Bez doteku

39%
Bez doteku
Celovečerní debut mladého režiséra Matěje Chlupáčka BEZ DOTEKU je psychologickým dramatem nezvyklého střihu, zakládající si na ojedinělé kombinaci témat a převracení jejich obvyklého pojetí. Jsme zde svědky vizuálně ztvárněných podvědomých reakcí hlavní hrdinky Jolany na její skutečný život, v němž musí při svém mladičkém věku čelit přirozeným i vynuceným proměnám sebe sama. Jolana se za svého dospívání musí potýkat s nepříznivým rodinným zázemím či nesrozumitelným školním prostředím a jediný, kdo zdá se není Jolaně zcela odcizen, je její otčím Igor s neuchopitelným charakterem, ale zato jasným plánem. Přehršel bolesti v důsledku nejistoty, komu věřit a co je správné, nakonec Jolanu přiměje k vytvoření vlastního snového světa, jenž na rozdíl od světa venku nabízí jasný řád a kam nikdo zvenčí nemůže. BEZ DOTEKU vypráví o nesnadné cestě dospět, na níž se každým životním obdobím prostupující iluzornost světa projevuje nejjasněji.



liborek_
liborek_
7 283 bodů
4
Český pokus o "hlavolamový film", u něhož je divákova energie spotřebována na pochopení logiky stylu a logiky vyprávění, za což je mu na oplátku dán pouze nejistý pocit "uhodnuté pointy". Na přemýšlení o motivech postav a smyslu jejich jednání se už energie nedostává a vlastně k nim ani není poskytnut materiál, protože potřebné detaily jsou potlačeny ve prospěch stylu (zjevný problém nedostatečné kontextuality, která je přebita propracovanou - a poměrně zdařilou - vyprávěcí koncepcí). Téma dívčí sexuality či sexuálního zneužívání se zde ale nijak neřeší (sex je zde použitý pouze jako efektní prostředek a záminka k zápletce), osobní problémy Jolany jsou kompenzovány především prostřednictvím snových sekvencí, které sice mohou naznačovat, proč film dopadne, jak dopadne (plakát k filmu může být chápán jako takový částečný spoiler), ale kontext moc nerozšiřujou. Tou největší slabinou jsou však naprosto příšerné, neuvěřitelné, umělé dialogy, navíc zahrané špatně, neprofesionálně až ochotnicky. Dle mého rozumu je Bez doteku film (budoucího) inženýra, ne umělce; film inženýra nolanovského typu, který umí zajímavě stříhat a má jasnou představu o tom, jak zkomplikovat jednoduchou zápletku, ale neumí napsat přirozený duchaplný dialog a příběh se silným emocionálním dopadem (jak by to dovedl umělec buñuelovského typu, na kterého je zde marně odkazováno).
Savel
6 739 bodů
2
Šeď, nuda a fléry. Hvězdičku za pár záblesků (pokusů) o trošku jiné zpracování žánru a odvahu pustit se do komerčního celovečeráku. Souhlasím s komentářem od Matty.
Harapes
Harapes
5 090 bodů
2
Film mne velmi zajímal,když jsem se dočetl o čem film by měl pojednávat.Ale velké to bylo zklamání.Při sledování jsem měl spoustu otázek,proč tohle nebo jak apod a odpovědi se mi nedostalo.Třeba tvůrce to takto zamýšlel,ale podle mně(pokud tomu tak bylo),tak režisér udělal velkou chybu včetně scénáristy.Film na mě zapůsobil přešně tak,jak je nazván:Bez doteku...vůbec mě film neoslovil.

Dodatečné informace

Původní název:
Bez doteku (více)
  • Česká republika Bez doteku
  • Česká republika Touchless
Premiéra v ČR:
28. 3. 2013
Distributor:
CinemArt
Země původu:
Česká republika
Přístupnost:
15+
Tržby:
0,01 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné



  • Režisér snímku Matěj Chlupáček sice svůj věk tají, ale je pravděpodobné, že se stane nejmladším režisérem celovečerního filmu a trumfne tak Tomáše Řehořka.