Z ne příliš často využívaného filmového prostředí vymačkal Audiard v podstatě maximum. Stejně jako z neznámého Tahar Rahima jakožto Malika El Djebeny, který se z negramotného Araba postupně stává Prorokem...Zpočátku jsem měl trošku guláš v té spoustě vedlejších postav, které se zjevily a hned zase zmizly a i z toho důvodu si dám Proroka určitě brzy ještě jednou. 8/10
Tyhle filmy Francouzi prostě umí a pokud se podíváme na jméno režiséra je to jasné. Jacques Audiard je syn slavného Michela Audiarda, který společně s klasickými francouzskými hvězdami určoval tón temných kriminálek. Jacques Audiard zfilmoval příběh, který má reálné základy, ukázal na prohnilost francouzských věznic a vzal nás na dvou a půl hodinovou jízdu, která se právem zapíše do dějin filmu.
Ve finále jsem po té dlouhé stopáži čekal 'něco' a ono se nestalo vůbec nic... Vězení, jeho fungování za zdmi, hierarchie apod to fungovalo a bavilo, ale nějak jsem hlavnímu hrdinovi nepřišel na chuť a vlastně mi byl ukradený... Čekal jsem víc.
Vynikající filmový počin z vězeňsko mafiánského prostředí. Výtečné herecké výkony, syrová, až autentická kamera, skvěle vykonstruovaný příběh a dokonalá hudba. Pravdou je, že chvilku člověk tápe v souvislostech a v postavách, jelikož herci jsou si dost podobní, k tomu přibývají stále nové tváře a nové dějové linky, ale v celku rychle se dá zorientovat. Jeden z nejlepších francouzských filmů dnešní doby, který se vrací k filmovým klasikám 70 a 80 let.
I na ploše 2,5 hodin poutavá a dravá studie toho, jak se každý snaží urvat největší krajíc chleba. Když máte prachy a postavení, je možný řídit celý mafiánský komplot i z vězeňské cely, jen se obrnit borci, kteří vás budou chránit... jenže chamtivců, co touží po vašem místě je celá řada, takže otáčet se zády se moc nevyplácí.
Tahar Rahim zahrál skvělě, celé je to autentické a drsné. Líbí se mi filmy z vězeňského prostředí. Přeměna hlavního "hrdiny" z řadového nývlta na kápa je super. Artové vložky mi vůbec nevadily,právě naopak. Zdařilé..
Takové malé zjevení v rámci filmů s vězeňskou tématikou. Velmi dobrá story o poměrech ve vězeních, kde se setkávají "ostřejší" případy. Ale hlavně herecký výkon hlavní postavy, která se nechce smířit s rolí outsidera, je to, co drží film nad průměrem.