Recenze filmu Abraham Lincoln: Lovec upírů

51%

Komentáře a recenze 46

47 150 bodů
3.5
Šílený nápad,který se mohl zrodit jen v Americe. Pojmout jednoho z nejoblíbenějších amerických prezidentů jako upírobíjce,který se sekerou v ruce udržuje rovnováhu mezi dobrem a zlem. Timur Bekmambetov je v akčních sekvencích velice jistý a i v tomto snímku vše stojí a padá na akci. Filmu chybí patřičný nadhled,protože by to jinak byla ještě větší zábava.
Chrustyn
Chrustyn
43 169 bodů
4
Bekmambetov, který se za oceán dostal díky domácím úspěchům "Noční a denní hlídky" a jméno vizuálně vytříbeného tvůrce si potvrdil adaptací komiksu "Wanted" nám tentokrát přináší příběh nejznámějšího amerického prezidenta, který po nocích vyráží na lov upírů. Kdo režisérův styl zná, nic ho nepřekvapí ale pro neznalého diváka by se mohlo jednat o nesnesitelné, vizuálně přeplácané dílo, které je tak hloupé, že se mu ani nedá smát. Každopádně i pro skalní režisérovi fandy se jedná jedním slovem o blbost, která nemá čím zaujmout a jejíž divokost filmu spíše ubližuje.
36 408 bodů
6
Poněkud zvláštní snímek o věčném boji s upíry. Že bude hlavní postavou příběhu americký prezident Abraham Lincoln bych nikdy neuvěřil, pokud bych to neviděl na vlastní oči. Umí si někdo představit, že by takovým bojovníkem byl T.G.Masaryk? Nebo E.Beneš? Upíři by byli nacisti a Beneš by jim dával co proto. Ale dost bylo fantazírování. Hollywood už zkrátka neví coby a tak vymýšlí bejkárny. Film jako takový je plný efektů, kde fyzikální zákony mají vstup zakázán. Názorný příklad je adrenalinový souboj v noci na střeše rychle jedoucím vlaku. Dobře se na to kouká, to jo, ale nesmí se u toho moc přemýšlet. Příběh se věrně drží americké historie, jen s patřičnou úpravou. Hm. Scénář kašle na nějaké vysvětlování, takže kdo o válce Severu proti Jihu nic neví, bude z toho vedle, jak ta jedle. Snímek není zas až tak špatný. Při srovnání třeba s Bladem přijde sice hodně zmatečný a rychlí, ale je to jen dnešní dobou a ta si takové filmy žádá. A propó: Vzkaz pro naše tvůrce, nemohl by Masaryk bojovat pro změnu třeba s vlkodlaky? To by bylo něco. Že ne? Tak pardon, byl to jen takový zoufalý nápad.
22 487 bodů
4
Pokud se ujme rčení "jestli nedáš pokoj, hodím po tobě koněm", stál tenhle film za to. Jinak spíš ne.
18 781 bodů
2
Moc jsem to nepobral a doufaná zábavnost tohohle dílka se taky nějak nedostavila. Timur a jeho vizuál je sice zase zajímavý, ale jinak nemá tenhle Abe moc co nabídnout. V souboji se Spielbergovým Lincolnem bych to viděl na plichtu.
Spooner
Spooner
15 806 bodů
2
Tak tohle fakt ne! Čekal jsem zábavnou guilty plesure, která se díky svému námětu nebude brát vůbec vážně. Místo toho jsem však dočkal céčkovou zápletku smíchanou s Lincolnovým životem (!!!) bez jediné špetky nadhledu. To si vážně Bekmambetov, kterému se zřejmě po Wanted zcela vykouřil z hlavy pojem akce a svižná režie, že mu tohle projde? Scénář je naprostý paskvil, Benjamin Walker nevýrazný (i když podoba s Neesonem je zjevná), triky jsou šílené a Timurova bezkrevná režie na zabití. Ještě pár podobných filmů a začnu si vážit Van Helsinga.
ZkuKol
12 290 bodů
4
Ani ta premisa není zajímavá a dle toho vypadá celý film. Může tam vybouchnout cokoli, kdokoli se tam může zpomaleně roztáčet a furt vás to vlastně nebude zajímat. Scénář, triky i akční scény nejsou moc zvládnuté a Timur by si měl hledat látku, jenž má příběh a bude alespoň trochu zajímavá... 30%
11 176 bodů
7.5
Dobrý nápad do
  • příběh
  • střih
  • nápadné efekty
Wally007
Wally007
9 491 bodů
4
Co tohle zase bylo??? Abe jako legendární zabiják upírů ohánějící se sekyrkou jako S. Seagal nunčaky.... Nečekal sem nic moc, ale na druhou stranu aspoň nějakou kvalitou...aspoň trošku sem čekal...no nedočkal jsem se :-)
Tom Hardy
Tom Hardy
8 369 bodů
3
V kině a ve 3D to možná mělo určité "guilty pleasure" kouzlo, v rámci domácího kina jsem to ale téměř protrpěl. Hlavní hrdina nesympatický (vůbec je ve filmu těžké si někoho oblíbil), scénář mele páté přes deváté, aniž by to dávalo sebemenší smysl a i ta akční stránka příliš nefunguje. Nápady by byly, ale "superhrdinou Lincolnem" je Bekmambetov všechny háže do koše (nechápejte mě špatně - nevadí mi představa Lincolna jako upírobijce, ale ve filmu je prezentován de facto jako nadčlověk, aniž by to mělo opodstatnění). Výprava je výborná a triky obstojné, ale zbytek zoufale nefunguje.