Recenze filmu Dellamorte Dellamore

73%

Komentáře a recenze 4

Dle počtu bodů
Pete69
Pete69
32 824 bodů
7
Zajímavý divnofilm. Trošku zombárna, trošku love story, nechybí černý humor a dostatečná porce tajemna. Zombící nehrají klasickou roli, že by šli tupě po mozcích, je to film, který má scénář a ten je tedy opravdu zvláštní. Pěkná nevšední podívaná.. 70%
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
8
Velmi osobité. Svým způsobem je na podobných filmech, které ve jménu svého stylu zahazují vše ostatní od logiky pro plynulost, cosi imponujícího. A Dellamorte Dellamore takový film rozhodně je. Krom toho si nepamatuju jiný poetický filosofující zombie horor.
jaro.mir.mara
4 542 bodů
6
Až já jednou přijdu na to, že ten snímek disponuje nějakou pojící myšlenkou, která z něj odkouzlí dojem roztrhané nahodilé estrády vlhkých snů režiséra, přidám dvě hvězdy. Zatím pendluju mezi jednou a pěti hvězdami. Anna Falchi ♥.
Kamil Fila
Kamil Fila
4 149 bodů
8
Michele Soavi získal asistentské ostruhy na Demons Lamberta Bavy a v Dellamorte Dellamore (aka Cemetery Man) už naplno projevil svůj vlastní talent. ____ Ten se projevuje romantickou poetičností, cynickým vtipem i kinematickou virtuozitou. Ruppert Everett, hrající správce hřbitova, jemuž probouzející se mrtvoly narušují milostný život, vypadá jako prokletý básník a jeho příběh je jakousi zombie verzí orfeovského mýtu, o lásce, která překonává smrt. Zamilovaný nebožtík, jak by se dal titul přeložit, je (v kontextu žánru zcela výjimečně) krásný, velmi brutální a vtipný film (což je pro žánr typické). Ostatní Soaviho dílka jsou vedle Dellamorte Dellamore sotva poloviční. ________ Podmanivé jízdy kamery, smysl pro expresivní úhly, detaily a vizuální pointy, to všechno umí Soavi zúročit tím nejlepším možným způsobem. (Např. hned v úvodu hlavní hrdina vychází ze sprchy a někdo klepe na dveře. Otevře je, venku stojí bledý muž s knírkem. Pohledem mu sklouzne na ruku s nehty od čerstvé hlíny, detail na ucho, po němž leze mravenec, střih - napřažená pistole. Suše a beze slova mu vystřelí mozek z hlavy a jde zvednout zvonící telefon. V pozadí dveří je přes uvolněný výhled padlého těla vidět světélkující hřbitov.)__________Jde o snad jediný zombie horor, který tak pečlivě dbá na obrazovou kulturu. Možná je to proto, že jeho styl (světlo a studiové dekorace) odkazuje k filmům, předcházejícím divoká, nezávislá a drogově odvázaná 60. léta, a shlíží se spíš v tradici nejslavnějšího období Universalu a RKO (tj. 30. a 40. letech). Zároveň si z této tradice trošku utahuje a navíc má dost dynamiky, aby se vyrovnal zběsilým splatterům jako Evil Dead a Braindead. A úplně navrch k tomu má ještě v hlavní ženské roli italskou Pamelu Anderson, Annu Falchi, dokonale ikonickou, s uzlem vlasů a la Hitchcockovo Vertigo, který si v erotické scéně na náhrobku svého otce rozpustí a odhalí se před námi v plné nahotě.____________________________ Časoprostor tohoto upřímně kašírovaného snímku připomíná mikrokosmos těžítka, v němž sněží umělé vločky, což je obraz, jímž vyprávění začíná i končí; obraz, který je i emblémem stylu Soaviho vyjadřování. Nikdy bych neřekl, že zombie film může být i přes záplavy krve tak něžný.