Uplynulý víkend v kinech byl ve znamení jistot. Do sálů sice zamířila spousta novinek, žádná z nich ovšem nezaujala diváky natolik, aby výrazně zatřásla žebříčkem. Na prvním místě se tak druhý víkend v řadě vyhřívá komiksovka Venom: Poslední tanec (Venom: The Last Dance), jež klesá přeci jen pomaleji, než se čekalo.
Články 7
Máme za sebou prodloužený víkend, data Unie filmových distributorů nám ovšem přesto přináší čísla návštěvnosti ze čtvrtka do neděle. Kinům vládly dvě očekávané novinky, ani jedna z nich ovšem neoslnila v takové míře, jak se očekávalo.
Po mírné stagnaci se v českých kinech zase jednou děly zajímavé věci. Vlny byly ve svém desátém týdnu sesazeny z čela žebříčku, vyšlápl si na ně totiž samotný Jan Hřebejk. Nečekaným úkazem se však stalo výročí premiéry Pulp Fiction, které do kin přilákalo až nečekaný počet příznivců.
První Úsměv (Smile) se stal hitem především díky své vpravdě geniální marketingové kampani, kdy najatí herci vyráželi na různé veřejné akce, seděli v publiku na dohled kamer a na tváři vykouzlili trademarkový úsměv. Sociální sítě byly ihned plné reklamy zdarma a lidé se hrnuli do kina, protože v Americe táhne máloco jako high concept horor, kterému se ještě před premiérou podařilo prorazit do veřejného povědomí. Obzvláště v říjnu. A samozřejmě, že úspěšný horor nikdy nezůstane osamocen, takže tu po dvou letech máme nášup.
Máme tu třetí říjnový čtvrtek. Třicet let od své premiéry se v českých kinech znovu objeví průlomový film Quentina Tarantina Pulp Fiction: Historky z podsvětí. Nečekaný vítěz Zlaté palmy za rok 1994 pobude na plátnech jen krátce – nenechte si jej tedy ujít. Z nových filmů se nabízí hned sedm premiér, pojďme si je všechny představit.
První Úsměv (Smile) měl jít původně na streamovací služby, studio Paramount ovšem u lákavé premisy o děsivých sebevraždách vsadilo na zatraceně stylový marketing a vyhrálo pomyslný jackpot. Horor se stal virální senzací, díky čemuž utržil v kinech při rozpočtu 17 milionů dolarů hezkých 217 milionů. A jak známé hollywoodské pořekadlo praví, když vám nějaký horor zatraceně uspěje, musí do dvou let následovat dvojka. A tohoto pravidla se řídí i Úsměv.
Na podzim se zase budeme usmívat. Velmi rychle, tedy dva roky od premiéry hororu Úsměv (Smile), se dočkáme pokračování, které se podle traileru bude spoléhat na tytéž ingredience jako nečekaně úspěšná jednička. Ta při rozpočtu 17 milionů dolarů utržila v kinech ohromných 217 milionů, a tak nebylo pochyb o tom, že se brzy dočkáme druhého dílu. Ten se nyní představuje v první ukázce.