Velice dobrá adaptace románu Patricie Highsmithové s výborným Mattem Damonem v titulní roli; do drsného konce vyústí drama herce-životního outsidera, který neunese, že jeho zbohatlický klient užívá bez skrupulí všeho, co nemusel pracně získávat, a rozhodne se jednat ve svůj prospěch.
Toto zpracování je ovšem už druhé v pořadí, a to první, francouzský thriller V plném slunci (1959) s tehdy nádherným a dokonale cynickým Alainem Delonem v roli Toma Ripleyho není o nic horší. Na natáčení tohoto filmu se Delon potkal s Romy Schneiderovou, hraje malou roličku. Shlédněte obojí a porovnejte.
Není to úplně remake filmu V plném slunci, respektive se nedrží přesně předlohy. Talentovaný pan Ripley je košatější a také více roztahaný, film v Plném slunci byl přímočarý a líbil se mi o něco více. Matt Damon zahrál velmi dobře, stará Itálie v roce 1999 už prostě není tak lehce zpracovatelná... dobré, ale starší verze u mě vyhrála.
Při druhém zhlédnutí jsem měl trošku problém s tím větším množstvím náhod (jak tady už někdo píše - postavy se pořád náhodně potkávaly jako by byly Řím nebo Benátky malé vesničky, kde se všichni znají), ale bylo to odpustitelné, protože Talentovaný pan Ripley je možná nejepším retro thrillerem, který jsem viděl.
Inu, na rovinu, trochu se to vleče. Na druhou stranu je to skvělé retro s výbornými herci a tak úchylně zvrhlým pohledem na svět, že bych to nerad shazoval. Minghella byl talentovaný filmař, škoda, že toho nenatočil víc.
Nooo, tak to bylo přísný... Tom Ripley, nesympatický a politováníhodný zároveň. Člověk ho chápe a fandí mu, ale přece morálka, ne? Postupně ani nemáme šajna, kdo je vlastně ten hodnej a kdo zlej. Hromada bohatejch šmejdů, tak co vlastně... komu vadí pár mrtvolek? Jde přece o místo na slunci. A to chce každý.
(4.3.2020)
Začátek je nadějný. Zajímalo mě, co se z toho vyklube. Prosluněnost a bezstarostnost v kontrastu s příběhem, jenž vede podivný pan Ripley, jehož psychologii mělo být věnováno více prostoru. První půlka filmu mi řekla, že protagonista neni hrdina, ale postava, která chce víc a je kvůli tomu schopna jednat špatně v důsledku setrvačníku vlastní povahy a okolností. Kdyby však scénář dosahoval vyšsších kvalit a skrz dialogy se ponořil hlouběji do nitra postav, mohlo by to být zajímavější. Takto se tam postavy baví o různých věcech, ale příliš působivé to neni. Miluji filmy, kde každý dialog mezi postavami má šmrnc. To totiž znamená, že každá scéna baví. Zde tomu tak neni a ta už okoukaná schémata (vlezlá postava se přijebe k postavě přelétavé a temperamentní, která si ho nejdříve oblíbí, ale později zjišťuje, že mu vadí ta vlezlost a snaží se ho zbavit) - Toto v půlce filmu vyeskaluje a Ripley pak další hodinu hloupě riskuje a divák je nucen sledovat jeho nezajímavé a nudné jednání. S tím, jak je téma zpracováno nelze tvrdit, že film funguje. Namísto toho, aby film prozkoumával psychiku protagonisty, je pojímán jako další zbytečné krimi drama.
Matt Damon predviedol skvelý výkon a v hlavnej roli bol slizký, dokonca až diabolský a chvíľami mi bolo z neho až zle. Prostredie Talianska malo svoje čaro, vedľajšie postavy boli tiež fajn a celý dej filmu ma bavil a nechával v očakávaní ako to celé dopadne a bol som s tým dosť spokojný. Jediné čo môžem dodať: Talented Mr. Damon 8/10
Talentovaný pan Ripley mi přijde jako dva filmy se stejným příběhem skloubeným do jednoho celku. První hodina snímku je euforická plná nadšení a vypadá jako romantická komedie, zatímco ve druhé hodině film otáčí o sto osmdesát stupňů a stává se z něj thriller, který, jak by správný thriller měl, vás naprosto rozcupuje.
Nejde nevyzdvihnout výkon Matta Damona. 80%