Altmanův mistrovský, ironický místopis britského třídního systému je režijním koncertem pro takřka 30 herců. Mozaikovité vyprávění o jednom víkendu na venkovském šlechtickém sídle je jak ironicky přesnou studií doby a mravů, tak filmařsky suverénní a kultivovanou podívanou. William a Sylvie McCordleovi pořádají na svém honosném venkovském sídle sjezd aristokracie různého vlivu a postavení. Každý z přítomných má přiděleného sluhu, který krouží kolem jako žralok, ujišťujíc se, že velkomožnému pánovi nic nechybí. Režisér nám detailně představuje každý takový pár a odhaluje jejich před okolním světem ukrývaná tajemství. Dějem pak radikálně zamíchá tajemná vražda, od které příběh nabírá na rychlosti a řítí se k originálnímu, šokujícímu a nepředvídatelnému finiši, jak se sluší na velikou personu světové kinematografie, Roberta Altmana.
Doufal jsem, že v pořadí druhý mnou shlédnutý film Roberta Altmana vynahradí špatný dojem, který zanechal ten první (Nashville). Nestalo se. Z celého filmu mne zaujala pouze jediná scéna, a to ta, kdy už jedna ze služebných obsluhující společnost u stolu nevydrží a kohosi se zastane, čímž si vyslouží vyhazov. A to je trochu málo.
Možná půjdu proti proudu, ale tenhle film mě ničím neokouzlil, a jde o jeden z nejnudnějších filmů co sem snad viděl. A o čem je ? O bandě snobů co si na víkend přijeli zalovit, nažrat a chlubit se tím kdo má lepší služebnou nebo co. Herců se zvučnými jmény tu je požehnaně, ale že by předvedli nějakej chvalitebnej výkon bych taky neřekl, spíše mi včichni přišli na chlup skoro stejní a těch postav a jmén je tolik, že jsem asi po půl hodině už nevěděl kdo je kdo. Vražda zde sice byla, ale snad úplně zbytečná, která by se hodila snad jako epizodní díl nějakého seriálu typu vraždy v Midsomeru, kde by to byl jeden z nejhorších a nejslabších.
Gosford Park byl uveden na filmovém festivalu v Cannes v roce 2001, kde byl velmi dobře přijat kritiky.
Gosford Park obsahuje více než 30 hlavních postav, což je typické pro Altmanovy filmy, které často zkoumají dynamiku velkých skupin lidí.
Režisér Robert Altman byl známý pro svůj unikátní styl, který zahrnoval velké ansámblové obsazení a překrývající se dialogy, což je patrné i v Gosford Parku.