založení), nebo jde o čistou pseudo-spriritualitu a la Paolo Coelho. Z filmařského hlediska je film skvost - potopení lodi, které trvá asi 10 minut a je natočeno v několika málo záběrech, dalece předčí hodinové potápění Titaniku. Tygra a orangutanku hrál nejspíš Andy Serkis.
kery-
kery-
3 671 bodů
8
Ty Oscary jsou zaslouženě:) První půl hodina je sice celkem nuda (i když asi byla nutností), ale pak se to změnilo v něco, co je přesně podle mého gusta. Za tisíce surikat u konce bonus palec nahoru, žeru ty mrchy :)
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
8
Velmi zajímavě točený film! Skvělý nápad podle mého. Příběh je velmi silný a to je u takového filmu důležité. Prvky přírody jsou u mého hodnocení další plusové body. Vizuálně skvěle zpracované. Líbilo se mi to, a to tak, že hodně! 80%
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
8
Spirituální a technicky zpracované drama, který má charakter, srdce a sympatický režijní švih. Velkolepé dobrodružství, pro které prosím Oscarovou nominaci za vizuální efekty. Takové filmy jsou vytvořené z lásky a já si je užívám. Velké mínus je český dabing, ale za to tvůrci nemůžou. Ang Lee's directorial treasure.
Fanik
Fanik
3 092 bodů
9
Neuvěřitelně pěkný film.
sunfreedom
2 368 bodů
6
Nemohu se zbavit pocitu, že mi unikl hlubší smyslu filmu. Tedy kromě klasického filosofování na téma života a smrti. Visuálně je to samozřejmě skvělé, ale domnívám se, že z hlavního motivu se dalo vytěžit mnohem, mnohem víc.
vladimraz
vladimraz
2 224 bodů
10
Bomba, tohle mělo vyhrát hlavní cenu za film. Neuvěřitelný příběh který mě na dvě hodiny přikoval do křesla. Pro mě osobně i o moc lepší než milionář z chatrče kterému se film nejen stylisticky hodně podobá.