Těžko si představit větší sračku, než je tohle. Chudák stanice metra Anděl, takhle zneužít její název, navíc úplně nesmyslně, nevím proč. Šiťácká ruční kamera, šiťácké osvětlení, šiťácké barevné filtry, šiťáckej zvuk, šiťácká režie, šiťáckej děj, šiťácké herecké výkony. Zuzanu Stivínovou mám normálně rád, ale tímhle si u mě zavařila (i když zrovna ona jediná v tomhle filmu nevařila). Často vůbec nebylo rozumět, co kdo říká a do toho ta hromada anglických dialogů (ke kterým sice titulky existují, ale je to úplně jedno, protože to je o ničem). Africká mise asi sloužila štábu k tomu, aby někde ulil prachy a zajel si tam na dovolenou. Děj úplně o ničom, v Africe zvlášť! Vůbec - divím se, že Michálkovi na tohle někdo dal prachy. Asi nevěděl, co z toho nakonec vznikne. Socky, feťáci, cigáni, vulgárnosti, odpad lidstva a nejvíc vaření drog, které nikoho nezajímá. Jediné, co stálo alespoň trochu za to, je použitá hudba - je zde vidět Čechtického vliv (Ohm Square a další vybrané kousky).
Osobitý a pokřivený pohled na dnešní svět sice nabízí několik originálních momentů a zajímavé vizuální zpracování, ale též nevyrovnaný příběh a rozporuplné herecké výkony.
Tenhle film jsem nejen nepochopil, ale i protrpěl. Děj mi připadá jako slepené scénky ze něčího špatného života. Možná jsem moc slabomyslný na to, abych genialitu tohoto filmu pochopil, ale u tohoto filmu jsem se zoufale nudil a nechápal jsem, co se vlastně děje. Ani druhé zhlédnutí mi nepomohlo. Hvězdičku za pár hereckých výkonů (např. K. Issová). Jsem rád, že jsem film viděl, ale znovu ho viděti nepotřebuji. A nechápu, jak tento film mohl vyjíti zároveň na DVD s filme Je třeba zabít Sekala, který je kvalitou úplně jinde.
Zklamání. A znovupotvrzení toho, že o zfilmování určitých literárních děl by se režiséři zkrátka neměli pokoušet. Nálada a nosné téma Topolovy předlohy se u Michálka úplně vytrácí, novela je osekána na minimum toho, co by mohlo utáhnout film - bohužel, neutáhne. Vůbec by mi posun kniha - film nevadil, pokud by byl uvěřitelný a dokázal zaujmout sám o sobě. Nepřesvědčivé herecké výkony a slabý scénář potápějí film, který by jinak mohl být zajímavým příspěvkem a experimentem. Oceňuji kameru a střih, především pak "andělské" záběry trefně zachycující smíchovskou křižovatku počátku 90. let.