Německý herec Udo Kier má za sebou v 80 letech kariéru, kterou lze podobnou měrou obdivovat i odsuzovat jako převážně brakovou. On sám nepochybuje, že z přibližně 280 rolí jich za řeč stojí sotva pětina, v nichž svůj uhrančivý démonický výraz opřel také o kvalitní scénář. Pracoval se špičkovými režiséry i herci, o kterých neřekne nic špatného, zatímco před kamerou musí často provádět vrcholně zlomyslné nebo prostě neobvyklé věci. Nejen proto spadá mezi charakteristické osobnosti, jež si na první pohled nespleteme.
Články 38
Kirsten Dunst se nejšířeji zapsala asi jako Mary Jane Watson ve třech Spider-Manech Sama Raimiho, kde prvotřídně využila své charisma. Nemá ale problém i s náročnějšími rolemi, jíž je například nevyzpytatelná „zlá sestra“ vyhlížející konec světa ve von Trierově Melancholii či v opulenci ztracená Marie Antoinetta Sofie Coppoly. Proč jsme tuto talentovanou herečku poslední dvě sezóny nikde neviděli? Prý jí přestaly chodit pořádné role.
Trochu společenské kritiky, sem tam citace z Hamleta, proložit mystikou, střídat realismus se stylizovaností a naládovat tolika zápletkami, kolik se tam jen vejde. Co vznikne? S trochou štěstí a zkušeností možná svébytný autorský počin, v případě celovečerní prvotiny Jana Březiny Erhart spíš značně rozpadlý film, který nakonec neříká příliš o ničem. A to je škoda.
Před pětadvaceti lety vznikly hned dva hollywoodské filmy, v nichž se lidská posádka snažila vychýlit asteroid z jeho kolizního kurzu. Země jen o chlup přežila v populárních a také u nás často reprízovaných hitech Armageddon a Drtivý dopad, které zpracovávají poněkud odlišné scénáře totožné hypotetické události. Magazín Yahoo Entertainment se u příležitosti výročí zeptal odborníků, jak moc se filmaři a filmařky drželi reality a vědeckých podkladů. A jak možná očekáváte, není to žádná sláva.
Online nabídka audiovizuálního obsahu se neustále rozšiřuje a je čím dál těžší se v ní neztratit. Každý týden proto vypíchneme několik titulů hodných vaší pozornosti, které právě dorazily na některou ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci.
Online nabídka audiovizuálního obsahu se neustále rozšiřuje a je čím dál těžší se v ní neztratit. Každý týden proto vypíchneme několik titulů hodných vaší pozornosti, které právě dorazily na některou ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci.
Virtuální realitu máte možná zaškatulkovanou jako platformu pro jednoduché pohybové hry či slepou uličku filmové tvorby, upřednostňující technologickou inovativnost před propracovaností zápletky. V případě Tmání, velmi subjektivního ponoru do depresivních vzpomínek, se však jedná o adekvátní způsob, jak zaujmout diváckou pozornost.
Již pátý ročník festivalu Serial Killer, který se zaměřuje na kvalitní evropskou seriálovou tvorbu, byl slavnostně zakončen v sobotu 24. září. I letos získal cenu nejlepší televizní seriál střední a východní Evropy a nejlepší webseriál. Vítěze vybírala mezinárodní porota odborníků a profesionálů z audiovizuálního průmyslu.
Enfant terrible evropské kinematografie, jedna novovlnná československá klasika a pozapomenutý režijní počin herce, který se proslavil rolí psychiatra Chocholouška. Kinobox i tento týden vybírá z databáze vaše nové komentáře. Nové tipy i na starší filmy, seriály a pořady.
Po pondělním novinářském embargu se včera koprodukční drama režiséra, scenáristy a producenta Václava Marhoula představilo benátskému publiku. Černobílý snímek s minimem dialogů je bez hudby a vedle kamery Vladimíra Smutného mu vládnou herecké výkony. Pojďme si hlavní představitele spolu s řadou slavných světových jmen představit. Do českých kin se Nabarvené ptáče podívá již příští týden, ve čtvrtek 12. září.