Španělská kinematografie se pyšní jmény jako Luis Buñuel či Carlos Saura, o nejzásadnějším žijícím režisérovi však není pochyb. Je jím totiž dnešní oslavenec Pedro Almodóvar, na jehož dortu se nyní skví už 75 svíček. Před pár dny se jeho novinka Vedlejší pokoj (The Room Next Door) díky Zlatému lvu z Benátek stala vůbec prvním filmařovým snímkem, který si z nejprestižnějšího festivalového tria (tedy Cannes, Berlína či Benátek) odvezl hlavní cenu. Almodóvar je tak stále velmi relevantním filmařem a sestavit pětici jeho nejlepších snímků není nic jednoduchého. Přesto se o vybrání jeho nejzásadnějších děl (seřazených chronologicky podle roku vzniku) pokusíme.
Články 12
Španělský král komedií i dramatu Pedro Almodóvar chystá svůj vůbec první celovečerní film v angličtině. Budou v něm hrát Julianne Morre a Tilda Swinton, název jeho nového snímku je The Room Next Door. Podle instagramového postu se bude jednat o drama matky a dcery, natáčet by se mělo na jaře v New Yorku a v režisérově domovském Madridu.
Brian De Palma je legenda. I on měl sice coby režisér své slabší momenty, nikdo už mu ale nevezme klasiky typu Neúplatní, Zjizvená tvář, Carlitova cesta nebo první Mission: Impossible. Nemluvě o De Palmově oblibě v dlouhých nepřerušovaných záběrech, které je vždy vzrušující v jeho nových filmech vyhledávat.
4415 minut, tedy bezmála 74 hodin filmů, televizních pořadů, dokumentů, krátkých snímků, vzdělávacích pořadů či animací s vědeckou tematikou – to je v číslech program letošního Life Sciences Film Festivalu. Na půdu České zemědělské univerzity zamíří v termínu od 14. do 18. října 2013 na dvanáct desítek dokumentů, z nichž 57 bude promítáno v rámci mezinárodní soutěže a zhruba 70 dalších snímků se představí v sekci informativních projekcí.
V tomhle letadle bude veselo. Smrt téměř na dosah, posádka odhodila veškeré zábrany a cestující se k nim pomalu přidávají. Je čas si ty poslední chvíle pořádně užít!
Ceny jsou rozdány a největší radost mají tvůrci favorizovaného němého muzikálu The Artist. Všichni ostatní zůstali v jeho stínu.
Vážené dámy, vážení pánové, je to tu! Začíná sezóna velkých ceremoniálů, překvapení, výstřihů, zklamání a proslovů. Prosincové nominace na Zlaté glóby jsou branou do světa velkých cen. První větší zkouškou na úspěšném tažení za vysněnými Oscary zatím nejlépe prošel George Clooney, z filmů nejvýrazněji zabodoval u nás zatím neznámý The Artist s celkem šesti nominacemi.
Čtyři pražská artová kina - Atlas, Evald, Mat a Lucerna - připravila od 8. do 14. prosince BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů roku 2011 za víc než atraktivní cenu 69 Kč za vstupenku!
Novinka režiséra Pedra Almodóvara Kůže, kterou nosím oživuje příběh o Frankensteinovi a do evropského filmu vrací Antonia Banderase. Ten zde vystupuje v roli psychopatického plastického chirurga, který se v honbě za pomstou a v touze nahradit svoji mrtvou ženu dokonalým vlastním výtvorem před ničím nezastaví.
Praha /EXKLUZIVNÍ RECENZE/ - Bizarní, hravý, krutý a nepředvídatelný. Takový je Pedro Almodóvar, španělský mistr filmového obrazu a neobvyklých příběhů, jež v prvním plánu baví svou náladou a ve druhém nutí přemýšlet o věcech, jichž si autor v současném světě všímá. Stejný je i jeho nejnovější snímek Kůže, kterou nosím, jenž je od konce minulého týdne v kinech a v němž se režisér volně inspiroval knihou francouzského spisovatele Thierryho Jonqueta Tarantule. Španělský režisér se tu po dvaceti letech znovu sešel se svým dvorním hercem Antoniem Banderasem. A společně baví i děsí!